FAQ o Kvačilima

Modeli i sve vezano uz njih... sve osim ex-JŽ modela. Za sve skale/mjerila!

Moderator: matija

FAQ o Kvačilima

Postby chris » 13. 08. 2006. 15:58 GMT +0000

Pošto na tržištu H0 modela vlada pravi haos po pitanju kvačila (kupplung), pokušaću da ga ovde malo razjasnim, sistematizujem i podelim neka lična iskustva.
Da bi smo razumeli tu problematiku, razvrstaću kvačila u tri kategorije: Standardna kvačila, „prava“ kratka kvačila i „neprava“ kratka kvačila.

Pod standardnim kvačilom, podrazumeva se Buegelkupplung (po NEM-u) kao i ostala kvačila koja ostavljaju veliki razmak izmedju vozila;
Pod pravim kratkim kvačilima podrazumeva se potpuno kratko kvačenje medju vozilima (odbojnik na odbojnik). Preduslov za njihovu ugradnju je postojanje NEM šahta kao i Kinematike.
Pod nepravim kratkim kvačilima podrazumeva se klasično NEM kvačenje koje maksimalno skraćeno te daje utisak kratkog kvačenja.

Standardna kvačila
Buegelkupplung po NEM-u
Prednosti: Univerzalno normirano kvačilo, najjeftinije, tolerantno je na visinske razlike. Omogućava i kvačenje u krivinama.
Mane: Loša optika jer su vagoni međusobom dosta razmaknuti.
Image

Maerklin-Relex
Prednosti: Kompartibilnost sa NEM kvačilima.
Mane: Velik razmak, skupe su.
Image

Kadee kvačila
Prednosti: Mekano raskvačivanje, mogućnost daljiskog raskvačivanja pomoću magneta.
Mane: Nije kompartibilno sa NEM kvačilom.
Image

Prava kratka kvačila
ROCO Kurzkupplung
Prednosti: Mekano kvačenje i razkvačivanje, povoljno.
Mane: Pri dužim kompozicijama kao i ako su starija kvačila pokazuju tendenciju raskvačivanja. Optička mana jer dosta „štrče“. Nemogućnost kvačenja u krivini.
Image

Fleischmann Profikupplung
Prednosti: Ne napadna jer su dosta kraća od ROCO-vih.
Mane: Pri dužim vožnjama imaju tendenciju raskvačivanja.
Image

Neprava kratka kvačila
Maerklin Kurzkupplung
Prednosti: Kompartibilna sa NEM kvačilima, jako malo rastojanje među vagonima.
Mane: Nemogućnost kvačenja u krivini, kod malih radijusa imaju tendenciju zaglavljivanja.
Image

ROCO Universalkupplung
Prednosti: Pouzdano i meko kvačenje, U malim radijusima se ne zaglavljuje.
Mane: Osetljive na visinsku razliku, dosta veliko rastojanje među vagonima i imaju tendenciju spadanja sa kuke (kod starijih lokomotiva) u krivinama.
Image

Na vama je da odluöite koja je najpogodnija za vas, ako imate i vi neka iskustva, dodajte ili ako neko ima iskustva sa tipovima kvaöila kod H0e i mo#e da napravi pregled, bilo bi korisno.
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1249
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby damir661 » 13. 08. 2006. 20:00 GMT +0000

Ja sam se odlucio da na sve putnicke vagone,osim batica stavim ova ROCO kratka kvacila bas zbog toga sto putnicke vagone kaci kao u stvarnosti tj. nema prevelikog razmaka izmadju vagona.
Ovo standardno kvacilo sam ostavio na teretnim vagonima.
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby asalat » 13. 08. 2006. 22:10 GMT +0000

Takođe, i ja stavljam Rocov kurzkupplung na sva vozila (evropskih železnica) koja imaju NEM 362, a na američka PRR ako može montiram Kadee. Što se tiče H0e modela, ako je ikako moguće menjam na starijim modelima pređašnje kuplunge i stavljam Liliputove ili Rocove bosna kuplunge zbog realističnijeg izgleda.
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Postby chris » 13. 08. 2006. 23:17 GMT +0000

asalat wrote:Takođe, i ja stavljam Rocov kurzkupplung na sva vozila (evropskih železnica) koja imaju NEM 362, a na američka PRR ako može montiram Kadee. Što se tiče H0e modela, ako je ikako moguće menjam na starijim modelima pređašnje kuplunge i stavljam Liliputove ili Rocove bosna kuplunge zbog realističnijeg izgleda.


Za Liliput sam znao, ali za Roco nisam da ima Bosna kupplung. Sale, a jel nam možeš malko objasniti kako radi Bosna kupplung?
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1249
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby asalat » 13. 08. 2006. 23:48 GMT +0000

Bosna kuplunzi su vrlo slični klasičnim Buegelkupplunzima. Nešto su manjih dimenzija i ono najvažnije: čelo kuplunga ima rupu u sredini kroz koju se može umetnuti osmica, pa sve izgleda dosta realistično. Jedino što to sve ide malo teže, pa kačenje sa osmicama izbegavam. Osim osmica tu je kao alternativa standardna Buegelkupplung metalna klapna koja se hvata na rog susednog bosna kuplunga. Nadovezaću se na ovaj moj post sa sledećim u kom ću staviti 2-3 fotke čim ih budem slikao.
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Postby damir661 » 14. 08. 2006. 12:51 GMT +0000

Jel to samo za HOe ili postoji i za HO?
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby chris » 14. 08. 2006. 12:54 GMT +0000

damir661 wrote:Jel to samo za HOe ili postoji i za HO?
Pozdrav od Damira *bye*


Naravno da je samo za H0e
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1249
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby asalat » 14. 08. 2006. 21:25 GMT +0000

Evo par sličica bosna kuplunga sa i bez osmice:

Image

Image

... i sa osmicom...

Image
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Postby damir661 » 14. 08. 2006. 22:45 GMT +0000

Dosta je originalan ,tipican za uski kolosek i ciru.
Pozdrav od Damira *bye*
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Re: FAQ o Kvačilima

Postby jz441 » 26. 10. 2006. 9:04 GMT +0000

[quote="chris"]
Kadee kvačila
Prednosti: Mekano raskvačivanje, mogućnost daljiskog raskvačivanja pomoću magneta.
Mane: Nije kompartibilno sa NEM kvačilom.
Image

To nije tacno. Ja koristim Kadee sa Roco, Lima, Liliput...itd i sve fino stima.
Kadee ima jako veliki izbor kvacila, i posebnu seriju za NEM.

Pozdrav... ;)
User avatar
jz441
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1750
Joined: 28. 07. 2006. 19:02 GMT +0000

Re: FAQ o Kvačilima

Postby buca ho » 23. 04. 2010. 12:36 GMT +0000

Pošto je tema o kvačilioma uvek aktuelna, evo nekoliko napomena:

Kao prvo na slici koju je postavio chris a odnosi se na razna kvačila za HO razmeru potkrala se mala greška: Fleischmann-ovo kvačilo je prikazano zapravo ono u N-razmeri. HO se znatno razlikuje!

Nabavio sam nekoliko Liliput-ovih teretnih dvoosovinaca koji imaju NEM-ležište ali bez KKK. Sa Fleischmann KK prolaze kroz krivine (ne baš svaki put!), jedino ne znam kako bi se ponašali u S-krivini. Liliput ima i neke četvorosovince sa obrtnim postoljima koji imaju NEM-ležište ali takođe bez kulise. Oni ne prolaze. Takođe i kod JOUEF-a ima nekih dvoosovinaca sa NEM ležištem bez kulise koji ne prolaza sa Fleischmann KK. Treba biti obazriv ukoliko planirate ugradnju bilo kog KK, tj. paziti da li model ima kulisu ili ne. Uostalom o tome je bilo reči u temi KKK gde je navedeno mnogo primera lokomotiva sa NEM 362 ležištem ali bez kulise. One ipak mogu da prođu kroz krivine jer im je ležište kvačila tako namešteno i podešeno.
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 565
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Re: FAQ o Kvačilima

Postby buca ho » 23. 04. 2010. 12:43 GMT +0000

Još nešto:
Ne razumem zašto su Marklin i ROCO universal kupplung neprava kratka kvačila. Ona isto međusobno omogućavaju vožnju puffer na puffer, jedino što su kompatibilna sa starim tipovima univerzalnog kvačila pa je logično da ako zakačite model sa klasičnim kvačilom i jednim od ova dva dobićete veće rastojanje između vagona.

Kada je napisano da KADEE nije kompatibilan sa NEM-om mislilo se da ne mogu međusobno da se kače. Inače, postoje KADEE kvačila sa NEM ležištem za evropske modele i iskustva su dosta dobra i pozitivna!
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 565
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Re: FAQ o Kvačilima

Postby highlanderfx82 » 20. 08. 2010. 21:00 GMT +0000

odlican tekst!

Dali mogu da se nabave ova prva koja su zastupljena na mehanu, npr u pakovanjima 20 ili 50 kom???
highlanderfx82
Putnik 2. razred
 
Posts: 17
Joined: 19. 08. 2010. 16:22 GMT +0000

Re: FAQ o Kvačilima

Postby buca ho » 02. 03. 2011. 16:40 GMT +0000

Pogledajte ovo:http://www.heris-modelleisenbahn.de/faq.html#2
Zbog čega FLEISCHMANN KK ne može da se koristi na HERIS vagonima. Ako ispunjava NEM 362 onda nema razloga za tako nešto!?
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 565
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Re: FAQ o Kvačilima

Postby asalat » 02. 03. 2011. 17:36 GMT +0000

A gde to piše na onom linku? Sve je na nemačkom, pa ako bi bio ljubazan... :roll:
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
User avatar
asalat
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1361
Joined: 21. 05. 2006. 1:15 GMT +0000
Location: Srbija

Re: FAQ o Kvačilima

Postby buca ho » 03. 03. 2011. 10:43 GMT +0000

Poglavlje III, tačka 8, prvi red, druga rečenica, koliko ja razumem nemački piše upravo to!
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 565
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Re: FAQ o Kvačilima

Postby chris » 07. 03. 2011. 20:07 GMT +0000

u biti pise!
Mada ja koristim na spomenutom vagonu Fleischmann KK i do sada nisam imao nikakvih problema.

PS: meni je vise smetalo sto vagon "pada nisko", ali se to da ispraviti stavljanjem Tilligovih MD postolja (kostaju 1 euro direktno od tilliga) i sada stoji i kvaci se perfektno!
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1249
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd


Return to Modeli

Who is online

Users browsing this forum: No registered users