Dok se metro ne napravi....

Metro, laka železnica, BeoVoz i slično... bitno je da je vezano uz grad i šine

Moderators: zeka, STIB

Dok se metro ne napravi....

Postby the-x-factor » 11. 12. 2006. 11:05 GMT +0000

User avatar
the-x-factor
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 06. 12. 2006. 11:19 GMT +0000

Postby marko » 11. 12. 2006. 15:20 GMT +0000

Ni meni saobracaj nije struka...

Za ovih 6 godina (od pada rezima) nije NISTA ucinjeno na optimizaciji i poboljsanju Beovoza, bar ja nisam primetio i voleo bih da me neko razuveri. Ali, postoji tu vise problema. Kao prvo organizovanje i exploatacija gradskog saobracaja je posao koji donosi gubitke i kao najveci problem je ko i kako da prihvati taj deficit. ZS ionako proizodi gubitke, pa joj jos i Beovoz ne treba i ne zna kako da ga se oslobodi... Problem u gradu je sto gradska Vlada ne zeli da dotira putnike koji nisu stanovnici grada (pa ni republike), kao sto su i Pancevo i Nova Pazova. Opstine Pancevo i Stara Pazova nemaju dovoljno sredstava, ali i za grad su ta ulaganja velika. Lakse je kupiti 10 autobusa nego jednu garnituru i po mom misljenju ako nije bilo para i za Beovoz i za autobuse, dobro je uradjeno jer je za kratko vreme gradski saobracaj visestruko poboljsan u odnosu na 1992-2000 (ako se neko i seca). Daljim rastom drustvenog standarda ulice nam postaju tesne i ako ima dosta i autobusa i trolejbusa i licnih automobila. Onda postoje dva resenja. Ili da rusimo zgrade i pravimo puteve ili da se spustamo ispod zemlje.
Da se ja vratim na temu...

Zeleznicka infrastruktura je u dosta losem stanju, tako da su jednokolosecne deonice od mosta do Panceva i od Prokopa do Karadjordjevog Parka i to dosta ogranicava propusnu moc pruge, kao i to sto su odredjeni delovi pruge koriste za mesoviti saobracaj. Novi zakon o zeleznici se jos ne primenjuje, pa ni preduzece za infrastrukturu (kako li se zvase?) ne zna kako da proda trase vozova.
Jeftina vozila za 25 kv 50 Hz, 1435 mm ne postoje :(
A, dizel vuca je mnogo skuplja u svakom smislu.

Sto se tice stajalista kod Sajma to bi moglo da funkcionise dok Prokop nema (skoro) nikakvu ulogu, sem sto je rasputnica :) a kad jednog dana postane glavna stanica to bi bilo nemoguce. Bolje bi bilo napraviti zicaru od Prokopa do Sajma, mada je druga linija LRT-a planirana tako da spoji Sajam i Prokop.
A, i predsignal za ulaz u stanicu se nalazi bas na mostu iznad Sajma...

Sto se tice ZP-a, tamo su ljudi zainteresovano za Beovoz, ali im je stanica dosta daleko. Trazili su i otvaranje stajalista blize naselju, pisali su peticiju, ali je odbijeno jer bi stajaliste bilo preblizu stanice (izmedju predsignala i signala).

Usput, predvidjena je izgradnja stajalista izmedju V. Spom. i Kar. Parka i to na uglu ulica Marsala Tolbuhina i Kursuline.

Za sad toliko.
pozdrav
User avatar
marko
Moderator
 
Posts: 883
Joined: 27. 05. 2006. 13:34 GMT +0000
Location: Bgd

Postby Wile E. Coyote » 12. 12. 2006. 11:34 GMT +0000

Postoji i jedan tunel koji se odvaja iz tunela izmedju Vuka i Pancevackog mosta i ide prema Karaburmi (cak se i izlaz iz tunela vidi sa mosta). To je u slobino vreme uz veliku pompu probijeno ali se tu stalo. Koliko se secam, to je trebalo da bude pruga koja bi isla prema Karaburmi, Zvezdari i dalje prema Smederevu.
Sto se tice pruge prema Pancevu, to je stvarno uradjeno bez veze. Jednokolosecna pruga ima velikih problema da propusti vozove prema redu voznje (doduse, koliko sam uspeo da vidim, uradjena je podrska za dvokolosecnu prugu, ali se verovatno zbog nedostatka para i tu stalo). Valjda ce se to popraviti ako se ostvare planovi za elektrificiranje pruge prema rumunskoj granici.
A sto se tice lakog metroa, vec sam naveo svoje razloge zasto sam protiv, ali to je izgleda, gotova prica...
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby the-x-factor » 12. 12. 2006. 12:35 GMT +0000

Dakle, zivim na Karaburmi, a radim na Vozdovcu na potezu Trosarina - Kumodraz. Dodjem busem do P.mosta, pa Beovozom do K.parka, pa busem 33 do posla. Voz imam tacno u 7.30 i to bi trebalo da funkcionise ok, tako mi je samo 5 do 10 minuta duze nego da idem kolima, a 20 minuta brze nego da idem "direktno" 25-icom. E, sad sta je problem? Pa taj voz kasni najmanje 10 a nekad i 20 minuta, a samim tim i ja kasnim toliko! Pa on polazi po redu voznje u 6.56 iz Panceva. I sta se tu ustavri desava nije mi jasno! Jel on u startu kasni jer masinovodja ne moze da pije vrucu kafu nego mora da saceka da se ohladi, ili vozi suvise sporo da mu se kafa ne prosipa dok vozi. Ma cini mi se ne da od promena nije ucinjeno nista nego da se kod njih 5. oktobar nije ni desio.
Primetio sam da (gledajuci od P. mosta prema K. parku desni kolosek koriste samo vozovi koji idu prema Rakovici. Vozovi prema Zemunu koriste onaj drugi kolosek u oba pravca! Totalna glupost, to sigurno dodatno pravi probleme u planiranju reda voznje. Jednom sam cuo od "ovlascenog lica" da je problem u nekoj skretnici na izlazu iz K. parka prema Prokopu. Jel popravka toga kosta dve milijarde evra, pa je neizvodljiva???
Sto se tice Lakog metroa, ni ja nisam odusevljen time i apsolutno sam za teski metro. Laki bih izabrao jedino u dilemi: "Sta bi voleo - laki metro ili nikakav?" Cesto cujem i nebulozne izjave nadleznih kako Beograd nema dovoljno putnika za pravi metro!! Ej!!! Znaci mi ustvari volimo da se guramo po busevima.
Imao sam negde isecak iz Politike sa planom onog projekta iz 70-ih godina nazvan "Metro Beograd" koji je posle napusten i imao je 5 fenomenalno funkcionalnih linija. Ako neko to ima voleo bih da mi posalje.
Iskreno ne znam tacno razliku lakog i teskog metroa u deonicama pod zemljom (osim u kapacitetu putnika) ali mi se ne dopada to ukrstanje sa saobracajem. Pa to je definitivno tramvaj onda.
I tramvaji kod nas su posebna prica. Cesto cujem price o modernizaciji tramvaja i sina. Pa kod nas nije toliki problem u vozilima i sinama (oni jesu krs), vec u tome sto se tramvaj koristi isto parce asfalta kao i automobili (pun besmisao postignut u Beogradskoj, Resavskoj i Pozeskoj, onda su bolji busevi, oni bar mogu da preticu). Drugi problem je u V. Stepe, Bulevaru ili Dusanovoj gde tramvaj mili jer ide tik uz parkirane automobile a pazi i da im neko dete ne "podleti". U V. Stepe i Bulevaru obavezno sine postaviti na sredinu, to bi vec imalo nekog smisla. Zapravo jedine smislene tramvajske deonice su Novi Beograd (Jurija Gagarina), Sajam i cela trasa trojke.
Uh sad sam se raspisao u sto pravaca. :D :D :D
User avatar
the-x-factor
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 06. 12. 2006. 11:19 GMT +0000

Postby Wile E. Coyote » 12. 12. 2006. 12:43 GMT +0000

the-x-factor wrote:Primetio sam da (gledajuci od P. mosta prema K.parku desni kolosek koriste samo vozovi koji idu prema Rakovici. Vozovi prema Zemunu koriste onaj drugi kolosek u oba pravca! Totalna glupost, to sigurno dodatno pravi probleme u planiranju reda voznje. Jednom sam cuo od "ovlascenog lica" da je problem u nekoj skretnici na izlazu iz K. parka prema Prokopu. Jel popravka toga kosta dve milijarde evra, pa je neizvodljiva???
Kada je rasturen stari Prokop i pocet da se gradi novi, koloseci prema autoputu su dignuti i ostalo je (cini mi se) samo krajnja dva koloseka uz brdo. Koliko sam uspeo da primetim (mada mozda nisam dobro primetio) iz tunela koji vodi od Karadjordjevog parka ka Prokopu nema nikakvog koloseka, (verovatno je taj krak koloseka dignut i ostavljen samo kolosek koji vodi pravo ka Rakovici), tako da voz iz Panceva ka Pazovi ne moze da koristi taj tunel, nego oba smera moraju da se guraju drugim tunelom. Cini mi se da te je "ovlasceno lice" tu malo dezinformisalo.
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby brzi » 12. 12. 2006. 14:16 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby marko » 13. 12. 2006. 1:28 GMT +0000

Karaburmske tunelske cevi su probijene jos daleke 1976 godine, kad je gradnja Bg cvora bila u punom jeku. A, Sloba je samo napravio pompu, kao i za prugu Va - Lo. Ta pruga je trebalo da ide do lokoteretne stanice Karaburma, gde bi bila i putnicka stanica. Imam cak i projekat, ali da skratim pricu od toga nema nista, jer su po GUP-u tu planirane povrsine za sport i rekreaciju, a razlog je sto materijal kojim se nasipa Ada Huja vec 30-40 godina ispusta zapaljive gasove, pa cisto da ljudi ne bi leteli u nebo...

Desni kolosek od Parka do Prokopa ne funkcionise jer nedostaje oko 150-200 metara pruge koja je sklonjena 1997. jer se tad nesto kao radilo. Grad je rekao da ce da plati tih 200m, pa se predomislio, a ZS bas briga, ionako im Beovoz donosi cist gubitak.
Mozda je i jedan od razloga sto krov u K. Parku nije bas stabilan i ima ogromna pomeranja, tako da postoje i senzori koji kontrolisu to pomeranje i u vezi su sa ulaznim signalima... (ovo vam ja nisam rekao :))

Koliko nam je povrsinski saobracaj dovoljan znacemo kad za 5-6 godina svako ko ima 18+ godina bude vozio svoj automobil...


pozzzz
User avatar
marko
Moderator
 
Posts: 883
Joined: 27. 05. 2006. 13:34 GMT +0000
Location: Bgd

Postby brzi » 13. 12. 2006. 11:22 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby Wile E. Coyote » 13. 12. 2006. 11:24 GMT +0000

Zar nije postojao neki plan da Dunav stanica bude lokoteretna? :?
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby the-x-factor » 13. 12. 2006. 13:19 GMT +0000

Kad smo kod Dunav stanice, bas sam pre ped dana skoknuo da vidim nasta lici. Slike govore same za sebe, mislim da bi je ni nulearni rat ne bi tako ruinirao kao sto je to komunizam uspeo.
Pocecemo od ograde
Image
Image
Malo peroni... vrlo je frekventno, pa sam pustio sina da se seta po sinama
Image
Image
Image
Sa ovom tablom su me odusevili... inace iz kucice je izasao sluzbenik i pitao me da li moze da mi pomogne.... plasio sam se da mi ne oduzme aparat zbog snimanja objekta od strateskog znacaja :D
Image
Elem, na donjoj slicici se vidi tackasta linija "under construction". Cak i da ne ide do Karaburme (sto sigurno nije neizvodljivo izgraditi) moze ici od P. mosta preko Dunav stanice, Francuske, Donjeg grada, Brankovog mosta do Gl. stanice. time bi i Dorcol bio povezan, a opet izbegnut centar. Na zalost cuo sam da se planira izbacivanje citave te pruge (izvor Velja Ilic, nejasno mi je sta se on mesa u zivot Beograda).
Ako je pruga preko P. Mosta jednokolosecna onda moja koncepcija prilicno pada ili se bas skracuje od Krnjace do P. mosta. Mada ne treba da naglasavam sta se bi postavljanjem drugog koloseka do Krnjace dobilo na rasterecenju drumskog dela P. mosta koji samo sto se ne srusi.
Image
User avatar
the-x-factor
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 06. 12. 2006. 11:19 GMT +0000

Postby Wile E. Coyote » 13. 12. 2006. 13:29 GMT +0000

Koliko znam, kolosek oko Kalemegdana je potreban VS i ne sme se dirati (osim ako se nesto nije izmenilo?). TBH, ta pruga je zaista bez veze IMO, uopste, Beograd ne moze da sidje na reke od silnih koloseka uz Savu i Dunav.
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby brzi » 13. 12. 2006. 20:15 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby voz » 13. 12. 2006. 20:29 GMT +0000

User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby voz » 14. 12. 2006. 2:18 GMT +0000

Evo slika iz Pariza.
Paralelno sa Senom ide linija metroa koja je delimi?no pod zemljom a delimi?no ide nadzemno (slika 1). Iznad nje, nalazi se linija RER vozova koja se uklju?uje sa druge strane Sene neposredno ispred tornja i nastavlja svoju trasu iznad metro linije. (slika 2)
slika 1
Image
slika 2
Image
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby brzi » 14. 12. 2006. 10:54 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby matija » 14. 12. 2006. 11:29 GMT +0000

matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby brzi » 14. 12. 2006. 11:34 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby brzi » 14. 12. 2006. 16:50 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby STIB » 14. 12. 2006. 20:51 GMT +0000

Pozdrav iz Zagreba
ZDRU
User avatar
STIB
Moderator
 
Posts: 546
Joined: 26. 05. 2006. 23:34 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby prakticar » 15. 12. 2006. 10:31 GMT +0000

Tramvajem je brže i jeftinije :)
User avatar
prakticar
Putnik 2. razred
 
Posts: 31
Joined: 26. 10. 2006. 11:18 GMT +0000
Location: Zagreb

Next

Return to Metro i laka železnica

Who is online

Users browsing this forum: No registered users