parnjaca JZ 01

Parne lokse, vozovi, poznata imena... ili sve ono našta smemo biti ponosni: HISTORIA EST MAGISTRA VITAE

Moderator: chris

Re: parnjaca JZ 01

Postby sole63 » 01. 02. 2011. 12:45 GMT +0000

sole63
Putnik 1. razred
 
Posts: 75
Joined: 21. 05. 2010. 12:32 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby cvijic » 02. 02. 2011. 9:23 GMT +0000

cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby sole63 » 02. 02. 2011. 10:03 GMT +0000

sole63
Putnik 1. razred
 
Posts: 75
Joined: 21. 05. 2010. 12:32 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby matija » 02. 02. 2011. 10:07 GMT +0000

matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: parnjaca JZ 01

Postby sdz361 » 02. 02. 2011. 19:44 GMT +0000

User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: parnjaca JZ 01

Postby cvijic » 04. 02. 2011. 5:03 GMT +0000

sdz 361.Verujem da je tako to bilo sa 01-074.U to vreme je pocelo postavljanje parnih lokomotiva po stanicama kao muzejski esponati.Tad sam bio aktivan na JZ i u SK i Sindikatu.Masovno je to pocelo nakon ideje postavljanja lok.11-015,11-022 i 11-023 lok.koje su vukle Plavi voz.Dosta je tih neadekvatnosti napravljeno.U Vinkovcima postavili 51 seriju ako svi znamo da je ona u eri parne vuce bila min.zastupljena u odnosu na seriju 11,33 i 38 koje su dominirale u VV Vinkovci.Onda u Lapovu postavili uskotracnu ako se zna da su u Lapovu dominirale serije 01,17,05,33 i 38 bolje bi bilo da su izvukli onu jednu 62 sto cami zarasla u korovu.Znam dobro da su Kninski sindikalci dolazili u Zapresic i odabrali 11-061 koja je bila u posedu VV Vinkovci i krajem 60.-tih i pocetkom 70.-tih redovno vukla brze Vinkovci-Beograd.Tad vec nije bilo serije 32 jer su kasirane ali su mogli uzeti 33 seriju koja je radila u Kninu u velikom broju. Jedino dosledni su ostali Siscani jer su postavili svoju 22-101 koja je i radila u Sisku i vozila tom prugom. Na ovoj 01-074 se vidi da su pokusali napraviti da bude slicna seriji 04 po vratima dimnice,je 01 serije nisu imale nikad tako oblikovana vrata dimnice vec 04 i neke 09 mozda samo jedna i to su uradili onako radi sminke.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby cvijic » 04. 02. 2011. 5:28 GMT +0000

Jedno pitanje za "sdz 361" - Vidim imas "rudnik" informacija o pranim lok kao i fotografija pa me zanima dali inas informacija o parnim lokomotivama koje su vec krajem 70.-tih a narocito pocetkom 80.-tih isle na reviziju u Zrenjanin i po izvrsenoj reviziji istrcavale po 1000 km i garirane kao RR (ratana rezerva) od strane JNA.Dobro se secam da je moj pokojni otac kao m-vodja u VV Sisak 1981. isao po remontovanu 33-083 u Zrenjanin i ta je istrcala 1000 km u sastavu VV Sisak i garirana u RR,cini mi se u Gracacu (Lika).Iz Gracaca su i Slovenci posle 91. uzeli i onu svoju za muzejski 33-037.Znam da su bile u Gracacu,nekoliko u Martin Brodu (unska pruga),a znam da je u Prijedoru bilo ukupno gariranih za RR 13 komada serije 33.Pitao sam jednog kolegu iz Prijedora dali zna kud su otisle,rekao je da nezna niko,ali da su pocetkom 91. "isparile" ali niko nezna gde.Dali imas nekih podataka gde ih je bilo u Srbiji i dali ih mozda jos ima i koje su destinacije i kakva im je bila sudbina.Imao sam oko 10-tak fotografija (crno-belih) sto je otac slikao kad su je vozili iz Zrenjanina, slikano u Zrenjaninu pre polaska,zatim u lozionici Ruma i Slav.Brod gde su usput uzimali ugalj i vodu.Ali nazalost te slike kao i hrpa drugih ostale su mi u stanu zel.st.Sunja i 91. izgorele zajedno sa stanicom.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby sole63 » 04. 02. 2011. 8:39 GMT +0000

sole63
Putnik 1. razred
 
Posts: 75
Joined: 21. 05. 2010. 12:32 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby Stanley » 04. 02. 2011. 8:59 GMT +0000

Serija 05 je zakon!
User avatar
Stanley
Mašinovođa
 
Posts: 602
Joined: 04. 03. 2007. 18:44 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: parnjaca JZ 01

Postby sdz361 » 04. 02. 2011. 23:17 GMT +0000

User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: parnjaca JZ 01

Postby Gorchi » 24. 02. 2011. 18:50 GMT +0000

Gorchi
Kondukter
 
Posts: 223
Joined: 19. 03. 2007. 13:56 GMT +0000
Location: Ljubljana

Re: parnjaca JZ 01

Postby cvijic » 26. 02. 2011. 5:30 GMT +0000

cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby ttbgd » 26. 02. 2011. 18:01 GMT +0000

_ _ . . . . . . _ _
User avatar
ttbgd
Kondukter
 
Posts: 175
Joined: 26. 12. 2007. 14:54 GMT +0000
Location: Beograd

Re: parnjaca JZ 01

Postby crhav » 26. 02. 2011. 19:20 GMT +0000

To se trazi! Takve filmice je interesantno vidijeti! Pogotovo ako se radi o nasim parnjacama!
pozdrav
Velimir
crhav
Kondukter
 
Posts: 215
Joined: 26. 10. 2007. 10:10 GMT +0000
Location: Rovinj

Re: parnjaca JZ 01

Postby crhav » 05. 10. 2012. 12:01 GMT +0000

Evo jedno pitanje za strucnjake jedinice! Prilazem sliku i sa crvenom bojom je oznacen tanjur na kotlu. Sto ili cemu sluzi taj tanjur? Punjenje kotla vodom ili otpuh za eventualni zrak u kotlu?

Image

Uploaded with ImageShack.us

Velimir
crhav
Kondukter
 
Posts: 215
Joined: 26. 10. 2007. 10:10 GMT +0000
Location: Rovinj

Re: parnjaca JZ 01

Postby cvijic » 06. 10. 2012. 23:38 GMT +0000

crhav wrote:Evo jedno pitanje za strucnjake jedinice! Prilazem sliku i sa crvenom bojom je oznacen tanjur na kotlu. Sto ili cemu sluzi taj tanjur? Punjenje kotla vodom ili otpuh za eventualni zrak u kotlu?

Image

Uploaded with ImageShack.us

Velimir

Ovo je levak za punjenje kotla vodom nakon zahladjenja lokomotive i "pranja" kotla. To je original verzija fabricka i imale su samo lokomotive 01 podserije 0.Dok lok.01 podserije 100 nisu imale. Ovoj levak je kasnije na JZ prilikom naredne revizije uklonjen i otvor zatvoren.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby crhav » 07. 10. 2012. 17:33 GMT +0000

Uvijek se sijecam dobro tog tanjura, u kojem je uvijek nesto brbuckalo i izlazila voda i para! Vjerojatno nije cep bio dovoljno zatvoren.
Interesantno, ali i estetski grdo za lokomotivu!
Velimir
crhav
Kondukter
 
Posts: 215
Joined: 26. 10. 2007. 10:10 GMT +0000
Location: Rovinj

Re: parnjaca JZ 01

Postby cvijic » 07. 10. 2012. 18:21 GMT +0000

crhav wrote:Uvijek se sijecam dobro tog tanjura, u kojem je uvijek nesto brbuckalo i izlazila voda i para! Vjerojatno nije cep bio dovoljno zatvoren.
Interesantno, ali i estetski grdo za lokomotivu!
Velimir

Upravo tako,to su jos imale i MAV lok.JZ serije 120,125 i 126
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby zglajzan » 10. 10. 2012. 21:36 GMT +0000

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
zglajzan
Putnik 2. razred
 
Posts: 37
Joined: 22. 06. 2010. 9:57 GMT +0000

Re: parnjaca JZ 01

Postby cvijic » 10. 10. 2012. 23:54 GMT +0000

cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

PreviousNext

Return to History

Who is online

Users browsing this forum: No registered users