Vrata

Sve o motornim vozovima...

Vrata

Postby Sloba » 06. 12. 2007. 13:19 GMT +0000

Moze li neko da mi objasni kako motorni vozovi otvaraju vrata?
Sloba
Ložač
 
Posts: 287
Joined: 08. 08. 2007. 8:06 GMT +0000
Location: Novi Sad

Postby Red_line » 10. 12. 2007. 3:29 GMT +0000

AKO JE U PITANJU EMV:

Po nekom mom secanju, imas poluzni prekidac,njega stavis u polozaj za otvaranje vrata(u cilindrima za zatvaranje vrata vlada pritisak) kada si ga stavio u taj polozaj,aktivirao si ispusni EP ventil koji otvori vezu cilindar-atmosfera,vazdh izadje i vrata se otvore...Zatvaranje: vratis prekidac,polozaj za zatvaranje,aktivira se upusni EP ventil cilindra za zatvaranje vrata i vazduh iz G. rezervoara preko napojnog voda dolazi do cilindra preko upusnog Ep ventila u cilindar,gura klip i zatvara vrata...

tako nekako bi to trebalo da radi po nekoj logici
Ako se sinobus+prikolica smatra motornim vozom(sto mislim da bi trebalo) tu je islo na oooruk,mislim rucno...


ako ne valja ispravite me,a ako valja recite mi da znam :)
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Postby matija » 10. 12. 2007. 14:00 GMT +0000

matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Postby Sloba » 12. 12. 2007. 13:07 GMT +0000

Hvala na odgovoru matija, a ti, Redline, pojednostavi malo
Sloba
Ložač
 
Posts: 287
Joined: 08. 08. 2007. 8:06 GMT +0000
Location: Novi Sad

Postby Red_line » 12. 12. 2007. 18:05 GMT +0000

Na komandnom stolu u upravljacnici (i u A i u B) imas poluzni prekidac,ima dva polozaja,jedan je za otvaranje kontakata prekidaca a drugi za zatvaranje...kada zatvoris kontakte,tj stavis prekidac u ukljucen polozaj(uglavnom kada je podignut na gore) zatvoris strujno kolo:punjac akumulatorske baterije-poluzni prekidac "zatvaranje-otvaranje vrata"-elektropneumatski ventil(radi na principu elektromagneta,zato se zove elektro,a pneumatski zato sto radi i sa vazduhom tj propusta ga ili ne propusta),kada njegov elektromagnet dodje pod napon(a dodje pod napon tek kada je strujno kolo zatvoreno,tj prekidac ukljucen),struja protekne kroz elektromagnet i indukuje se magnetna sila koja povlaci kotvu od mekog gvozdja,povlaci je tako da se otvori veza: cilindar za zatvaranje vrata-atmosfera, i vazduh izlazi u atmosferu i vrata se otvaraju...kada stavimo prekidac u polozaj "zatvaranje vrata" zatvara se veza cilindar-atmosfera a otvara se veza glavni rezervoar-cilindar vrata,cilindar se puni vazduhom pod pritiskom do odredjenog pritiska i vrata se zatvaraju...
Zbog stalno prisutnog pritiska u cilindrima vrata,u voznji putnici ne mogu na silu da otvore vrata...probaj ako ne verujes...

ako ti i dalje nije jasno potrudicu se za neku sliku da nabavim...ili da nacrtam...mislim na EP ventil
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Postby Sloba » 12. 12. 2007. 18:16 GMT +0000

Ma znam za pneumatska vrata, ipak se koriste na autobusima :lol:
a jel moze neka slika?
Sloba
Ložač
 
Posts: 287
Joined: 08. 08. 2007. 8:06 GMT +0000
Location: Novi Sad

Postby Red_line » 12. 12. 2007. 18:23 GMT +0000

e to ti je pneumatsko a ovde je elektropneumatsko...kakva slika...venitla? ili...?
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Postby Red_line » 13. 12. 2007. 2:47 GMT +0000

Image

Svi elektropneumatski ventili rade na istom principu zato dobro citaj i pamti...Kada smo zatvorili strujno kolo kroz namotaj elektromagneta protice struja,u tom elektromagnetu se indukuje magnetna sila koja povlaci kotvu od mekog gvozdja prema dole,u ovom levom slucaju se otvara donji ventil tj veza glavni rezervoar-cilindar vrata,a gornji se zatvara i ne dozvoljava odlazak vazduha u atmosferu....kada se otvori strujno kolo tj prekine sa napajanjem namotaja elektromagneta,magnetna sila slabi i pod dejstvom opruge(na dnu ventila) kotva se vraca u svoj gornji polozaj....

Upusni ventil: zatvorimo upravljacko strujno kolo za zatvaranje vrata pomocu poluznog prekidaca "zatvaranje vrata",struja protekne kroz namotaje elektromagneta i indukuje se magnetna sila koja povlaci kotvu od mekog gvozdja prema dole i otvara ventil kroz koji vazduh iz glavnog rezervoara ulazi u cilindar vrata,svojim pritiskom gura klip i preko klipnjace zatvara vrata...

kod ispusnog ti je samo obrnuto...

Opet kazem,ispravke su dobrodosle da ne bude da sam pogresno objasnio,zato ispravite me...ako je potrebno...
User avatar
Red_line
Mašinovođa
 
Posts: 670
Joined: 09. 10. 2007. 8:42 GMT +0000
Location: Shid

Re: Vrata

Postby IIIALEKSANDARIII » 26. 03. 2010. 13:06 GMT +0000

Da li neko zna nesto o tasteru koji se nalazi u putnickom odeljku 412/416 i sluzi za otvaranje vrata?
User avatar
IIIALEKSANDARIII
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2041
Joined: 08. 08. 2009. 1:19 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Vrata

Postby novajlija » 26. 03. 2010. 13:13 GMT +0000

Više sreće nego pameti!!!!!!

http://www.youtube.com/user/stole802002
User avatar
novajlija
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1921
Joined: 03. 01. 2008. 1:43 GMT +0000
Location: Palanka

Re: Vrata

Postby IIIALEKSANDARIII » 27. 03. 2010. 21:10 GMT +0000

User avatar
IIIALEKSANDARIII
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2041
Joined: 08. 08. 2009. 1:19 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Vrata

Postby novajlija » 27. 03. 2010. 22:51 GMT +0000

Više sreće nego pameti!!!!!!

http://www.youtube.com/user/stole802002
User avatar
novajlija
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1921
Joined: 03. 01. 2008. 1:43 GMT +0000
Location: Palanka


Return to Motorni vozovi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users