Metro vs. Laki šinski sistemi

Metro, laka železnica, BeoVoz i slično... bitno je da je vezano uz grad i šine

Moderators: zeka, STIB

Postby novajlija » 30. 11. 2008. 20:27 GMT +0000

Više sreće nego pameti!!!!!!

http://www.youtube.com/user/stole802002
User avatar
novajlija
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1921
Joined: 03. 01. 2008. 1:43 GMT +0000
Location: Palanka

Postby Boris712 » 30. 11. 2008. 20:36 GMT +0000

Laki sinski sistem ti je neko kopile izmedju tramvaja i metroa, zato ja bas nisam za.
Po meni je najbolje graditi metro, siriti tramvajsku mrezu i modernizovati park i modernizovati Beovoz. Pored toga tu su jos trolebusi.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Postby Karlito » 30. 11. 2008. 22:57 GMT +0000

Vrlo zanimljiv sajt o Metrou u HONOLULU.

http://www.honolulutransit.org/
http://www.honolulutransit.org/library/

Skinite sa ovog linka vrlo zanimljiv materijal kako se LRT-ovci bore protiv BRT-ovaca (Bus Radid Transit)
http://www.honolulutransit.org/library/ ... 0Still.pdf
Za one koje ne znaju engleski, prevescu kada budem bio dokon zanimljivije delove.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Postby purke62 » 12. 01. 2009. 22:41 GMT +0000

Ja sam apsolutno za pravi Metro.Pogledajte kako lepo izgleda jedna stanica u moskovskom metrou.
Image

Zar nije prelepo.
purke62
Slepi putnik
 
Posts: 9
Joined: 01. 10. 2008. 19:10 GMT +0000

Postby the-x-factor » 31. 03. 2009. 21:40 GMT +0000

Pustite ljudi ko je za sta, jel se prica sta ce stvarno biti? U decembru je bila ona prica izmedju Djilasa i Mrkonjica i kao u roku od tri meseca ce se doneti konacna odluka. Ta tri meseca su prosla i nista.... pre neki dan sam procitao da se sine najesen u Bulevaru premestaju na sredinu, ali da opet zbog nedonosenja odluke o metrou ne znaju STA ce da stavljaju na sredinu. Jel cuo neko nesto?
User avatar
the-x-factor
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 06. 12. 2006. 11:19 GMT +0000

Postby CKD-KT4 » 31. 03. 2009. 21:50 GMT +0000

the-x-factor wrote:Pustite ljudi ko je za sta, jel se prica sta ce stvarno biti? U decembru je bila ona prica izmedju Djilasa i Mrkonjica i kao u roku od tri meseca ce se doneti konacna odluka. Ta tri meseca su prosla i nista.... pre neki dan sam procitao da se sine najesen u Bulevaru premestaju na sredinu, ali da opet zbog nedonosenja odluke o metrou ne znaju STA ce da stavljaju na sredinu. Jel cuo neko nesto?

Prekosutra dolaze Austrijanci konsultanti.
User avatar
CKD-KT4
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1043
Joined: 01. 08. 2007. 21:20 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Wile E. Coyote » 01. 04. 2009. 9:43 GMT +0000

Nadajmo se da ce da pobedi razum i da cemo dobiti normalan metro.
"I like cigars, I like rum,
I like pretty baby, and tanjir pasulja pun!"
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby brzi » 01. 04. 2009. 10:06 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby Wile E. Coyote » 01. 04. 2009. 11:12 GMT +0000

Bilo je svojevremeno price o premestanju tramvajskih sina na sredinu Bulevara, da li su planovi promenjeni pa su sad u pitanju sine za LRT (sto je po meni isto kao tramvaj, samo malo drugacije)?
"I like cigars, I like rum,
I like pretty baby, and tanjir pasulja pun!"
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby the-x-factor » 01. 04. 2009. 15:23 GMT +0000

CKD-KT4 wrote:
the-x-factor wrote:Pustite ljudi ko je za sta, jel se prica sta ce stvarno biti? U decembru je bila ona prica izmedju Djilasa i Mrkonjica i kao u roku od tri meseca ce se doneti konacna odluka. Ta tri meseca su prosla i nista.... pre neki dan sam procitao da se sine najesen u Bulevaru premestaju na sredinu, ali da opet zbog nedonosenja odluke o metrou ne znaju STA ce da stavljaju na sredinu. Jel cuo neko nesto?

Prekosutra dolaze Austrijanci konsultanti.


Pa ovo je bas sveza informacija :D
User avatar
the-x-factor
Putnik 2. razred
 
Posts: 30
Joined: 06. 12. 2006. 11:19 GMT +0000

Postby brzi » 01. 04. 2009. 15:30 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby korisnik » 01. 04. 2009. 16:53 GMT +0000

User avatar
korisnik
Kondukter
 
Posts: 198
Joined: 24. 12. 2006. 19:32 GMT +0000
Location: krug dvojke - zamalo

Postby brzi » 01. 04. 2009. 18:56 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby Karlito » 01. 04. 2009. 19:17 GMT +0000

Rekonstrukcija bulevara, ukoliko bi na sredini ulice uradili donji stroj, a gore postavili vinjolove sine, veoma lako i brzo bi mogao da se ugradi normalan kolosek sa zamenom pragova i sa istim sinama. Ja bih pre podrzao povlacenje sina sa ivica na sredinu koloseka, jer kako stoje stvari, onaj laki ce biti uradjen na sveto nikad, i deseta je rupa na svirali.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Postby brzi » 01. 04. 2009. 20:19 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby Senke » 09. 05. 2009. 19:38 GMT +0000

Senke
Kondukter
 
Posts: 131
Joined: 28. 10. 2007. 22:39 GMT +0000
Location: Beograd

Postby berkut777 » 12. 05. 2009. 18:32 GMT +0000

U Sofiji linija broj jedan uskoro ce cela da proradi , sada je trenutno iz dva dela.
berkut777
Putnik 2. razred
 
Posts: 21
Joined: 21. 04. 2007. 17:22 GMT +0000
Location: Bg

Postby Bg-Ug » 06. 09. 2009. 16:39 GMT +0000

ima jedna varijanta metroa koja kosta manje i od teskog i od srednjeg i od lakog i od najlakseg a opet ima kapacitet, brzinu i komfor i kao onaj najtezi tako da beograd treba da je srecan sto nije gradio ruske varijante koje su tu da se sto vise para potrosi.

ta najjeftinija varijanta se zove "kompaktni nezavisni sinski sistem srednjeg ili visokog kapaciteta"

objasnjenje:
trasa izgleda onako kako diktira najnuznija potreba deonice. kazem najnuznija jer ako ne treba u zemlju moze po zemlji, ako ne treba na stubovima moze opet po zemlji sto je najjeftinije. utoliko je jeftiniji sto je rekao sam kompaktan pa su tuneli precnika 3m i kopaju se brzinskim krticama precnika svega 3m. postoji japanska varijanta sa troglavom krticom pa je u toliko bolje jer nisu potrebne 2 i 2 razlicita tunela jedan do drugog. posto su sami tuneli maksimalno sabijeni takvi su i sami vozovi. imaju nizak klirens cak za duplo nizi od obicnog a to rezultira nizim platformama na stanicama u prevodu znatno manje betona, armature tako da su stanice jeftinije a i blize povrsini zemlje tj ulici i iako su deep level na papiru mogu se kopati tik ispod zgrade ili ulice. sami vozovi su jeftiniji i projektuju se prema potrebama ne samo grada nego se mogu projektovati i specijalno za doticnu liniju. oblika su samog tunela pa su znatno robustniji, duze traju (40-60god) a potrebno je znatno manje materijala a sam oblik diktira znatno manje udare sila na nosecu konstrukciju prilikom skretanja itd zbog samog polukruznog oblika. ne postoji gornji postroj pa zato i sami depoi mogu biti znatno nizi i jeftiniji a cak sta vise mogu biti i podzemni u sred grada tzv. "sidings". imaju 3 ili 4 sine koje ne mogu da se pokidaju ili da nekom padnu na glavu. ne rade na 25kV vec na svega 600-750V sto znaci da i ako neko nagazi bude 2 meseca u bolnici ali ne bude na onom svetu. kod mreze bi bio momentalno sem ako nije toliki srecnik da je zadobio opekotine prvog stepena na 95% tela. postoji jos jedna verzija a to je nulti napon odnosno da je pod naponom samo na onim sekcijama gde se nalaze kolektor na bogie-ima (opet ne svim tako da su jos jeftiniji jer nisu svi pogonjeni jer nema potrebe, imaju trailere). idu i do 120km/h sto je u uslovima grada i sa stanicama na nekim mestima udaljenosti svega 240m sasvim pristojno. ubrzanje 3,3m/s2, usporenje 4,5m/s2. duzina rekao sam varira po potrebi od nekih 700 pa do i preko 2000 putnika po kompoziciji. imaju ATO i ATP a mogu biti i driverless i utoliko su bezbedniji i mogu imati cesci interval sledjenja. beograd bi za 550 miliona imao liniju vinca-stara pazova sa 2 brancha u centru (opcije da ljudi mogu da brze stignu u odredjeni deo grada da bi se smanjila potreba za glupostima zvanim kola, autobusi, tramvaji) i jos jednu sremcica-vojlovica isto sa 2 brancha u centru tako da bi u centru bile fakticki 4 linije tj 2 linije sa 4 opcije kretanja po zelji. naravno da bi nam rusi ili ko vec pozajmili i drugu milijardu za vidikovac-borca i mirijevo-aerodrom nikola tesla. samo je jos jedna ostala banjica i kumodraz da se spoje sa centrom i to bi bila linija sa 2 periferna a ne centralna brancha. 5 linija za 2,7 milijardi i beograd je miran. ukine sve seljobuse koji bi samo isli u krug po perifernim naseljima od metro do metro stanice a takodje bi i beovoz bio suvisan. mogao bi samo tzv. regionalni metro tj regio voz. taj sistem metroa u centru ide 10km podzemno a 30km nadzemno na periferiji. mi tako imamo liniju od 40km koja pokupi sve zivo i puteve slobodno mogu da pozatvaraju kao i da zabrane drumski saobracaj u sirem centru. centar grada je zarobljen automobilima, autobusima, tramvajima i trolejbusima. ne zna se ko kome vise smeta, da li autobus kad se pokvari ili trolejbus zbog trule mreze ili tramvaj jer je fiksni sistem pa ne moze da obilazi a i blokira raskrsnice pogotovo slaviju odma kolona 50-100m. ali ubedljivo su najgora kola jer ih ima najvise a svako misli da je cela ulica njegova i ponasa se kao da vozi bicikl kad je bio beba u svom dvoristu i tako siluje na hiljade i hiljade drugih gradjana sto je nedopustivo ni u kom slucaju. isto vazi i za dostavna vozila kola mahom ne postuju vreme za dostavi kao i kamioni.

ovakav zeleznicki sistem bi nas spasao kao sto je spasao grad koji je krenuo da ga gradi kad je bio duplo manji od beograda a sada je 3 puta veci a to je london. kada nije imao para i kada je moralo podzemno gradio je deep level tube i odatle onakvi vozovi koji opet imaju veliki kapacitet a nizi su od KT4 tramvaja. kad su gradili cut and cover to su district, metropolitan, H&C i circle i oni imaju vozove koji su veci nego ceo tunel sa sve vozom. slobodno pogledajte razliku i recite da li je bolji kompaktan ili klasican?

evo linka: http://www.tubeprune.com/tube-surface-comp-reduced3.jpg
Bg-Ug
Slepi putnik
 
Posts: 6
Joined: 06. 09. 2009. 16:01 GMT +0000

Postby STIB » 06. 09. 2009. 20:20 GMT +0000

Pozdrav iz Zagreba
ZDRU
User avatar
STIB
Moderator
 
Posts: 546
Joined: 26. 05. 2006. 23:34 GMT +0000
Location: Zagreb

Postby Bg-Ug » 06. 09. 2009. 21:47 GMT +0000

nadji recenicu u tekstu gde pise da moze biti tik ispod zgrade ili ulice. deep level se samo naziva radi formalnosti a u novije vreme se koristi kao alternativa za cut and cover jer c&c linije gotovo uvek moraju biti longitudinalne u celom centru ili da prate vecu ulicu. dlt metoda se koristi za linije koje mogu ici ispod zgrada ali nije obavezno da su duboke 40-50m vec naprotiv, mogu biti i 10-15m koliko toliko da je ispod zgrade. naravno tu u celu pricu upadaju staticari da izracunaju vibracije i opterecenje za samu zgradu iznad itd.

mnogi ljudi ne znaju da metro fakticki ne postoji i da je generalizovan pojam gradskog nezavisnog sinskog sistema koji se prilagodjava svakom gradu i u svakom gradu je razlicit a to kolika je razlika to zavisi od potrebe i zahteva samog grada. neki ljudi su izmislili termin metro, a neki ljudi skoro i termin laki metro. oba su stvorena da bi uprostili objasnjenje ali je doslo do suprotnog zeljenom pa su sada ljudi zbunjeni jer je sve zamrseno.

ono sto svi ljudi treba da znaju i da se edukuju to je da ni laki metro ni sam metro nisu nesto odredjeno nego su generalizovan skup sistema sa ovim ili onim razlikama. razlike variraju od metode gradnje do konstrukcije vozila tako da ne moze da se kaze ovo ili ono nego tacno ono sto je.

ono sto sam spomenuo u tekstu gore jeste tzv. kompaktni nezavisni podzemno-nadzemni sinski sistem srednjeg i visokog kapaciteta. u prevodu najekonomicniji vid gradnje najefikasnijeg gradskog sistema prevoza. najekonomicniji je iz prostog razloga jer najskuplji delovi celokupnog projekta (tuneli i stanice) imaju znatno manju povrsinu, precnik, zapreminu i sto je najvaznije kruzni presek te se sila ravnomerno rasporedjuje te je dugotrajniji i bolje drzi i zemlju oko sebe. druga strana ekonomicnosti proizilazi iz prethodne recenice a to su vozovi. vozovi su tog oblika da maksimalno iskoriste presek tunela a da prime isti broj putnika. posto je klirens nizi niza je automatski i cela stanica. ono sto takodje ide u prilog to si male TBM masine kojima se daljinski upravlja i mogu ici i core dole vrlo lako radi razlike u nivou u slucaju ukrstanja vise linija (cak i vise od 3 ili 4 na istom mestu) ili pak radi metode "humpback" (grbavih) stanica te se brzina povecava za 20% a potrosnja el. energije smanjuje za 5% zbog nagiba kao brdasce. dok voz koci posto krene da se penje uzbrdo krene da koci i sam od sebe tako da nije potrebna toliko velika sila za kocenje. kada krene zaleti se noizbrdo i vuce ga sila gravitacije kao i pritisak od samih putnika te motori ne moraju raditi na 100% snage. tu se postize usteda od 5%. kad se sabere na godisnjem nivou cifra nije uopste mala, od toga moze da se kupi i 50-ak autobusa.

termin "laki metro" ima nekoliko varijanti-> najgoru, a to je nadzemne deonice sa ukrstanjima u nivou tako da mu ni one podzene nista ne znace ako ce ljudi da cekaju, -> srednju varijantu a to je da nadzemna deonica bude na stubovima ali je znatno skuplje, i nabolju a to je da vozilo bude ili potpuno ukopano tj da je ceo podzeman ili da je samo na raskrsnicama podzeman tj sa podvoznjacima. sve to je jako glupo i bzvz a ono sto najvise bode oci i ono sto najvise pravi spekulacije na temu lrt-metro to su vozila. vozila za lrt mogu biti obican klasican tramvaj 2009 godiste koji ima sa obe strane vrata, kao i da je dvosmeran. druga varijanta je ona verzija u kopenhagenu ili francuski VAL sistem ali to vec lici na automatsku verziju izmedju klasicnog lrt-a i srednjeg metroa, mrt-a itd. val vise lici na people mover ili monorail ali na obicnim sinama. onaj iz kopenhagena najvise odgovara opisu berlinskoh HK "kleinprofil" tj uskoprofilskog voza sirine 2,30m i duzine 12,91m po vagonu pa mu je kapacitet 2 uparena unita od 4 vagona (8 car train) 674 putnika ukupno sa sve sedistima i stajanjem. to nije ni 700 onoliko koliko su oni SNC Lavalin predvideli a napomenuli su da kapacitet ne sme biti ispod 700. primera radi, londonski 1996 stock sa 6 vagona ima ukupan kapacitet 914 tako da ipak on vise pase ali to je voz za kompaktni i to "pravi" metro.

njima je bio problem zvani putnici jer kao i svi srbi koji se nista ne razlikuju od indijaca sem po boji koze i jeziku (p.s ja sam srbin pa imam svo pravo ovog sveta da to konstatujem za svoje sunarodnike) naravno zele da natrpaju do plafona a ko uspe nek se popne i na krov, nece oni da dodaju jos 1 vagon, mnogo im je i skuo je to a njih a nije skupo sto 5 autobusa guta gorivo koje je skuplje od struje neuporedivo...

dok zagreb drzi do svog ugleda kupovinom citara, lion's city i citelisa dok conecto i lion's classic pusta po periferiji beograd isto to sto ovaj pametan grad stavlja na periferiju on stavlja u sred centra i to veoma mali broj pa nam je iovako ceo grad ruglo. ovde ocigledno ljudi nemaju pojma koliko izbor vozila za gradski prevoz moze da ulepsa ili da unakazi sliku grada u ocima stranca... e muko moja

zagreb bi mogao ovog momenta da napravi makar dve linije kleinprofil (kao one u berlinu, hamburgu i parizu) i da denivelise linije na kojima idu crotram tramvaji te bi tako imao 2 linije metroa i vise od 5 lrt-a. zagreb moze da nakrivi kapu. a beograd...jadna li mu mila majka ako ne uradi onako kako treba tj da napravi kompaktni metro i da zatvori centar za privatni, teretni i dostavni saobracaj. dostavni samo nocu. vise trgova, vise fontana, vise parkova, parkica, vise pesackih zona, eto mesta za milion novih kafica i soping centara. ljudi bi se polako (a vec se i sele) selili dalje jer bi imali efikasan prevoz. tako bi grad narastao kao kvasac jer iovako ima jako mali fond kvadratnih metara (primer budimpesta 525km2 naspram beograda 368km2 povrsine). sve to podstice metro samo sto ne daj boze da se srbi sloze. zagreb ce me valjda poslusati, nije to skupo jer se radi o projektu koji traje koliko traje i grad. to je cinjenica koja se ne dokazuje. nema tu treba ne treba kad je cinjenica da treba jer eliminises 10 tramvajskih linija i odgusis 50 raskrsnica bez obzira na broj stanovnika. kad sofia moze da ima sto ne bi i zagreb? lakse se dise... beograd ima retarde koji ga vode pa je glupav ko tocak. ljudi sa saobracajnog se pokidase upozoravajuci na gubitke ali partijasi ne slusaju...

STIB p.s nisam dosao ovde zbog lingvistike nego zbog zeleznice :) to za pravopisne greske na forumu filoloskog fakulteta.
Bg-Ug
Slepi putnik
 
Posts: 6
Joined: 06. 09. 2009. 16:01 GMT +0000

PreviousNext

Return to Metro i laka železnica

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron