Zajam EBRD

Sve o motornim vozovima...

Re: Zajam EBRD

Postby Boris712 » 07. 05. 2009. 18:22 GMT +0000

desiro, radi se o elektromotornim garniturama, tako da nemoj ocekivati da ce se voziti za Kragujevac, Sabac ili Kikindu. Garniture ce prvenstveno zameniti klasicne kompozicije koje vuku lokomotive da bi se iste oslobodile za druge stvari kao teretni saobracaj.
Ovih 30 garnitura ako ikada budu dosle, ce biti namenjene samo za ZS, jer Beovoz ce sam da nabavi nove garniture (oko 20 kom ukupno, u prvoj fazi 4 valjda). Sto se novih linija tice,
u obzir dolaze Pancevo-Vrsac, Pozega-Kraljevo-Lapovo i Nis Dimitrovgrad pod uslovom da se uradi / zavrsi elektrifikacija na tim deonicama a ko zna kad ce to da bude.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: Zajam EBRD

Postby desiro » 07. 05. 2009. 19:41 GMT +0000

Obratio sam paznju na to "elektro" ali da li je sigurno da se radi o cisto elektromotornim garniturama ili dizel-elektricnim, to sam negde procitao, mozda i na ovom forumu da ca se uzeti i EMV i DMV, ali nebitno, posto svi znamo da se nece koiistiti za Beovoz, a da izvan sistema Beovoza i nema previse elektrifikovanih deonica, dakle samo Nis-Presevo, u perspektivi i Dimitrovgrad, Valjevo-Vrbnica, Novi Sad-Subotica i Pozega-Lapovo. Za pokrivanje ovako malog broja pravaca svakako nije potrebno angazovati 30 garnitura, pogotovu ne novih. Optimalna preraspodela bi usledila kada bi se "dugolinijske" destinacije Beovoza, kao Valjevo i Pozarevac povukle iz nadleznosti Beovoza, ili se uveo paralelan saobracaj (Beovozovi za Valjevo su uvek prepuni)
User avatar
desiro
Putnik 2. razred
 
Posts: 48
Joined: 13. 06. 2008. 14:30 GMT +0000

Re: Zajam EBRD

Postby Boris712 » 07. 05. 2009. 20:28 GMT +0000

Elektro vuca i dizel-elektricna vuca je nesto sasvim drugo, jer, dizel elektricne garniture / lokomotive nema blage veze sa kontaktnom mrezom. Vidis, neznam koliko si upucen u
masinski deo ali elektro lokomotive ili elektromotorni vozovi koriste elektricnu energiju koju crpe iz kontaktne mreze, tako da ne mogu da saobracaju na deonicama gde nema elektrifikacije pruge. Dizel lokomotive / garniture, imaju dizel motor a snaga se prenosi na osovine na jedan od tri moguca nacina: elektricni, hidraulicni i mehanicki. Kod elektricnog prenosa dizel motor pokrece generator koji pravi struju koja pokrece elektromotore, a elektromotori pokrecu osovine
u 99,9% putem zupcanika. Dizel vuca se koristi za pruge koje nisu elektrificirane.
Naravno, dobro je znati koje su pruge u Srijbiji elektrificirane.
Postoji nesto zvano elektro-dizel vuca (nije isto sto i dizel-elektricno !!!). To znaci da lokomotiva koristi struju iz kontaktne mreze kada je ima, a kada je nema onda koristi dizel agregat koji napaja elektro motore.
Sto se broja garnitura tice, 30 garnitura lici dovoljno ali za sadasnje uslove bi bilo taman ili premalo. Poenta je u tome da se napravi red voznje sa zadovoljavajucim brojem vozova, putnicki na svaka dva sata bilo bi ok. Kada uzmes u obzir vozna vremena, i kada izracunas koliko garnitura je potrebno po liniji, videces da neces imati viska, mozda ce opet biti manjak.
Te garniture bilo bi najbolje staviti na lokalce / putnicke, ipak su one napravljene za kreni-stani
kreni-stani a lokomotive bi se koristile za brze vozove, medjunarodne vozove i teretne vozove,
gde se njihova snaga bolje / maksimalno moze iskoristiti. A ono malo putnickih vagona koji ce se osloboditi pritom moze da se koristi za druge svrhe, ili povecanje postojecih vozova.
Toliko o elektro programu dok je dizel program sasvim druga prica, nazalost, od njega nece nista biti (uskoro ili uopste).
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: Zajam EBRD

Postby Karlito » 07. 05. 2009. 22:03 GMT +0000

Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Zajam EBRD

Postby 644 » 07. 05. 2009. 23:01 GMT +0000

Pa sigurno bi bilo putnika da su vozovi redovni i cisti.
644
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 929
Joined: 09. 05. 2007. 16:05 GMT +0000

Re: Zajam EBRD

Postby CountryLink » 08. 05. 2009. 2:33 GMT +0000

Boris712 wrote:Postoji nesto zvano elektro-dizel vuca (nije isto sto i dizel-elektricno !!!). To znaci da lokomotiva koristi struju iz kontaktne mreze kada je ima, a kada je nema onda koristi dizel agregat koji napaja elektro motore.


I to se, moram reci, vrlo retko koristi u svetu jer ima dosta tehnickih problema koji nisu prevazidjeni. Mada bi to kod nas bila prava stvar jer je elektrifikacija radjena parcijalno i pomocni pravci nisu nikad elektrificirani. To bi bilo dobro za vozove tipa BG - Kragujevac ili BG - Sombor ali od toga nista u narednih 300 god.
http://sinobus.webs.com - jedini sajt o sinobusima
User avatar
CountryLink
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1060
Joined: 20. 06. 2006. 13:57 GMT +0000
Location: Sydney, NSW, Australia

Re: Zajam EBRD

Postby kokany » 08. 05. 2009. 7:11 GMT +0000

Nazalost ova prica se poklapa sa pricom da su svetska banka i EBRD pre nekog vremena radile ekonomsku analizu zeleznickog prevoza putnika i zakljucili da su jedino finansijski isplativi pravci upravo oni koji su elektrificirani i da je to verovatno razlog zasto se i nabavljaju elektromotorne garniture. Moje je misljenje da bi zeleznicki (putnicki) saobracaj mnogo vise procvetao kada bi se nabavile dizel motorne garniture umesto ovih. Ne verujem da ce biti bilo sta od nabavke DMV u ovoj godini iako znamo da je vec raspisivan tender za nabavku polovnih DMV koji nije uspeo :cry:
User avatar
kokany
Ložač
 
Posts: 497
Joined: 21. 09. 2008. 22:29 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Zajam EBRD

Postby mikiza » 08. 05. 2009. 10:25 GMT +0000

Ja nekako racunam da bi na nekim deonicama i putnicki saobracaj bio isplativ. Recimo pruga Novi Sad - Beograd je (ili ce uskoro biti) u pristojnom stanju da podrzi neku normalnu brzinu vozova. Ako bi tu uveli taktovano vozove na 1 h (ili nesto vise - otprilike 4 garniture bi morale biti rezervisane za to) mislim da bi bili sigurno puni, i da bi bilo i prihoda, jer autobusi izmedju NS i BG su prepuni, a idu svako malo (zeleznicu ljudi manje koriste jer vozovi idu na svakih par sati). Onda polako taj prihod presipati na poboljsanje saobracaja i privlacenju putnika na onim deonicama gde to trenutno sigurno nije isplativo. Sigurno ima jos takvih deonica u okolini vecih gradova. Prema Subotici bi se pruga morala malo srediti, ali i ta deonica ima dovoljno putnika u perspektivi. Pruga prema Nisu bi isto bila interesantna, ali je zbog dozvoljenih brzina trenutno mala sansa da bude vremenski konkurentna autobuskom prevozu.
mikiza
Ložač
 
Posts: 278
Joined: 24. 09. 2008. 16:26 GMT +0000

Re: Zajam EBRD

Postby Boris712 » 08. 05. 2009. 16:28 GMT +0000

Mikiza,
u potpunosti si u pravu, one deonice koje nisu rentabilne, ne treba ugasiti, nego ih treba poboljsati da budu rentabilne! No ko to uspe objasniti ovima iz Nemanjine 6, vecna mu slava bila.

Countrylink,
Treba kupiti DMVsvakako, no bilo bi malo glupavo da DMV voze na elektrificiranim pravcima, ekonomije radi. Druga prednost EMV je sto je potrebno daleko manje odrzavanja, tako da garnitura olako moze da vozi 18-21 sati na dan, i to bez prestanka.
Zeleznicki putnicki saobracaj bi procvetao kada bi mreza pruga bila jedna funkcionalna celina,
na regionalnim pravcima vmax 120 km/h, na lokalnim 80 km/h a i na koridoru je dovoljno 120 km/h pa moze i 160-180 tamo gde teren to dopusta.
Primera radi: 120 km/h sa dva koloseka na celom potezu izmedju Subotice i Beograda na primer znaci da ce lokalac da prevali razdaljinu od 178 km za nesto manje od 3 sata, tacnije oko 170 minuta. Brzi voz, bi isto to prevalio za nesto manje od 2 sata, oko 110 minuta dakle. Ako hocemo svaki sat lokalca izmedju SU i BG potrebno je dakle 6 garnitura elektromotornih vozova. Sto se brzih vozova tice, trebace nam 4 garniture za isto, po mogucnosti EMV a lokomotive da se koriste iskljucivo za teretnjake i medjunarodne vozove, kao sto je IC Avala.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: Zajam EBRD

Postby Karlito » 09. 05. 2009. 13:06 GMT +0000

Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1157
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Zajam EBRD

Postby CountryLink » 10. 05. 2009. 8:34 GMT +0000

Boris712 wrote:
Countrylink,
Treba kupiti DMVsvakako, no bilo bi malo glupavo da DMV voze na elektrificiranim pravcima, ekonomije radi. Druga prednost EMV je sto je potrebno daleko manje odrzavanja, tako da garnitura olako moze da vozi 18-21 sati na dan, i to bez prestanka.
Zeleznicki putnicki saobracaj bi procvetao kada bi mreza pruga bila jedna funkcionalna celina,
na regionalnim pravcima vmax 120 km/h, na lokalnim 80 km/h a i na koridoru je dovoljno 120 km/h pa moze i 160-180 tamo gde teren to dopusta.


Boris,

Mislim da si pogresno protumacio moju poruku ili sam ja to rekao zamumuljeno :-)

Moja predpostavka je kad bi postojala razvijena elektro-dizel vuca, da bi to za nas bilo najbolja opcija. Npr voz iz BG za Kraljevo mogao bi da koristi KM do Lapova i onda samo spusti pantograf i ide u dizel varijanti. To bi bilo mnogo ekonomicnije jer ne bi smo morali da dupliramo broj dizelki u Lapovu i Kraljevu. Nikad nisam rekao da dizel treba da saobraca ispod KM *matori*
http://sinobus.webs.com - jedini sajt o sinobusima
User avatar
CountryLink
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1060
Joined: 20. 06. 2006. 13:57 GMT +0000
Location: Sydney, NSW, Australia

Re: Zajam EBRD

Postby Boris712 » 10. 05. 2009. 9:46 GMT +0000

CountryLink wrote:
Boris712 wrote:
Countrylink,
Treba kupiti DMVsvakako, no bilo bi malo glupavo da DMV voze na elektrificiranim pravcima, ekonomije radi. Druga prednost EMV je sto je potrebno daleko manje odrzavanja, tako da garnitura olako moze da vozi 18-21 sati na dan, i to bez prestanka.
Zeleznicki putnicki saobracaj bi procvetao kada bi mreza pruga bila jedna funkcionalna celina,
na regionalnim pravcima vmax 120 km/h, na lokalnim 80 km/h a i na koridoru je dovoljno 120 km/h pa moze i 160-180 tamo gde teren to dopusta.


Boris,

Mislim da si pogresno protumacio moju poruku ili sam ja to rekao zamumuljeno :-)

Moja predpostavka je kad bi postojala razvijena elektro-dizel vuca, da bi to za nas bilo najbolja opcija. Npr voz iz BG za Kraljevo mogao bi da koristi KM do Lapova i onda samo spusti pantograf i ide u dizel varijanti. To bi bilo mnogo ekonomicnije jer ne bi smo morali da dupliramo broj dizelki u Lapovu i Kraljevu. Nikad nisam rekao da dizel treba da saobraca ispod KM *matori*


Ok, sad shvatam, no elektro-dizel vuca nikad nije izasla na povrsinu, iako je tehnicki potpuno moguce. Jedno vreme sam mislio na taj model, ali sam presao na drugi konvencionalniji pa je
ta opcija, eto, pala u vodu.
Pozdrav,
Boris
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: Zajam EBRD

Postby mikiza » 28. 05. 2009. 11:18 GMT +0000

mikiza
Ložač
 
Posts: 278
Joined: 24. 09. 2008. 16:26 GMT +0000

Re: Zajam EBRD

Postby mikiza » 11. 08. 2009. 21:04 GMT +0000

mikiza
Ložač
 
Posts: 278
Joined: 24. 09. 2008. 16:26 GMT +0000

Re: Zajam EBRD

Postby Mali Panta » 12. 08. 2009. 14:38 GMT +0000

User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3079
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Zajam EBRD

Postby kokany » 13. 11. 2009. 15:14 GMT +0000

Zna li neko kada ce tender za trosenje ovih 100 miliona za EMU?
I ovde je slicna prica o proizvodjacima kao i za DMU.
User avatar
kokany
Ložač
 
Posts: 497
Joined: 21. 09. 2008. 22:29 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Zajam EBRD

Postby Boris712 » 08. 12. 2009. 13:57 GMT +0000

Pa jel ja haluciniram ili sta je ovo, naisao sam na informaciju na Siemensovom website-u
da 16 trodelnih garnitura Desiro ML kostaju 17 miliona evra! Ne verujem da je tacno, ali pise tako. E ako je ovo istina, mozemo kupiti maltene 100 garnitura za 100 miliona.
Evo i link gde to pise: http://w1.siemens.com/press/en/pressebilder/picturezone/picturezone.php?lang=en&tag=sots200702&number=100
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: Zajam EBRD

Postby Mali Panta » 05. 02. 2010. 20:44 GMT +0000

User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3079
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Zajam EBRD

Postby ljubo » 05. 02. 2010. 21:17 GMT +0000

Mali Panta wrote:ili se iz upravlja?nice upravlja lokomotivom koja je na drugom kraju voza? Pretpostavljam da je ovo drugo, ali da proverim.


Moze se iz obicnih vogona napraviti vagon sa upravljacnicom, no lakse je kupiti vec gotov vagon, naravno. No loksa mora podrzavati opciju upravljanje iz vagona a ja ne verujem da 441 ili 444 ima tu mogucnost tako da ce i masine morati da prerade.
Ima tu jako mnogo potencijala sto se tice ustede manevre i vremena u krajnim stanicama.
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Re: Zajam EBRD

Postby Boris712 » 06. 02. 2010. 0:54 GMT +0000

Push-pull garniture imaju lokomotivu s jedne strane a vagon upravljacnicu s druge.
To je sve odprilike. Velika prednost je da se lokomotiva ne mora okretati oko voza i nema nikakvog rastavljanja garniture, jer to nije potrebno. Lokomotiva i garnitura vagona postaju jedna celina, ovakve garniture mozemo da situiramo izmedju klasicnih garnitura i motornih vozova.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

PreviousNext

Return to Motorni vozovi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users