Metro vs. Laki šinski sistemi

Metro, laka železnica, BeoVoz i slično... bitno je da je vezano uz grad i šine

Moderators: zeka, STIB

Postby chris » 29. 06. 2006. 11:32 GMT +0000

User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1249
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Gartenzwerg » 29. 06. 2006. 13:02 GMT +0000

Meni se vise svidja ideja lakog metroa i to iz vise razloga. Prvo su razlozi cene, ja ne mogu da zamislim da se ide tunelom po novom Beogradu gde ne samo da imas bulevare sa vec po 3 traka u svakom smeru nego su tu i jako siroke bashte u sredini, raskrsnice su na jako velikim razdaljinama pa se da lako sinhronizovati. Na novom Beogradu uopste moze da se ustedi jako puno novca, za stari deo grada mi jedino smeta sto je trasa od ustanicke do vuka nadzemno, ipak pogledajte bolje je napraviti sistem kakav je planiran, za koju postoji studija izvodljivosti i da se dobije vec nesto sada, u slucaju da se saobracaj do te mere zagusti nadzemne rute mogu da se spuste pod zemlju a tad ce verovatno i biti para za tako nesto. Mnogi govore da je Laki Metro ustvari "nabudzeni" tramvaj, i ne znam sta je tu toliko strasno, ne gledam kao to na negativnu stvar, ovako licno su mi tram vozila daleko lepsa od metro vozila a beogradu i metrou nisu potrebne kompozicije od po 10 stajaznam vagona..
I cisto da se osvrnem na UMP, stagod onaj gore pricao UMP je potreban, ljudi ce uvek voziti automobile, niko ne moze da im zabrani to, a znamo da pola beograda gnjeci grad samo da bi stigao do pancevackog mosta, tako da UMP vidim kao jako korisnu investiciju, novi most ka pancevu kod Vince bi bilo bolje resenje ali to ce samo da prepoplovi saobracaj posto ce dobar deo ljudi i dalje da se guzva do pancevackog.. tako da mislim da je kombinacija UMP i LRT optimalna..
Gartenzwerg
Putnik 1. razred
 
Posts: 74
Joined: 16. 06. 2006. 13:02 GMT +0000

Postby Trol_Rijeka » 29. 12. 2006. 18:46 GMT +0000

U Rijeci se vec godinama prica o iskoristavanju konvencionalnih zeljeznickih pruga za gradsku zeljeznicu. O tome se govorilo 70-tih pa se toga netko sjetio opet kao da je izmislio toplu vodu. Ideja je samo prividno dobra, a nedostaci su slijedeci:
- postojeci zeljeznicki cvor u Rijeci je sam po sebi za potrebe konvencionalne zeljeznice nedovoljan;
- kada bi postojecim prugama prometovala i gradska zeljeznica nastao bi kaos ili bi dispecer morao biti neki japanski genije;
- ideja je nemoguca bez izgradnje zeljeznicke zaobilaznice koja je potrebna u svakom slucaju;
- kroz grad u smjeru zapad - istok prolaze dvije pruge koje su svaka s po jednim kolosijekom; fizicki je nemoguce pretvoriti ih u dvostruke pruge, naime jedna od tih pruga prolazi kroz glavnu gradsku ulicu sto je jedinstven slucaj, urbanisticka katastrofa i skandal koji traje vec 100 godina
- mozda je ta cinjenica i navela nekog da se sjeti gradske zeljeznice ali sa stanovista sigurnosti bilo bi pogubno da vlak tako cesto prolazi ulicom, a i sada je pogubno jer ga koriste za teretnu vezu izmedju zapadnog i istocnog dijela luke i svakiu puta kada se to dogodi nastaje prometni pakao;
Sustina je da bi gradski planeri trebali razmisljati kako da potpuno izbace zeljeznicu iz centra koja je historijsko nasljedje od madzarske uprave kada je sve bilo podredjeno luci.
User avatar
Trol_Rijeka
Ložač
 
Posts: 389
Joined: 28. 12. 2006. 4:23 GMT +0000
Location: Rijeka

Postby haevorn » 07. 05. 2007. 0:42 GMT +0000

haevorn
Putnik 1. razred
 
Posts: 50
Joined: 18. 04. 2007. 10:54 GMT +0000
Location: BGD

Postby Karlito » 08. 10. 2007. 18:49 GMT +0000

Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Postby 412-104 » 23. 12. 2007. 15:26 GMT +0000

I LRT i klasican metro imaju svoje prednosti, s obzirom da je Beograd u saobracajnom kolapsu, u sto skorije vreme bi trebao dobije bar nesto od ovoga. Kako za gradnju metroa treba bar deset godina mislim da je trenutno mala prednost na strani LRT-a. Takodje smatram da ovo nije dugorocno resenje, i da ce za 5-10 godina Beogradu biti potrebni veci saobracajni kapaciteti od LRT-a, a kada se setimo da smo siromasna zemlja koja nece imati para za prepravke mozda bi trebalo ipak odluciti se u startu za teski metro. Verovatno se neki forumasi secaju, a ja sam cuo samo iz price da je slicna prica bila sa gazelom kad su tadasnji celnici smatrali da je resenje sa 6 traka bezpotrebno i da treba praviti most sa 2 ili 4 trake, ali srecom se neko setio da pogleda par godina unapred tako da sada ipak imamo neku vezu sa N.Beogradom. Takodje treba imati na umu da je podzemni sistem neophodan, jer u sirem centru grada su ulice vec dovoljno uske i zakrcene a sta ce tek biti za desatak godina? Dodao bi samo jos par prednosti koje je Karlito naveo, a to su vece brzine, manje mogucnosti izletanja putnika ili vozila na sine, i manja cena odrzavanja vozila.
User avatar
412-104
Mašinovođa
 
Posts: 687
Joined: 11. 05. 2007. 10:41 GMT +0000
Location: beograd

Postby NS arhitekt » 22. 11. 2008. 3:46 GMT +0000

User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1435
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Postby Karlito » 22. 11. 2008. 16:06 GMT +0000

Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Postby brzi » 22. 11. 2008. 18:13 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby Karlito » 22. 11. 2008. 22:51 GMT +0000

Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Postby NS arhitekt » 23. 11. 2008. 14:56 GMT +0000

User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1435
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Postby Karlito » 23. 11. 2008. 16:33 GMT +0000

Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Postby brzi » 23. 11. 2008. 17:19 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Re:

Postby Wile E. Coyote » 26. 11. 2008. 17:03 GMT +0000

"I like cigars, I like rum,
I like pretty baby, and tanjir pasulja pun!"
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby brzi » 26. 11. 2008. 21:11 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby Wile E. Coyote » 27. 11. 2008. 10:35 GMT +0000

"I like cigars, I like rum,
I like pretty baby, and tanjir pasulja pun!"
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby brzi » 27. 11. 2008. 11:54 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby Wile E. Coyote » 27. 11. 2008. 12:18 GMT +0000

"I like cigars, I like rum,
I like pretty baby, and tanjir pasulja pun!"
User avatar
Wile E. Coyote
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 928
Joined: 11. 10. 2006. 9:50 GMT +0000
Location: Munze Konza!

Postby brzi » 27. 11. 2008. 13:28 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Postby brzi » 29. 11. 2008. 20:41 GMT +0000

brzi
Mašinovođa
 
Posts: 576
Joined: 25. 09. 2006. 12:18 GMT +0000

Next

Return to Metro i laka železnica

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron