Kratke vesti

Službene (i neslužbene) vesti vezane uz železnicu...

Re: Kratke vesti

Postby Elcid036 » 29. 09. 2015. 23:20 GMT +0000

Mirković: Nema ukidanja vozova u Timočkoj Krajini

Predsednik Skupštine Zaječara Saša Mirković demantovao je da će od 1. januara 2016. godine biti ukinut putnički železnički saobraćaj na prugama Timočke Krajine.

- Građani Timočke Krajine i Zaječara ne moraju da brinu. Niko nema pravo da gasi putnički železnički saobraćaj na prugama Timočke Krajine. Čak i ako postoje takve ideje kod nekih, onda ćemo im jasno staviti do znanja da je Timočka Krajina gradila pruge i železnicu po čitavoj Srbiji i bivšoj Jugoslaviji, dajući državi bakar i zlato. Timočani kao narod su oduvek bili državotvorni i podjednako su sa svima ostalima gradili državu Srbiju, pa zato istočna Srbija ne sme ostati bez vozova - navodi Mirković i dodaje da bi se eventualno gašenje železnice bitno odrazilo na razvoj i prosperitet ovog kraja.
Elcid036
Ložač
 
Posts: 291
Joined: 27. 07. 2013. 15:15 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby vlada » 09. 10. 2015. 16:54 GMT +0000

Mihajlović: Za dve godine od Beograda do Novog Sada železnicom za pola sata

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/59694 ... -pola-sata
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kratke vesti

Postby ozzy80 » 10. 10. 2015. 3:33 GMT +0000

vlada wrote: Mihajlović: Za dve godine od Beograda do Novog Sada železnicom za pola sata

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/59694 ... -pola-sata


Pretpostavljam da se za prugu ceka da se zavrsi Zezeljev most da bi se doterala do +200km/h, a flirtovi da se nateraju za +200 ce se poslati u radionicama ZOVS-a da se ustede pare *dsm*
ozzy80
Mašinovođa
 
Posts: 609
Joined: 14. 06. 2010. 10:58 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby cvijic » 10. 10. 2015. 5:13 GMT +0000

vlada wrote: Mihajlović: Za dve godine od Beograda do Novog Sada železnicom za pola sata

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/59694 ... -pola-sata

Ministarka lupa gluposti.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby petar 1116 » 10. 10. 2015. 9:40 GMT +0000

ma koji pola sata lazovcine? ministarka rekla da nam rusi rade prugu za 160 pa na kraju sve 120.. *psovka*
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 767
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: Kratke vesti

Postby vlada » 28. 10. 2015. 22:06 GMT +0000

SPORI SU, ALI IH VOLIMO Evo zašto se neki ne odriču vozova ni po koju cenu


http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/602024 ... -koju-cenu
User avatar
vlada
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1834
Joined: 01. 03. 2007. 1:18 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kratke vesti

Postby milanj » 21. 11. 2015. 13:58 GMT +0000

Vesti
Beograd
Kondukter prvo nije hteo da spusti rampu dvojici invalida, a onda su doživeli JOŠ VEĆI ŠOK
D.K. | 20. 11. 2015. - 19:11h |
Dva prijatelja, Nikola Vukoman i Aleksandar Joksimović, uz pratnju Ane Gruber-Mulc, uputili su se 30. oktobra na putovanje vozom iz Beograda do Novog Sada. Iako se invalidi svakodnevno susreću sa gomilom problema, neprijatnosti koje su doživeli ovog miholjskog leta, kažu, pamtiće za ceo život.

Umesto da kondukter na Železničkoj stanici u Beogradu spusti rampu za ulazak invalida u voz, on ih je odbio rečima: „Ja to ne mogu, jako je komplikovano, a i treba mi pola sata da otvorim rampu“.

- Kondukter je rekao da ne zna kako da uđemo u voz, pa su tri momka izašla i unela Aleksandra i mene na ruke - priča revoltirano Nikola Vukoman, invalidski penzioner.

Na žalost, to je bio tek početak jednog dugog putovanja. Aleksandar je prešao na sedište u vozu dok je Nikola ostao u svojim kolicima.

- Kada smo dali vozne karte kondukteru zatražio je da doplatimo po 100 dinara na ime prtljažne karte zbog invalidskih kolica. Rekao nam je da naplatu vrši po odluci preduzeća - nastavlja svoju priču Nikola dok Aleksandar pored njega potvrdno klima glavom.

Prtljažne karte na invalidska kolica ipak su platili, ali su se požalili kontroloru kada je naišao.

- Kada je kontrolor čuo šta se desilo, odmah je reagovao i obećao da ćemo novac dobiti nazad. Ali smo dobili samo 100 dinara. Meni je novac vraćen jer sam sedeo u kolicima, ali Aleksandru nije jer je prešao na sedište voza, pa je kondukter zadržao njegove pare za prtljažnu kartu - priča nam Nikola.

Kako kaže, iako su vozovi navodno prilagođeni za vožnju invalida, rampu za invalidska kolica su im spustili tek kada su iz voza silazili, u Beogradu.

- Osećamo se poniženo. Sada se desilo nama, sutra će nekom drugom. Želimo da se sa ovakvim ponašanjem prekine. Ako su invalidska kolica zaista „po odluci preduzeća“ prtljag, to bi moralo da se promeni. Ako je cela tortura bila samo hir konduktera, želimo da on bude sankcionisan – odlučno naglašava Nikola.

Naplatili su nam katru na „noge“

- Naša invalidska kolica su naše noge. Druge nemamo. Kako je moguće da mi naplate katru na moje „noge“!? - inznervirano priča Nikola Vukoman.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/608014 ... S-VECI-SOK
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
User avatar
milanj
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2897
Joined: 02. 10. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija

Re: Kratke vesti

Postby Karlito » 21. 11. 2015. 14:26 GMT +0000

У медијима се крије суштински податак, а то је да толико смањење броја запослених део плана који подразумева инвестиције од 936 милиона евра годишње у просеку 2016-2020!
Погледајте на сајту страну 6 вандредног броја "Пруге".

Чак и ако би се неком грешком кренуло у то, за то немамо грађевинску и машинску оперативу, а да не говоримо о кадровским променама за тај програм. Већ нам је позната прича "хоћу јаре, недам паре" са којом можемо добити само наказу од реструктуирања!
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Kratke vesti

Postby ozzy80 » 28. 11. 2015. 1:45 GMT +0000

Na Samitu šefova vlada Kine i 16 zemalja centralne i istočne Evrope, potpisan sporazum o modernizaciji i rekonstrukciji pruge Beograd – Budimpešta: Vozovi do 200 kilometara na sat, a vreme putovanja između dva grada manje od tri sata

http://zeleznicesrbije.com/system/sr-latin/home/newsplus/viewsingle/_params/newsplus_news_id/68616.html

Pretpostavljam da ce da smanje i rastojanje izmedju Beograda i Budimpeste posto sadasnjih 400km sa brzinom do 200 km/h nemoguce je preci za manje od 3h. :mrgreen:
ozzy80
Mašinovođa
 
Posts: 609
Joined: 14. 06. 2010. 10:58 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby Pendolino » 28. 11. 2015. 2:10 GMT +0000

Ma moguće je i sa 160km/h, samo je pravo pitanje koliko je realno?
"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 449
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby rasha » 28. 11. 2015. 3:09 GMT +0000

U praksi će najverovatnije biti 120 km/h. Dosta je pruga istočno od Dunava MAV remontovao za 160 km/h, ali je brzina 120 km/h jer nemaju dovoljno lokomotiva za 160 km/h, niti se najavljuje nabavka novih TRAXX-ova uskoro. Samo je na pruzi Budimpešta - Beč Vmax 160 km/h. Ne verujem da će i na njima ne tako važnoj pruzi Budimpešta - Kelebija biti brzina iznad 120 km/h kad nije na mnogo važnijoj Budimpešta - Debrecen. I kod nas kao što znate su lokomotive za Vmax 120/140 km/h, a kako naši nisu sposobni da osiguraju lokomotivu za 140 km/h za određeni voz, verovatno će red vožnje praviti za 120 km/h...Ispod 5 sati Beograd - Budimpešta teško...I to je fantastično!
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kratke vesti

Postby ddavid » 28. 11. 2015. 14:28 GMT +0000

Rašo, nemoj zaboraviti da na remontovanim deonicama pruge BP - Debrecen još nisu pustili ETCS, što je uslov za podizanje dozvoljene brzine. Inače, remont Budimpešta - Sekešfehervar, kao i Sajol - Bekeščaba je rađen za 160 km/h, a na tim prugama je ETCS takođe u fazi instalacije. Problemi koje si naveo su naravno realnost, no ne verujem da zbog njih neće zvanično pustiti 160 km/h.
User avatar
ddavid
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 845
Joined: 07. 12. 2006. 12:57 GMT +0000
Location: Baja (HU)

Re: Kratke vesti

Postby Pendolino » 28. 11. 2015. 16:03 GMT +0000

Stanica Ćuprija ne prima putnike do petka.
"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 449
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby cvijic » 28. 11. 2015. 18:42 GMT +0000

Pendolino wrote:Stanica Ćuprija ne prima putnike do petka.

Razlog.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1578
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby rasha » 29. 11. 2015. 0:07 GMT +0000

ddavid wrote:Rašo, nemoj zaboraviti da na remontovanim deonicama pruge BP - Debrecen još nisu pustili ETCS, što je uslov za podizanje dozvoljene brzine. Inače, remont Budimpešta - Sekešfehervar, kao i Sajol - Bekeščaba je rađen za 160 km/h, a na tim prugama je ETCS takođe u fazi instalacije. Problemi koje si naveo su naravno realnost, no ne verujem da zbog njih neće zvanično pustiti 160 km/h.


Najavljivano je od decembra da će pustiti, ali vozna vremena su ostala ista, tj. brzina je ostala ista za novi RV. Ne znam da li mogu da svih 25 klasa 480 organizuju za te pruge, tj. da li im je dovoljno, pošto ima dosta vozova. Mada tu je i 10 komada 630-1xx za 160 km/h, ali ne znam koliko ih je u saobraćaju, a i MAV klasu 630 slabo koristi na putničkim, ponekad samo slučajno upadnu.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kratke vesti

Postby Pendolino » 29. 11. 2015. 0:53 GMT +0000

cvijic wrote:
Pendolino wrote:Stanica Ćuprija ne prima putnike do petka.

Razlog.


Zatvaranje stanice Ćuprija

Fonet | 26. novembar 2015. 20:34
Železnice Srbije saopštile su danas da od petka, u okviru radova na delu pruge Jagodina-Gilje-Ćuprija-Paraćin, počinje rekonstrukcija stanice Ćuprija zbog čega do daljnjeg neće biti prijema i otprema putnika, prtljaga i robe
BEOGRAD - Železnice Srbije saopštile su danas da od petka, u okviru radova na delu pruge Jagodina-Gilje-Ćuprija-Paraćin, počinje rekonstrukcija stanice Ćuprija zbog čega do daljnjeg neće biti prijema i otprema putnika, prtljaga i robe.
Građevinske radove izvodi italijanska kompanija "JV IC/CAF" sa domaćim podizvođačima, a predviđena vrednost tih radova je oko 16 miliona evra.
Građevinski radovi obuhvataju izgradnju od oko 10 kilometara dvokolosečne pruge, rekonstrukciju oko dedam kilometra jednokolosečne, zatim izgradnju nadvožnjaka od 75 metara, pet novih podvožnjaka, sedam novih propusta, rekonstrukciju tri postojeća propusta, devijaciju regionalnog puta u dužini od 1.200 metara, uređenje stajališta Gilje sa izgradnjom pristupnih saobraćajnica i ostali radovi.
Elektrotehničke radove izvodi Siemens d.o.o Beograd, čija vrednost iznosi oko 11,8 miliona evra.
Završetak građevinskih i neophodnih elektrotehničkih radova se očekuje u drugoj polovini decembra, od kada će se saobraćaj neometano odvijati.
Kompletan završetak elektrotehničkih radova, puštanje u rad elektronske postavnice, u stanici Ćuprija predviđen je za maj 2016. godine.
Po završetku svih radova na delu pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, pruga će biti osposobljena za brzinu vozova od 120 kilometara na sat *psovka* , navodi se u saopštenju.

http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:578600-Zatvaranje-stanice-Cuprija
"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 449
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: Kratke vesti

Postby rasha » 29. 11. 2015. 1:10 GMT +0000

Ček, kakvi su sad ovo radovi, meni ništa nije jasno? Kakva izgradnja 10 km dvokolosečne pruge, rekonstrukcija 7 km jednokolosečne??? Ja sam mislio da je sve maltene gotovo. Koliko sam video, u novom RV nije predviđeno stajanje u Ćupriji za brzake i vozno vreme Paraćin - Jagodina je 10 min...
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4944
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Kratke vesti

Postby ddavid » 29. 11. 2015. 9:51 GMT +0000

rasha wrote:Najavljivano je od decembra da će pustiti, ali vozna vremena su ostala ista, tj. brzina je ostala ista za novi RV. Ne znam da li mogu da svih 25 klasa 480 organizuju za te pruge


Ne mogu, 8 od ukupnih 25 TRAXX-ova saobraćaju smanjenom brzinom zbog ubrzanog trošenja bandaža. Zato kažem, za vozni park si 100% u pravu.
User avatar
ddavid
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 845
Joined: 07. 12. 2006. 12:57 GMT +0000
Location: Baja (HU)

Re: Kratke vesti

Postby Mali Panta » 02. 12. 2015. 9:48 GMT +0000

rasha wrote:Ček, kakvi su sad ovo radovi, meni ništa nije jasno? Kakva izgradnja 10 km dvokolosečne pruge, rekonstrukcija 7 km jednokolosečne??? Ja sam mislio da je sve maltene gotovo. Koliko sam video, u novom RV nije predviđeno stajanje u Ćupriji za brzake i vozno vreme Paraćin - Jagodina je 10 min...


Ma verovatno su u pitanju neki radovi na peronima i staničnim kolosecima a novinari ubacili celu vest o remontu deonice Ćuprija - Paraćin pa ispadne da se sve ponovo radi :lol:
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3070
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Kratke vesti

Postby Elcid036 » 08. 12. 2015. 16:33 GMT +0000

Kosovo dobilo kredit od 42 miliona evra za modernizaciju železnice

Ministar finansija Kosova Avdulah Hoti i zamenik generalnog direktora Evropske investicione banke (EIB) Masa Bernuči potpisali su danas u Prištini sporazum o kreditu od 42 miliona evra za modernizaciju kosovskih železnica.Taj projekat će podržati i Evropska unija sa 40 miliona evra, koji će se koristiti za pripremu i sprovođenje projekta.

Iznos od 82 miliona evra je samo početni iznos za modernizaciju kosovskih železnica, dužine 148 kilometara.

To je drugi ugovor kosovske vlade sa finansijskim institucijama Evropske unije za revitalizaciju i modernizaciju železnica na Kosovu, uključujući i delove kosovskih železnica koje se prostiru na severu Kosova, gde su Srbi većina.

Prvi ugovor od 39,9 miliona evra je zaključen sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj.

Ministar finansija Abdulah Hoti je rekao da će projektom biti modernizovana železnička linija od General Jankovića na jugu do Leška na severu Kosova.

- Ovaj projekat predstavlja najveću investiciju koja je bilo kada uložena u železničku mrežu Kosova i očekuje se da iznosi 208 miliona evra. Sporazum koji smo danas potpisali je samo deo potrebnih finansija za zaokruživanje ovog projekta - rekao je Hoti.

Zamenik generalnog direktora Evropske investicione banke Masa Bernući je rekao da je ovo prvi kredit banke za javni sektor na Kosovu.

- Ovaj kredit je doprinos EIB da podrži klimatsko delovanje kao rezultat ukupnog smanjenja gasova koji su rezultat promena načina transporta roba i putnika što se postiže modernizacijiom železnica - rekao je Bernući.

Šef kancelarije Evropske unije na Kosovu i specijalni izaslanik EU Samuel Žbogar je rekao da će Kosovo ovim sporazumom dobiti značajan investicioni grant koji je deo konkretnih rezultata evropske agende u vezi sa Zapadnim Balkanom u okviru procesa u Berlinu.
Elcid036
Ložač
 
Posts: 291
Joined: 27. 07. 2013. 15:15 GMT +0000

PreviousNext

Return to Vesti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron