Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Parne lokse, vozovi, poznata imena... ili sve ono našta smemo biti ponosni: HISTORIA EST MAGISTRA VITAE

Moderator: chris

Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby jz82 » 17. 11. 2013. 2:16 GMT +0000

Gledam raznorazne domace filmove gde se pojavljuju nase stare dobre JZ, i secam se kada su bili vagoni uredni i cisti,a spavaca kola,spavaca kola,sa ssve postaljinom i sl.Medjutim,nisam dovoljno u godinama da mogu sagledati kada su Jugoslovenske zeleznice bile u zenitu svoje moci,u kom preiodu,koliko su imali zaposlenih po ZTP ili kako su se vec zvali,lokomotiva,vagona i sl.Ako je moguce molim odgovor....
Ишао је Миле Лајковачком пругом,нестаде Мила нема нам ни најлепше пруге,срушили душмани!!!!!!!!!!
Укинимо Железнице Србије,јер боље ми Железничари него политичари који воде железнице и тајкуни са друмова!!!!!!!!!!!!
User avatar
jz82
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 05. 09. 2006. 11:04 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby matija » 17. 11. 2013. 10:49 GMT +0000

Po mome definitivno period 1975.-1980. E sad broj?ano po kolima i lokomotivama kako je stajala stvar to ?e neko drugi ko je bolje upu?en.
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby nikola » 17. 11. 2013. 13:00 GMT +0000

nikola
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1008
Joined: 12. 06. 2006. 21:54 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby miša » 18. 11. 2013. 9:49 GMT +0000

miša
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 960
Joined: 03. 03. 2008. 13:56 GMT +0000
Location: Niš

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby NS arhitekt » 18. 11. 2013. 10:22 GMT +0000

User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1435
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby matija » 18. 11. 2013. 11:25 GMT +0000

matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby Mensur M » 18. 11. 2013. 21:18 GMT +0000

Mensur M
Putnik 2. razred
 
Posts: 19
Joined: 28. 10. 2012. 19:01 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby matija » 18. 11. 2013. 22:39 GMT +0000

matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby gljeb1947 » 18. 11. 2013. 23:42 GMT +0000

Da razjasnimo jednu stvar. Da li govorimo samo o JZ ili govorimo i o JDZ (predratne i posleratne)?
Ako je u pitanju samo JZ onda su i godine izmedju 1960. i 1970. godine u kojima je zeleznica sasvim dobro funkcionisala, iako je parna vuca nosila najveci deo saaobracaja.
Ako pak govorimo i JDZ, onda se mora uzeti i period 1930. do 1941. godine. Naime, moj otac koji je proveo na zeleznici 42 godine mi je pricao o stanju zeleznica u tom periodu, gde je narocito isticao vojnicku disciplinu i potpunu posvecenost zeleznicara zeleznici. Tako je bilo i posle rata sve dok (ne)disciplina radnickog samoupravljanja nije pocela da uzima danak. No, i pored toga sve je uglavnom funkcionisalo do kraja osamdesetih.
Po njegovom misljenju glavni problem je bilo dovodjenje nestrucnih, "neesnafskih" ljudi na rukovodeca, a uticajna mesta. naravno i "osipanje" Jugoslavije i stvaranje republickih "avlija", onemogucavalo je sistemski, globalni plan.
Razvojem putnog saobracaja ovi avlijski sistemi postaju premali da bi predstavljali dovoljno mocnu tehnolosku celinu da se suprotstavi drumskom saobracaju od vrata do vrata.
Sve evropske zeleznice su ostale jedinstveni sistemi i bez obzira i na privatizacije i liberalni koncept ostale su, ostaju i bice mocni tehnicko tehnoloski sistemi.
gljeb1947
Putnik 1. razred
 
Posts: 78
Joined: 18. 03. 2009. 11:04 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby 4w4 » 06. 11. 2014. 4:21 GMT +0000

...da ubacim neko svoje misljenje tj. uzecu sebi za pravo...ovo sto se tice BiH zeljeznica i njihovog vrhunca po nekim parametrima...ljeta 1985. 16 pari putnickih vozova je savladavalo distancu Sarajevo- Doboj...gdje je ca. 65% distance dvokolosjecno...najnizi rang je bio putnicki Sarajevo -Vinkovci,najvisi su 3 para Bosna Ex i 2 para Olimpik Ex,najzvucnija relacija iz Ploca (Hr)-za Stuttgart preko skoro cijele BiH, a najimpresivnija kompozicija je KOZARA (ovo i izvan BiH konteksta uglavnom)...Ploce-Ljubljana...
4w4
Putnik 2. razred
 
Posts: 47
Joined: 30. 09. 2012. 19:23 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby cvijic » 06. 11. 2014. 8:01 GMT +0000

Sve sto je ostalo od bivse JZ, raspadom i formiranjem novonastalih zeljeznica, je normalan kolosjek sirine 1435 mm.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby 4w4 » 06. 11. 2014. 8:46 GMT +0000

...a ,oko 180 km je Sarajevo - Doboj...osim ovoga sto navedoh imasmo i 3para lokalnih (sa 441) Sarajevo -Kakanj i isto tako 3 para lokalnih Kakanj- Zenica (mnogo srednjoskoloca ,studenata i radnika sa dnevnim obavezama u Sarajevu,nesto slicno i ka Zenici ,dosta ljudi iz Kaknja ,potom po stajalistima je radilo u zeljezari itd...),nesto vrlo slicno ,ako ne i identicno na Zenica -Zepce i Zepce -Doboj ...mozda su neki iz Zavidovica kretali ..ali broj kompozicija na pruzi je neupitan...uz... ne znam koliko teretnih dnevno...sjecam se jednog clanka iz Politike iz 1985..mozda 1986. gdje je navedeno da Kakanj -Podlugovi,Podnart-Lesce Bled u Sloveniji i u Srbiji ne znam sad precizno,ali izmedju Stalaca-Nisa treba pod hitno (tada) poduplati...sad 2014. nista od toga ni blizu...uz aktuelne okolnosti naravno...
4w4
Putnik 2. razred
 
Posts: 47
Joined: 30. 09. 2012. 19:23 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby 4w4 » 08. 11. 2014. 12:23 GMT +0000

...samo jos ubaciti...gledam nesto ...ako je je ljeta 1985. bilo 16 pari vozova sa putnicima na Sarajevo-Doboj...i od toga 15 su bile redovne tada 365 na 365 dana u godini 1991/92 je to 13 pari i 14- i par neredovni koji je bio onaj vikendas Sarajevo-Maribor...a i jeste bila tema o vrhuncu
JZ...a ovo u opet u BiH kontekstu....
4w4
Putnik 2. razred
 
Posts: 47
Joined: 30. 09. 2012. 19:23 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby cvijic » 08. 11. 2014. 21:10 GMT +0000

4w4 wrote:...samo jos ubaciti...gledam nesto ...ako je je ljeta 1985. bilo 16 pari vozova sa putnicima na Sarajevo-Doboj...i od toga 15 su bile redovne tada 365 na 365 dana u godini 1991/92 je to 13 pari i 14- i par neredovni koji je bio onaj vikendas Sarajevo-Maribor...a i jeste bila tema o vrhuncu
JZ...a ovo u opet u BiH kontekstu....

Nije vozio "vikendas" na relaciji Sarajevo-Maribor nego na ralaciji Banja Luka - Maribor i Doboj-Ljubljana.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby 4w4 » 09. 11. 2014. 1:45 GMT +0000

...po mojim sjecanjima 742/743 "Sana" Banja Luka-Maribor je redovan od stupanja 89/90 VR i ima 6 kola tokom sedmice...vidio ga u Zagrebu par puta (ljubljanska kompozicija ),a otprilike duplo vise petkom ka BiH i nedjeljom obratno (dok je bio vikendas nosio je ime "Vrbas" izgleda...) mislim da je to godinu kasnije sa stupanjem 90/91 ,petkom isao 1744 iz Maribora koji je imao i jedan ljubljanski Wl u kompoziciji ,a vracao se nedjeljom sa polaskom oko 19,30 h iz Sarajeva,vrlo vrlo kratko egzistirao...paralelno tome vikendas Ljubljana -Doboj je i dalje egzistirao....ovi koji nedostaju iz 1985. na Sarajevo Doboj zadnjih par mjeseci pred kraj YU su jedan iz Beograda za Ploce (Bg kompozicija inace tokom cijelih 80ih upotrebljavana za Split,samo te godine izuzetno skrenuta za Ploce,Olimpik za Novi Sad iz Sarajeva,i putnicki Sarajevo -Vinkovci ...inace kompenziran na Sarajevo-Kakanj i Kakanj -Zenica lokalcima koji su isli u njegovo vrijeme...moguce je da je slicno i sa lokalcima izmjedju Zenice i Doboja ...moralo je biti kompenzirano necim jer su putnici koristili taj putnicki iz Sarajeva koji je zavrsavao voznju u Vinkovcima....
4w4
Putnik 2. razred
 
Posts: 47
Joined: 30. 09. 2012. 19:23 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby 4w4 » 09. 11. 2014. 3:58 GMT +0000

...sjecam se tog putnickog Sarajevo -Vinkovci,lijepa kompozicija u ranim 80im i Sa i Zg kola Gosa x ili y ...ponekad cak i bijeli ...(podsjecam da su 1979-1982/3/4 poslovni iz Sa za Bg i Zg emg pa su ovi bili "oslobodjeni" ) ...oko 6 kola ...kasnije pred kraj postojanja od dvoosovinaca samo ....znao je i 950 Tuzla -Ploce u punoj ljetnoj sezoni da bude od dvooosovinaca....licno nisam dozivio ,ali psovanja onih koji su se iz Ploca truckali sa njima i pricali mi .... se sjecam...jedne zime vidjeh svojim ocima"Mostar Ex" udje sa samo 4 vagona u Sarajevo sa juga ...mada je mjenjao sastav od VR do VR...standard za njega je 9 kola zimi i ljeti 10 na toj najatraktivnijoj dionici svoje relacije...oko 1500 km...
4w4
Putnik 2. razred
 
Posts: 47
Joined: 30. 09. 2012. 19:23 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby miša » 10. 11. 2014. 12:52 GMT +0000

Koja ih je lokomotiva vukla
miša
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 960
Joined: 03. 03. 2008. 13:56 GMT +0000
Location: Niš

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby 4w4 » 11. 11. 2014. 0:38 GMT +0000

4w4
Putnik 2. razred
 
Posts: 47
Joined: 30. 09. 2012. 19:23 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby 4w4 » 11. 11. 2014. 9:27 GMT +0000

...moram ovo napisati...i ne da mi vrag mira..a pratio sam polemike oko toga sta moze 441 na Bar-Beograd i Rijeka - Zagreb (ovo od kraja 2012.)...DAKLE CISTO TEHNICKI ...a i napisao sam na jednom zapustenom sarajevskom forumu vec...avgust 1989 ...u Plocama B 840 za Beograd ...14 kola od toga jedna za prevoz automobila...dva Bg WL i sluzbena..(onaj stariji tip ..italijanske konstrukcije ...iz ranih 60ih)...ostalo sve sarajevsko (kako sta ...po meni 60 % korektno..."bc" i ostalo,ja i bratic ipak u X krntiji ipak ...vracasmo se iz Baske Vode...imah 22 g...)...ali kako se tonaza kompozicije i ostalo uklapa medju raznorazne forumase ...ne znam ...godinu ranije ...isto tako B 1842 Ploce- Vojvodina (Osijek..Hr ,.Subotica ,Novi Sad)....isto 13 plus ovaj za automobile...1982. Ploce -Ljubljana dva za automobile i 12 ostalih (po tadasnjem STU...)sjecam se svih tih kompozicija..i nije bilo potiska izmedju Konjica-Bradine....kompozicije su se vukle ...nisu isle brzo ...sada kako ce kome ovo "sjesti"....inace sve 441...u slucaju iz 1989. odgovorno tvrdim da je to bila 441-112...
4w4
Putnik 2. razred
 
Posts: 47
Joined: 30. 09. 2012. 19:23 GMT +0000

Re: Vrhunac moci Jugoslovenskih zeleznica

Postby ZVONE 441 » 12. 11. 2014. 0:54 GMT +0000

VETERNIK........ 441 ZAKON ZA SVA VREMENA!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
ZVONE 441
Ložač
 
Posts: 398
Joined: 27. 03. 2008. 18:40 GMT +0000

Next

Return to History

Who is online

Users browsing this forum: No registered users