BG:VOZ

Metro, laka železnica, BeoVoz i slično... bitno je da je vezano uz grad i šine

Moderators: zeka, STIB

Re: BG:VOZ

Postby 461andrea » 20. 03. 2012. 0:42 GMT +0000

Ljudi Djlas je spasio nase ruse....i tu nema rasprave...i bg cvor je super...svaki dan sve vise ljudi na bg : vozu
User avatar
461andrea
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1347
Joined: 22. 09. 2011. 23:39 GMT +0000
Location: Beograd

Re: BG:VOZ

Postby Karlito » 21. 03. 2012. 0:20 GMT +0000

prole wrote:BG:Voz (Beovoz) i ne sme da kasni ni minut. Rec je o gradskom vozu gde su se ljudi lako navikli da ide u tacno na vreme. Nadam se da ce se ta praksa prosiriti na sve gradove koji gravitiraju ka Beogradu, i naravno na ostatak Srbije.
Putnicki voz ce svakako stati na svim stanicma na kojima staje i BG Voz pa svakako nece moci da iskoristi prugu za 100kmh.
Ne vidim u cemu je problem sa blacenjem BG:Voza? To je jedan od veoma retkih dobrih stvari na ZS.
Avala moze da stoji na granici 30min a moze i sat i po, da li ce se neko zaista pouzdati da ce bilo koji daljinski voz stici tacno na vreme?
Nije u pitanju pljuvanje. U pitanju je političarski standard, koji u praksi nije optimalan. Propuštanjem brzog voza u Batajnici iz pravca Novog Sada prema Beogradu se BGV pomera za 2-3 minuta. Propuštanje u Zemun Polju i Zemunu oduzima 4-6 minuta. Vozno vreme BGV je toliko razvučeno da se do Pančevačkog mosta i tih 6 minuta može nadoknaditi. Na relaciji Batajnica - Novi Beograd ukoliko brzi voz ne bude propušten u Batajnici, potroši oko 12 minuta više, +2 minuta moguće nadoknade kašnjenja na toj relaciji.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: BG:VOZ

Postby prole » 21. 03. 2012. 9:02 GMT +0000

To bi sve imalo smisla kada bi imali desetine brzih vozova dnevno na trasi bg voza, a u praksi? Optimista sam da ce se situacija promeniti ali nisam siguran da ce se to desiti pre dolaska privatnika.
A i zar na nasoj zeleznici nije sve politika?
User avatar
prole
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1017
Joined: 24. 07. 2007. 15:06 GMT +0000
Location: B.Kosa

Re: BG:VOZ

Postby rasha » 21. 03. 2012. 14:24 GMT +0000

Letos kada sam išao Avalom 344 u isto vreme su stanici Novi Beograd prilazili Avala sa glavne i BG voz sa Prokopa i Avalu su pustili prvu, zato što je išla na vreme, a BG voz ispred vremena. I jedan i drugi voz su Novi Beograd napustili na vreme. Ovime hoću reći da kada ostali vozovi idu na vreme nema problema. Problem nastaje kada neki voz kasni i upada u termin BG voza, tada on mora propustiti BG voz. No tu nije kriv BG voz već kašnjenje sa severa. Jedino održivo rešenje je to da drugi vozovi idu na vreme, a to je trenutno utopija zbog mnogih laganih vožnji. No u budućnosti, sa povećanjem saobraćaja izgradnja dodatna dva koloseka na potezu Novi Beograd - Stara Pazova će biti potrebna.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4933
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: BG:VOZ

Postby prole » 21. 03. 2012. 14:37 GMT +0000

Samo da srede postojecu prugu, ideja o izgradnji dodatna dva koloseka mislim da nije realna.
User avatar
prole
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1017
Joined: 24. 07. 2007. 15:06 GMT +0000
Location: B.Kosa

Re: BG:VOZ

Postby Karlito » 21. 03. 2012. 22:24 GMT +0000

prole wrote:Samo da srede postojecu prugu, ideja o izgradnji dodatna dva koloseka mislim da nije realna.
Upravo to. Nije realno tako nešto izmišljati dok postojeći sistem ne zakrpimo. Uz izvesna poboljšanja na samim stanicama (pre svega Novi Beograd, pa Batajnica) moguće je da imamo i više gradskih vozova nego sada na istoj dvokolosečnoj pruzi. A to da je sve politika, to je tužna istina :cry: BGV predstavlja određeno poboljšanje, ali ono nije do kraja optimalno iz političkih razloga. Ko zna koja politika je uticala da nam železnice padnu na ovako niske grane, a da samo BGV bude favorizovan i od političara i od medija.

A propuštanje kasnećeg brzog voza je moguće i sa sadašnjim redom vožnje sa zanemarljivim kašnjenjem BGV ili bez kašnjenja, a to dosta zavisi i od veštine otpravnika; u ovom slučaju političkog ugovora sa gradom. Ovakvom sistemu je jeftinija investicija instalirati mozak (dobar dispečerski centar sa dispečerima profesionalcima) nego dodatne koloseke, a zašto se to neradi tako, suviše je teško pitanje...
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: BG:VOZ

Postby rasha » 23. 03. 2012. 16:48 GMT +0000

Moguće je propuštanje ako BG:voz ide ispred vremena kao gore što sam opisao. Ako bi se vozno vreme BG:voza skratilo, onda BG:voz ne bi imao rezerve da propusti drugi voz, što bi značilo da bi ili BG:voz kasnio ili bi brzi/putnički kasnio još više.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4933
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: BG:VOZ

Postby mesecar » 04. 04. 2013. 21:17 GMT +0000

Beograd Železnicama: BG voz neće poskupeti


Gradska Direkcija za javni prevoz saopštila je da nema razloga za povećanje cene prevoza BG voza, povodom najava poskupljenja iz Železnica Srbije.


Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović najavio je daće zatražiti izmenu cene, jer su troškovi umesto 4,3 evra po pređenom kilometru dvostruko veći i iznose 8,6 evra.

"Tačno je da je početni predlog Železnica Srbije za cenu voznog kilometra bio 8,6 evra po kilometru, ali tokom analize troškova koje su prezentovale Železnice Srbije uočene su mnoge nelogičnosti", ističe Direkcija.

Navodi se da su među njima predviđeni troškovi za konduktere 4,5 puta veći od troškova za mašinovođe, da su troškovi za jednog čuvara ravni troškovima za deset mašinovođa, kao i da je na dvoje mašinovođa računat jedan režijski radnik.

Nelogično je i da su troškovi za potrošenu struju prvo računati 136,40 dinara po kilometru, a naknadno je bilo utvrđeno da su stvarni 46,8 dinara po kilometru, te da su troškovi amortizacije računati kao da je vrednost elektromotornih garnitura 11 milona evra, a cena nove zapravo je pet miliona. Sve remontovane garniture stajale su više godina van upotrebe, a jedna čak 16 godina.

Za pranje garnitura računati su troškovi tri puta veći, nego što ih firma koja to obavlja fakturiše, navodi se u saopštenju.

Nakon podrobne analize došlo se do cene od 4,5 evra po pređenom kilometru koje grad plaća Železnicama Srbije, o čemu postoji zvanična dokumentacija. Naveden je primer, da je u vreme izrade kalkulacije, pristup železničkoj infrastrukturi u Češkoj iznosi samo 0,85, u Crnoj Gori 1,2, u Hrvatskoj 1,29, u Poljskoj čak od 0,86 evra po pređenom kilometru.

"Železnice Srbije iz budžeta već dobijaju novac za plate i većinu materijalnih troškova koji su ušli u obračun cene, tako da im je posao sa gradom skoro čista dobit. Grad Beograd redovno mesečno subvencioniše iz budžeta sa 50 odsto trošak gradske železnice BG voz, kao i sve ostale vidove javnog prevoza, navodi se u saopštenju.

"Da bi BG voz voz uopšte postojao, grad je investirao u izgradnju i predao Železnicama dva nova koloseka u stanici Prokop, čime je ostvarena dvokolosečna pruga na celoj deonici. Takođe smo potpuno rekonstruisali prugu od Novog Beograda do Batajnice, čime smo podigli brzinu sa 40 na 100 kilometara na čas", navodi Direkcija.

Podseća se da su u trenutku realizacije projekta, Železnice Srbije raspolagale sa samo pet ispravnih elektromotornih garnitura, a da je Grad platio remont još devet, tako da je u čitav projekat uložio 10,5 milona evra.

Direkcija za javni prevoz najavljuje da će Grad Beograd u taj projekat ulagati i dalje, a da od Železnica očekuje da im bude partner u daljem razvoju zajedničkog projekta koji, "sa tačnim taktom bez kašnjenja i brojem prevezenih putnika, danas predstavlja najbolji železnički putnički prevoz u Srbiji".
User avatar
mesecar
Ložač
 
Posts: 331
Joined: 09. 05. 2011. 21:45 GMT +0000
Location: Rakovica/Bgd

Re: BG:VOZ

Postby Karlito » 05. 04. 2013. 23:28 GMT +0000

Fala bogu da se, bar zbog ovih prepucavanja, bar neki podaci iznose javno.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: BG:VOZ

Postby rasha » 08. 09. 2013. 23:01 GMT +0000

User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4933
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: BG:VOZ

Postby mesecar » 15. 12. 2013. 23:15 GMT +0000

ima li gde novog reda voznje za BGvoz posto mi ovaj na zvanicnoj stranici zeleznice nije bas najjasniji (frekfencija polazaka je na sat vremena) a na stranici Imamo Plan se ne vidi



EDIT: nasao sam na stanicnom redu voznje informacije koje su mi bile potrebne. Hvala.
User avatar
mesecar
Ložač
 
Posts: 331
Joined: 09. 05. 2011. 21:45 GMT +0000
Location: Rakovica/Bgd

Re: BG:VOZ

Postby hiavata » 11. 07. 2017. 7:44 GMT +0000

Posto je bilo dilema da li ce remontom pruge kroz Rakovicu biti osposobljena i stanica Kosutnjak (bez nekih velikih ocekivanja) kolega sa Beobild foruma je poslao mejl direkciji za javni prevoz Beograda i neocekivano dobio fin/opsezan odgovor.

Поштовани,

Грешком је при презентацији СМАРТ ПЛАН-а наведено да друга линија БГ: воза полази од Вуковог споменика што сами знате да технички није могуће. Званичне информација коју је већ две године Дирекција за јавни превоз, сада Секретаријат за јавни превоз, износи је: Друга линија БГ: воз-а је од станице Београд Центар до станице Ресник. Стајалиште Кошутњак је у нашим плановима али Инфраструктура железница Србије а.д. је није ставила у плану реконструкције пруге од распутнице Г (2 км испред станице Раковица) до станице Ресник. Радови на реконструкцији пруге су у току и треба да буду завршени до априла 2018 г.. Изградња стајалишта Кошутњак је остала за наредни средњорочни план.
За реализацију ове линије БГ: воза одобрен је кредит Европске банке за реконструкцију и развој (из истих средстава се финансира и реконструкција пруге) за ремонт 5 електромоторних гарнитура. Четири гарнитуре су потребна да би се остварио такт на 15 минута у вршним оптерећењима аједна гарнитура би била додатна резерва за систем БГ: воза. Времена долазака и полазака друге линије у станици Београд Центар ће се усагласити са временима долазака и полазака возова на првој линији БГ. Воза.

Разматра се и могућност отварања линија за Младеновац и Лазаревац. Ремонт пруге Ресник-Лазаревац ће бити завршен до краја године. По завршетку реконструкције пруге до Ресника створили би се услови да се отвори линија Бг: воза до Лазаревца са тактом од 30 минута у јутарњим и поподневним сатима. Најкритичнији део пруге до Младеновца је ремонтован али да би се отворила линија БГ: воза са тактом на 30 минута треба проверити да ли пруга задовољава овај услов у оваквом стању каквом је ( грубо су пописани елементи пруге који треба да се унапреде, ремонтују или поправе). Основни проблем отварања ове две линији је недостатак електромоторних гарнитура јер више нема расположивих старих ЕМГ за ремонт. За даљи развој БГ: воза треба ло би почети набавку нових ЕМГ. Ово подразумева и постепену замену постојећих ремонтованих ЕНГ.

У случају да је могуће покретање обе линије рзмотрила би се могућност да обе линије иду до Београд Центра тако да такт БГ: возова од станице Ресник буда на 15 минута. У том случају би се у ствари друга линија БГ: воза раздвајала на два крака Младеновац и Лазаревац.

Надамо се да смо отклонили Ваше дилем и остајемо на располагању за сва питања.

Секретаријат за јави превоз
hiavata
Putnik 2. razred
 
Posts: 15
Joined: 29. 07. 2015. 11:02 GMT +0000

Previous

Return to Metro i laka železnica

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron