Kratke vesti

Službene (i neslužbene) vesti vezane uz železnicu...

Kratke vesti

Postby voz » 22. 03. 2007. 21:41 GMT +0000

Na sudu zbog zakona o železnici

Izvor: Tanjug

Evropska komisija je odlučila da povede sudski postupak protiv deset članica Evropske unije, među kojima je i Slovenija.

Te zemlje nisu u svoje zakonodavstvo unele dve ključne direktive iz takozvanog "drugog železničkog paketa zakona" EU. direktive - od kojih se prva odnosi na povećanje bezbednosti na železnici, a druga na povećanje tehničke kompatibilnosti na nivou EU - trebalo je da budu uključene u nacionalna zakonodavstva još 30. aprila 2006.

Komisija je, međutim, saopštila da Slovenija do oktobra prošle godine nije dala nikakve potvrde da je nešto od toga učinjeno, tako da je odlučeno da se cela stvar prosledi sudu.

Železnički paket zakona sadrži još jednu direktivu, o otvaranju tržišta, zbog koje je Slovenija već bila na sudu.Komisija je po tom pitanju u decembru prošle godine dva puta slala Sloveniji opomene, a Ljubljana je tek ovog februara izvestila EU da je tu direktivu uvrstila u svoje nacionalno zakonodavstvo.

Ministarstvo saobraćaja Slovenije saopštilo je da su direktive o bezbednosti i interoperabilnosti u skupštinskoj proceduri.
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby voz » 22. 03. 2007. 21:43 GMT +0000

Radioaktivan materijal u vagonu

Izvor: B92

Novi Sad -- Na novosadskoj ranžirnoj železničkoj stanici u jednom vagonu otkriveno radioaktivno zračenje.

Vagon u kom je otkriveno zračenje je izolovan, a rečeno je da, uprkos visokom zračenju, nema veće opasnosti po okolinu. Vagon s radioaktivnim materijalom je u Žablju natovaren starim gvožđem, a tovar je namenjen izvozu, u Bugarsku, ali se ne zna kako je radioaktivan materijal završio u vagonu.

Radioaktivnost su otkrili zaposleni u Odeljenju za fiziku novosadskog Prirodno-matematičkog fakulteta, tokom redovne provere radioaktivnosti tovara namenjenih izvozu. Direktor Odeljenja i profesor nuklearne fizike Ištvan Bikit kaže da se radi o kobaltu 60 i da uprkos stostrukom uvećanju zračenja u odnosu na normalno veće opasnosti po okolinu nema.

"To nije nešto alarmantno, nećete odmah dobiti kancer ako prođete tuda, ali ipak jeste nešto što mora da se obeleži, ogradi i ukloni. Kada je zračenje stostruko veće od normalnog kao sada, to su ipak doze koje se izbegavaju, ali nije nešto što je alarmanto, to ipak deluje u krugu od nekih pedesetak metara", kaže Bikit.

Bikit kaže i da do tog incidenta, da su poštovani svi zakonski propisi, ne bi smelo doći, pošto se svaki uvoz radioaktivnih materija registruje, a pošto uvoznik prestane da koristi materijal dužan je da ga preda Institutu u Vinči, koji ga skladišti.

Radioaktivni materijal koji je danas otkriven najverovatnije će ipak završiti u Vinči pošto su inspektori Direkcije za zaštitu životne sredine odlučili da zaustave vagon i da ga zadrže u stanici, a materijal bi trebalo da bude uklonjen i da bude obavljena dekontaminacija.
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby buca ho » 04. 04. 2007. 12:58 GMT +0000

Upravo sam procitao u "24 casa" i nisam mogao da odolim da odmah ne reagujem. TGV je oborio sopstveni rekord iz 1990. i na pruzi Strazbur - Pariz postavio novi brzinski rekord na klasicnom koloseku koji iznosi 574.8 km/h. Na zdravlje! Jos malo pa k`o kod nas.
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 552
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Postby damir661 » 04. 04. 2007. 13:31 GMT +0000

Koliko se secam TGV je najveci rekord imao 1981. 515km/h i on je do skoro bio neprevazidjen.
Pozdrav od Damira
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Postby buca ho » 04. 04. 2007. 15:02 GMT +0000

1981. je mnogo rano za ovakve brzine jer je 1980. pusten u saobracaj TGV-PSE (Paris-Sud-Est) na relaciji Pariz-Lion sa komercijalnom brzinom od 250 km/h. I u danasnjem clanku pise da je rekord od 515.3 km/h postavljen u maju 1990. U to sam siguran jer sam 1991. poceo da radim u CIP-u i tada su bile aktuelne Brze pruge Srbije :cry: i o tim rekordima se naveliko pricalo. Bio je jedan pre toga od oko 482 km/h pa posle toga ovaj od 515.3. Uostalom lako je proveriti na Internetu.
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 552
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Postby buca ho » 05. 04. 2007. 8:56 GMT +0000

Upravo sam proverio na TGV Web-u:

26.02.1981. TGV PSE 16 380 km/h
18.05.1990. TGV Atlantique 325 515,3 km/h

Bilo je i nekoliko prolaznih rekorda od kraja 1989. do sredine 1990. a cilj je bio da se dostigne i prestigne granica snova od 500 km-h.
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 552
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Postby Mali Panta » 06. 04. 2007. 21:18 GMT +0000

Da li je to najveća brzina voza?Po mojim podacima japanski Maglev drži svetski rekord od 581km/h,koji je oboren 2.12.2004.(nisam siguran za godinu!?
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3071
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Postby buca ho » 10. 04. 2007. 14:08 GMT +0000

Ipak moramo da pravimo razliku izmedju klasičnog koloseka i vozova koji lebde (pomenuti MAGLEV - skraćenica potiče od magnetne levitacije). Dakle, navedeni rekord od 574.8 km/h važi za klasičan kolosek gde postoji kontakt između šine i točka.
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 552
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Postby voz » 15. 04. 2007. 1:46 GMT +0000

Lažna dojava o bombi u vozu
14. april 2007. Izvor: Beta
U vozu Bar-Subotica koji je sinoć oko 22.30 časova zaustavljen ispred železničke stanice Bijelo Polje, nije bilo eksplozivne naprave.

Zamenica višeg državnog tužioca u Bijelom Polju Lepa Medenica, koja je nadležna za uviđaj, rekla je da niko iz policije nije tražio njihov izlazak na lice mesta što, kako je kazala, znači da je dojava bila lažna. Niko povodom tog "slučaja" nije kontaktirao ni istražnog sudiju Višeg suda u tom gradu Milorada J. Smolovića.

Neki podgorički štampani mediji su danas objavili, pozivajući se na izjave policajaca koji su obezbeđivali taj voz, da je anonimni ženski glas putem srpske mobilne mreže 064 obavestio službenika MUP-a Srbije o podmetnutoj napravi u prva tri vagona.

"Većina putnika ostala je da čeka nastavak putovanja, a neki su angažovali kombije i taksiste da ih prevezu do svojih odredišta", navode mediji.

Podgorički "Dan" objavio je danas da je u vozu koji se kretao na relaciji Podgorica-Subotica otkrivena je razorna eksplozivna naprava koja nije eksplodirala.

Nakon što je sa mobilnog telefona 064 mreže dojavljno podmetanje bombe voz je sinoć zaustavljen u mastu Medakuće, blizu glavne železničke stanice u Bijelom polju, a policija je evakuisala 300 putnika, naveo je list "Dan".
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby buca ho » 20. 04. 2007. 8:12 GMT +0000

Izgleda da se sprema nova sezona! Jutros sam dolazeći na posao, iz tramvaja, prolazeći pored ložionice, video 51-icu pod parom a iza nje je bila 666. Srećno!
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 552
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Postby voz » 10. 07. 2007. 14:45 GMT +0000

Vest sa sajta Železnica Srbije
U toku ovog meseca iz remontnih organizacija trebalo bi da izađu oko 50 putničkih vagona, koji će odmah biti uključeni u međunarodni i domaći saobraćaj – rečeno je danas Medija centru u Sektoru za vuču i održavanje voznih sredstava Železnice Srbije.

Reč je o vagonima, koji se na svakih 18 odnosno 24 meseca upućuju u takozvane redovne i tekuće opravke, kako nalažu domaći i međunarodni propisi.


Ove opravke poverene su, posle javno oglašenih ponuda, smederevskom "Želvozu" i Holdingu "Goša" u Smederevskoj Palanci, i redovna opravka jednog putničkog vagona košta 1,8 miliona dinara, dok tekuća staje 300 hiljada dinara, takođe po jednim kolima.

Celokupna opravka finansira se iz sredstava srpskih železnica.


Ovo je meni bolesno. Ko se još hvali da je uradio nešto što spada u redovno održavanje. Ajde da im je negde stajalo 50 vagona u travi pa da su ih ponovo osposobili, nego poslali na redovno održavanje i na sva zvona...
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby chris » 10. 07. 2007. 21:15 GMT +0000

voz wrote:Ovo je meni bolesno. Ko se još hvali da je uradio nešto što spada u redovno održavanje. Ajde da im je negde stajalo 50 vagona u travi pa da su ih ponovo osposobili, nego poslali na redovno održavanje i na sva zvona...


Eh, kad čovek ne radi ništa, sklon je da od komarca napravi slona.
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1246
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby voz » 13. 07. 2007. 22:52 GMT +0000

Japanci napavili prvi ekološki (Environmentally Friendly) hibridni voz

Ovog meseca Japanske istočne železnice (Japan East Rail) puštaju u saobraćaj prvi voz na svetu sa hibridnim pogonom.
Kisha E200 je voz koji se pogoni pomoću dizel motora i baterija koje se dopunjuju energijom koja se oslobađa prilikom kočenja pri prolazu kroz krivine i pri ulasku u stanice.
Sistem upravljanja vozila sa gorivnom ćelijom je zasnovan na vozilu sa hibridnim dizel pogonom, samo što umesto dizel motora postoje gorivne ćelije.
Nova tehnologija omogućuje smanjenje emisije nitrogen-oxida i ostalih čestica do čak 60% u odnosu na klasične vozove.
JR East u eksploataciju ovaj voz puštaju 31.jula.

Preveden članak sa sajta http://www.railway-technology.com
Evo i fotografije kako taj voz izgleda. Fotografija je sa adrese http://search.japantimes.co.jp/cgi-bin/ ... 318f2.html gde se može pročitati još jedan članak u vezi ovog voza
Image
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby voz » 01. 09. 2007. 21:25 GMT +0000

Stigao prvi "Bullet train" u V.Britaniju

Prva garnitura od 29 naručenih je stigla na Britansko tlo. Više o ovome na
http://www.therailwaycentre.com/UK%20Ne ... 7_395.html
User avatar
voz
Moderator
 
Posts: 3349
Joined: 20. 05. 2006. 21:20 GMT +0000
Location: Batajnica

Postby damir661 » 20. 09. 2007. 20:18 GMT +0000

Prugom voze i privatnici

Image

clanak iz Vecernjih Novosti
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12397
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

privatnici na prugama ŽS

Postby pejcicd » 20. 09. 2007. 20:44 GMT +0000

damir661
Prugom voze privatnici


A može i ovako:

Prugom voze i privatnici
T. SPALEVIĆ, 19. septembar 2007

ULAGANjA u "Železnice Srbije" su velika, ali i dalje nedovoljna. Kako je ovih dana to objasnio Milanko Šarančić,direktor "Železnica Srbije", nedostaje još bar tri milijarde evra da bi putovali kvalitetnije. Stručna javnost, zbog toga, postavlja i pitanje: treba li državi ova firma, ili taj posao mogu preuzeti privatnici?

- "Železnice Srbije" neće biti privatizovane - izričit je Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu. - To nije praksa nigde u svetu. Englezi su to pokušali, ali taj model se pokazao neuspešnim. Ipak, naš zakon o železnici, otvara mogućnost i drugim prevoznicima da koriste železničku infrastrukturu. A, takođe, i delovi te infrastrukture mogu da budu ustupljeni, primera radi, lokalnim samoupravama, ili drugim pravnim licima, ali pod određenim uslovima.

Prema rečima Siniše Trkulje, zamenika direktora Direkcije za železnice (osnovana prema Zakonu o železnici iz 2005. godine kao posebna organizacija Vlade Srbije - regulatorno telo), prva faza restruikturisanja "Železnica" je završena. Naime, sporedne delatnosti su odvojene od osnovnih.

- Pre dve godine, iz sistema je izdvojeno devet ćerki-firmi, koje su kao posebna privredna društva sa Vladom sklopile ugovor o prenosu osnivačkih prava, i prospetki nekih preduzeća već su u Agenciji za privatizaciju - kaže Trkulja. - "Železnicama" su ostale osnovne delatnosti, a to je upravljanje infrastrukturom i prevoz putnika i robe. Tendencija je, i zakon to definiše, razdvajanje tih delatnosti.

Ali, železnička infrastruktura trenutno ima status dobra u opštoj upotrebi. Prema Zakonu o privatizaciji takva dobra i nacionalna prirodna bogatstva ne mogu biti predmet privatizacije.

- Postoje dve alternative - objašnjava Trkulja. - Jedno od rešenja je da ukoliko javno preduzeće proceni da je neki deo pruge nerentabilan, onda za tu deonicu pravo upravljanja može da prenese na lokalnu samoupravu. Drugo rešenje je da delovi infrastrukture izgube status dobra u opštoj upotrebi što je dozvoljeno zakonom i onda mogu da uđu u privatizaciju. Tu odluku o statusu na predlog Vlade donosi Skupština Srbije. Ali, to je moguće samo za delove infrastrukture ukoliko se ne narušava celovitost transportnog sistema. Dakle, to nikako ne može da bude deonica primera rada železničkog Koridora 10.
Kada je reč o prevozu robe i putnika taj posao mogu osim "Železnica Srbije" da obavljaju i ostala pravna lica. Ali, moraju da ispunjavaju određene uslove, a to znači da imaju licencu i sertifikat o bezbednosti koje izdaje Direkcija za železnice i ugovor o dodeli trasa. Taj ugovor prevoznik sklapa s javnim preduzećem koje upravlja infrastrukturom, a to su trenutno "Železnice Srbije".

- Da bi se Zakon o železnici u potpunosti primenjivao neophodno je donošenje podzakonskih akata, a jedan od osnovnih je metodologija za obračun cene pristupa infrastrukturi - navodi Trkulja. - Na tim neophodnim aktima se radi i predlog metodologije trebalo bi da bude usvojen do kraja godine. Tu metodologiju inače donosi Vlada Srbije.

LICENCE
DOSADA je Direkciji za železnice pristiglo dva zahteva za izdavanje licenci, ali nije izdata nijedna. Jedan zahtev uputile su "Železnice Srbije", a drugi privatna srpska firma "Kombinovani transport".

Zamenik direktora Direkcije Siniša Trkulja kaže da podnosioci zahteva nisu dostavili svu zakonom predviđenu dokumentaciju. Ali, nije to jedini razlog. Izdavanje licenci i sertifikata mora da sačeka podzakonske akte da bi Zakon o železnici mogao u tom delu da se primenjuje.

Novosti, 20.09.2007.

Dragoslav
Ako stojiš, nikuda nećeš stići.
User avatar
pejcicd
Ložač
 
Posts: 493
Joined: 09. 12. 2006. 23:00 GMT +0000
Location: Niš

Re: privatnici na prugama ŽS

Postby chris » 20. 09. 2007. 23:45 GMT +0000

pejcicd wrote:LICENCE
DOSADA je Direkciji za železnice pristiglo dva zahteva za izdavanje licenci, ali nije izdata nijedna. Jedan zahtev uputile su "Železnice Srbije", a drugi privatna srpska firma "Kombinovani transport".

Zamenik direktora Direkcije Siniša Trkulja kaže da podnosioci zahteva nisu dostavili svu zakonom predviđenu dokumentaciju. Ali, nije to jedini razlog. Izdavanje licenci i sertifikata mora da sačeka podzakonske akte da bi Zakon o železnici mogao u tom delu da se primenjuje.

Novosti, 20.09.2007.

Dragoslav


:shock: To znači da Železnice Srbije nemaju licencu za prevoz na srpskim prugama! :lol:
User avatar
chris
Direktor ŽTP-a
 
Posts: 1246
Joined: 19. 05. 2006. 16:04 GMT +0000
Location: Beograd

Postby Mali Panta » 02. 10. 2007. 17:16 GMT +0000

Večernje novosti 29.09.2007.
Image

Blic 02.10.2007.
Image
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3071
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Postby ljubo » 10. 10. 2007. 19:08 GMT +0000

Vest sa sajta B92.


Vozovi u Srbiji sve sporiji
10. oktobar 2007. | 17:16 -> 17:29 | Izvor: B92
Beograd -- Dok su u svetu vozovi sve brži, samo u Srbiji voze sve sporije. Građani Srbije danas se voze sporije nego pre 17 godina.


Brze pruge Srbije (arhiva)
Brzi voz od Beograda do Požege 1990. godine putovao je dva sata i 10 minuta, a danas, 17 godina kasnije putuje, u najboljem slučaju dva sata i 50 minuta. Slična je situacija i na ostalim relacijama, gde je put duži u proseku za tridesetak minuta, ne računajući kašnjenja koja su u proseku od 30 do 60 minuta.

Da su vozovi u Srbiji su u 21. veku sporiji nego što su bili i u 19. veku pokazuje i red vožnje na relaciji Beograd-Niš.

Naime, 1. maja 1884. godine, kada je počeo saobraćaj na toj liniji, voz je od Beograda do Niša putovao pet sati i 35 minuta, pri brzini od 45,5 kilometara na čas.

Godine 2007. tu istu relaciju srpski vozovi prelaze za šest sati i pet minuta a prosečna brzina je 44,7km na čas.

Koliko je železnica zaostala možda najbolje pokazuje i razlika u prosečnim brzinama vozova u EU, Japanu i u Srbiji. U zemljama EU prosečna brzina vozova je između 200 i 300 kilometara na sat, u Japanu brzina je 300, dok je u Srbiji 44,15 kilometara na sat.

Železnicom rukovodi Milenko Šarančić, poznat po nabavci švedskih polovnih lokomotiva bez tendera. Lider njegove stranke Velimir Ilić često hvali Šarančića da je najbolji direktor koga je železnica ikada imala.

I sam Šarančić u mnogobrojnim intervjuima se ne libi da kaže da je tek tokom njegovog mandata mandata podignut kvalitet prevoznih usluga.

Direktor direkcije za prevoz JP Železnice Srbije, Dragan Grujić, za B92 kaže da su potrebna ogromna finansijska sredstva kako bi se srpska železnica približila standardima koje propisuje EU.

"Jedan savremeni putnički vagon, klimatizovan i s vakuum toaletima, automatskim vratima, košta bilizu milion evra. Savremeni elektromotorni voz košta između četiri i pet miliona evra", kaže on.

Izvori B92 iz ŽTP-a tvrde da je više od 55 posto svih pruga u mreži izgrađeno još u 19. veku. Ugrađena elektrotehnička oprema je iz 70-ih godina prošlog veka, a za poslednjih 25 godina izvršen je remont samo na 30 odsto magistralnih pruga.

Penzionisani otpravnik vozova Miroslav Đerasimović smatra da je i golim okom vidljivo da država ne ulaže u železnicu i da nije ništa neuobičajeno da se voz krivi u jednu stranu.

"Nekada smo imali i po 50-60 vagona u putničkim kompozicijama i po više desetina vagona u poslovnim kompozicijama, a sada svega nekoliko za putničke, a često samo jedan vagon u putničkoj kompoziciji, što je zabrinjavajuće", kaže Đerasimović.

Za Železnicu Vlada Srbije je iz tekućeg budžeta izdvojila 10 i po milijardi dinara, odnosno nešto više od 125 miliona evra.

Bez komentara :cry:
ljubo
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1212
Joined: 29. 11. 2006. 17:17 GMT +0000
Location: minhen/negotin

Postby matija » 10. 10. 2007. 23:05 GMT +0000

Mali Panta wrote:Večernje novosti 29.09.2007.
Image


Ovakvu glupost davno nisam čuo od gospodina Velimira Ilića, a naslušao sam ih se jako mnogo. Samo što je najstrašnije zbog ovakvih "IDEJA" ispaštat će i naša deca :evil:
matija - urednik
User avatar
matija
Moderator
 
Posts: 2936
Joined: 25. 05. 2006. 23:35 GMT +0000
Location: subotica

Next

Return to Vesti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron