Parne lokomotive Jugoslovenskih Železnica

Parne lokse, vozovi, poznata imena... ili sve ono našta smemo biti ponosni: HISTORIA EST MAGISTRA VITAE

Moderator: chris

Postby mon » 13. 08. 2012. 12:02 GMT +0000

crhav wrote:
A mi nemamo nit' jedan jedini model ove lokse!

Taj argomenat nije za ovu rubriku!
Velimir


Dovoljno je da pogledas malo iznad mog posta Velimire i videces puno toga koje nije za ovu rubriku a koje JE prisutno na forumu. :D

Ustvari, mogli bi neki da se dosete i izrade nesto u znak obelezavanja ove i slicnih godisnjica.
Ako ne da izbace neki model onda da bar izvuku iz dzungli neke od ovih loksi, ociste/ofarbaju i postave ih na mesto koje njima dolikuje.

Izvinjavam se za :OT ali nemogu da ostanem "hladne glave" od ovakvih slika:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jednom sam gurao sinobus da bi upalio...
User avatar
mon
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1285
Joined: 08. 03. 2008. 11:15 GMT +0000
Location: Swe

Postby crhav » 13. 08. 2012. 14:19 GMT +0000

Dovoljno je da pogledas malo iznad mog posta Velimire i videces puno toga koje nije za ovu rubriku a koje JE prisutno na forumu.


Dragi moj modelarski prijatelju ja sam to napisao iz zafrkancije (jos jednom se izvinjavam ako je shvaceno drukcije!!), logicno je da "prave" i modelarske stvari se krizaju, i ne moze jedna bez druge!
Velimir
crhav
Kondukter
 
Posts: 215
Joined: 26. 10. 2007. 10:10 GMT +0000
Location: Rovinj

Postby mon » 13. 08. 2012. 23:45 GMT +0000

Nema zasta da se izvinjavas Velimire, naravno da sam shvatio zafrkanciju, zato sam i postavio onog nasmejanog smajlica. :D

Ali sam zato bio mrtav ozbiljan sto se onih jadnih zaboravljenih masina tice - da neko treba da ih se sjeti i posveti bar malo paznje. :?
Jednom sam gurao sinobus da bi upalio...
User avatar
mon
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1285
Joined: 08. 03. 2008. 11:15 GMT +0000
Location: Swe

Postby sdz361 » 14. 08. 2012. 0:49 GMT +0000

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Davor » 14. 08. 2012. 1:00 GMT +0000

malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2466
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Postby cvijic » 14. 08. 2012. 1:46 GMT +0000

cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Postby Politikolog » 14. 08. 2012. 11:59 GMT +0000

Davor wrote:http://www.malezeljeznice.net/vijesti/48


Odlican text :I
Jel zna neko sta je sa 01 - 088, tj. gde je? Bilo bi lepo nju osposobiti u sklopu proslave 100 godisnjice, ali koliko vec 33 stoji ispred lozionice- ovo je ocigledno nemoguca misija...
Kakva drzava, takva i zeleznica...
“Bolje ispasti budala, nego iz voza.”
User avatar
Politikolog
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1409
Joined: 22. 02. 2010. 12:51 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Mali Panta » 14. 08. 2012. 13:31 GMT +0000

User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3079
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Postby crhav » 14. 08. 2012. 16:02 GMT +0000

crhav
Kondukter
 
Posts: 215
Joined: 26. 10. 2007. 10:10 GMT +0000
Location: Rovinj

Postby IIIALEKSANDARIII » 17. 08. 2012. 16:14 GMT +0000

Da li je neko mozda pravio spisak i zna gde se nalazi koja parna lokomtiva....
User avatar
IIIALEKSANDARIII
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2041
Joined: 08. 08. 2009. 1:19 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Davor » 25. 08. 2012. 15:29 GMT +0000

malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2466
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Postby crhav » 26. 08. 2012. 15:48 GMT +0000

Traze se strucnjaci:za 01
zasto su prvi modeli lokomotiva na kotlu imali dva doma (para i pijesak),
pa se onda promijenilo, dodao se precistac za vodu (horizontalni kotao iz dimnjaka),
i onda opet dva doma! Imali tu nekog razloga?
Kao sto se vidi na gornjim slikama.
Velimir
crhav
Kondukter
 
Posts: 215
Joined: 26. 10. 2007. 10:10 GMT +0000
Location: Rovinj

Postby jm » 27. 08. 2012. 21:17 GMT +0000

jm
Putnik 1. razred
 
Posts: 52
Joined: 03. 05. 2007. 14:55 GMT +0000

Postby cvijic » 30. 08. 2012. 3:24 GMT +0000

crhav wrote:Traze se strucnjaci:za 01
zasto su prvi modeli lokomotiva na kotlu imali dva doma (para i pijesak),
pa se onda promijenilo, dodao se precistac za vodu (horizontalni kotao iz dimnjaka),
i onda opet dva doma! Imali tu nekog razloga?
Kao sto se vidi na gornjim slikama.
Velimir

Razlika je u tome sto 01 serija poserije "0" ima do dimnjaka parni dom (u njemu je smesten regulator) pa peskaru.A podserija "100" do dimnjaka ima filter za vodu (oblik kotlica),pa parni dom.Peskara kod podserije "100" se nalazi na poduznom mostu s desne strane u blizini centralne mazalice..Dakle voda iz tendera ide preko precistaca-filtera u kotao,a kod podserije "0" direktno sa napojnih glava u kotao.Prednost podserije "100" sa precistacem-filterom je manja mogucnost talozenja kamenca na dimne cevi u kotlu,a samim tim i nema potrebe sipanja protukotlovca u tender u vodu.Protukotlovac je sredstvo u vidu praha a sluzi za suzbijanje kamenca u vodi.Inace iz svih vodostanica u vreme parne vuce je voda mesecno isla na analizu i na osnovu analize vode se odredjivalo koliku kolicinu protukotlovca je trebalo sipati u tender.Znam jedan zanimljiv podatak da je za vreme parne vuce na podrucju ZTP-a Zagreb najkvalitetnija voda sa min postotkom kamenca bila u vodostanici lok.stanice Volinja jer se voda u rezervar vukla elektro pumpama iz reke Une koja je u neposrednoj blizini.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Postby mon » 30. 08. 2012. 11:08 GMT +0000

Ko nije vec naleteo na fotografije Geralda Robinsona, evo linka ka nekim od njegovih fotografija JZ parnjaca:

http://www.miniaturna-zeleznica.com/gal ... index.html
Jednom sam gurao sinobus da bi upalio...
User avatar
mon
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1285
Joined: 08. 03. 2008. 11:15 GMT +0000
Location: Swe

Postby V-K » 31. 08. 2012. 13:46 GMT +0000

V-K
Slepi putnik
 
Posts: 7
Joined: 13. 01. 2011. 19:19 GMT +0000

Postby Davor » 15. 01. 2013. 15:35 GMT +0000

malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2466
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Postby cvijic » 16. 01. 2013. 8:15 GMT +0000

cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Postby cvijic » 16. 01. 2013. 8:18 GMT +0000

Davor wrote:Nesre?a kod Slavonskog Broda.
Image

Image
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5949632

Ovo je partizanska diverzija za vreme II sv.rata.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1582
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Postby crhav » 16. 01. 2013. 13:15 GMT +0000

22 serija ima troosovinski tender,cini mi se da ima nacrt negde na Slovenskom forumu.


Da tender od 22 je madjarski, medjutim ovaj od 01 je njemacki, prema tome ne mogu biti isti!! Bar tako mislim!!

Velimir
crhav
Kondukter
 
Posts: 215
Joined: 26. 10. 2007. 10:10 GMT +0000
Location: Rovinj

PreviousNext

Return to History

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron