Okretnice i depo-i

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Re: Okretnice i depo-i

Postby Davor » 01. 03. 2013. 23:15 GMT +0000

Ložiona Novi Sad 2002. godine.
2002.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2462
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: Okretnice i depo-i

Postby Davor » 01. 03. 2013. 23:26 GMT +0000

Za one koji se teško snalaze sa pogledom iz vazduha evo šta se od poznatijih objekata nalazi u blizini sa docrtanim bulevarom koji danas tu obitava.
2002.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2462
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: Okretnice i depo-i

Postby desiro » 03. 12. 2013. 17:44 GMT +0000

Beograd 760mm lučna hala

Image
Image
Pored ove postoje još dve hale koje izgleda da su odsečene od železničke mreže: Čuprija i Kostolac.
Bilo bi lepo znati gde su nekad bile lučne hale kojih više nema. Tipujem na Zemun, Lapovo, Pančevo, Suboticu, Vršac(1435mm), Požegu, Mladenovac (760mm)...
User avatar
desiro
Putnik 2. razred
 
Posts: 48
Joined: 13. 06. 2008. 14:30 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby shuca » 03. 12. 2013. 18:29 GMT +0000

desiro wrote:Bilo bi lepo znati gde su nekad bile lučne hale kojih više nema. Tipujem na Zemun, Lapovo, Pančevo, Suboticu, Vršac(1435mm),
Požegu, Mladenovac (760mm)...


Odakle Vam podatak da su te LUCNE hale i postojale .. :?: *hm*
User avatar
shuca
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2264
Joined: 25. 11. 2006. 16:34 GMT +0000
Location: bgd

Re: Okretnice i depo-i

Postby desiro » 03. 12. 2013. 20:09 GMT +0000

shuca wrote:
desiro wrote:Bilo bi lepo znati gde su nekad bile lučne hale kojih više nema. Tipujem na Zemun, Lapovo, Pančevo, Suboticu, Vršac(1435mm),
Požegu, Mladenovac (760mm)...


Odakle Vam podatak da su te LUCNE hale i postojale .. :?: *hm*


Kažem da tipujem, pretpostavljam, obzirom na važnost koju su u vreme parne vuče imala ova mesta. Zapravo negde sam pročitao za Mladenovac, da je tamo bila i lučna hala jer je to bio terminus mreže "lajkovačkih" pruga, kao i u Požegi, dok se u Valjevu, Čačku i Obrenovcu koristila trijangla za okretanje a depoi su bili mali i statički.
User avatar
desiro
Putnik 2. razred
 
Posts: 48
Joined: 13. 06. 2008. 14:30 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby Boris712 » 03. 12. 2013. 21:51 GMT +0000

Ono što mogu da kažem je da Subotica nikad nije imala lučnu halu (oduvek je bila u ovom obliku), uprkos postojanja dve okretnice.
Isto tako Vršac nikad nije imao lučnu halu za okretnicu ne znam. Ali postojala je trijangla koja je spajala prugu za Pančevo sa prugom za Belu Crkvu.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: Okretnice i depo-i

Postby desiro » 04. 12. 2013. 20:08 GMT +0000

Inače bilo bi lepo znati neke podatke za ovu beogradsku 760 mm... da li je tu bila okretnica ili se u nju ulazilo preko bloka skretnica? izgleda mi tako jer je hala malog opsega i malog nagiba? i ako je tako onda se sigurno negde u blizini nalazila trijangla. Bilo bi lepo da negde postoji još plan stanice Beograd za uski kolosek
User avatar
desiro
Putnik 2. razred
 
Posts: 48
Joined: 13. 06. 2008. 14:30 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby shuca » 04. 12. 2013. 22:23 GMT +0000

...Sam zrakasti raspored koloseka -govori da je tu bila okretnica. :lol:
Hala je cela sačuvana uz neke adaptacije..

Za plan st.Beograd + Beograd-SAVA sa ložionicom uzanog koloseka,
moraćeš SAM da pretražiš forume ili da prošetaš do muzeja..
Inače, postojanje okretnice -ne mora značiti da je tu i lučna hala :!:
Na uzanom koloseku su mahom bile trijangle, okretnice 0,76 su imali :
Beograd-SAVA
Lajkovac
Užice..
Okretnica koja je sad u Požegi, je preneta iz Aranđelovca, za muzejsku postavku.
Ranije nije postojala..
PS... Šta ti znači -"Hala malog opsega i MALOG NAGIBA ". *hm*
User avatar
shuca
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2264
Joined: 25. 11. 2006. 16:34 GMT +0000
Location: bgd

Re: Okretnice i depo-i

Postby desiro » 04. 12. 2013. 22:45 GMT +0000

shuca wrote:...Sam zrakasti raspored koloseka -govori da je tu bila okretnica. :lol:
Hala je cela sačuvana uz neke adaptacije..

Za plan st.Beograd + Beograd-SAVA sa ložionicom uzanog koloseka,
moraćeš SAM da pretražiš forume ili da prošetaš do muzeja..
Inače, postojanje okretnice -ne mora značiti da je tu i lučna hala :!:
Na uzanom koloseku su mahom bile trijangle, okretnice 0,76 su imali :
Beograd-SAVA
Lajkovac
Užice..
Okretnica koja je sad u Požegi, je preneta iz Aranđelovca, za muzejsku postavku.
Ranije nije postojala..
PS... Šta ti znači -"Hala malog opsega i MALOG NAGIBA ". *hm*


Hteo sam reci da je ugao izmedju koloseka koji ulaze u halu bio jako mali, te da moze biti da se ulazilo i preko bloka skretnica koji bi stajao nasuprot trijangli. Ako je bila okretnica verovatno je bilo jos slepihkoloseka oko nje, a ne samo ta cetiri koliko hala prima.
User avatar
desiro
Putnik 2. razred
 
Posts: 48
Joined: 13. 06. 2008. 14:30 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby krasilov » 05. 12. 2013. 12:19 GMT +0000

Јел има неко фотку лучне хале у Костолцу? Истраживао сам железницу тамо и нисам видео никакву лучну халу.
krasilov
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1513
Joined: 30. 05. 2006. 13:26 GMT +0000
Location: Београд

Re: Okretnice i depo-i

Postby desiro » 05. 12. 2013. 16:42 GMT +0000

krasilov wrote:Јел има неко фотку лучне хале у Костолцу? Истраживао сам железницу тамо и нисам видео никакву лучну халу.


http://www.dodaj.rs/?q/w3/2AoiCwKP/.jpg
User avatar
desiro
Putnik 2. razred
 
Posts: 48
Joined: 13. 06. 2008. 14:30 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby JZ05 » 08. 01. 2016. 23:47 GMT +0000

Pozdrav svima. Evo i malog doprinosa ovoj temi od mene. Pregled stanica koje imaju ili su imale okretnice i lozionice:
Subotica - dve okretnice, nema lučnu halu
Sombor - okretnica i lučna hala
Kikinda - okretnica i lučna hala sa 5 koloseka u hali
Vršac - nema okretnicu, ima trijanglu prema Beloj Crkvi i ložionicu na izlazu prema Zrenjaninu
Senta - ložionica sa jednim kolosekom
Bečej - ima okretnicu i ložionicu sa jednim kolosekom
Odžaci - okretnica i lučna hala sa dva koloseka
Jasenovo - okretnica, za ložionicu ne znam
Bačka Palanka - nema okretnicu, ima ložionicu sa jednim kolosekom
Novi Sad - okretnica i lučna hala
Inđija - okretnica i lučna hala sa 6 koloseka
Ruma - nema okretnicu ima ložionicu
Zemun (stara stanica) - imala okretnicu i ložionicu (nije bila lučna)
Beograd - ima okretnicu i lučnu halu
Mladenovac - imao okretnicu na normalnom koloseku i ložionicu sa jednim kolosekom. Na uzanom koloseku imao ložionicu sa dva koloseka bez okretnice
Ćuprija - ima okretnicu i lučnu halu sa 12 koloseka na normalnom i pravougaonu ložionicu sa dva koloseka na uzanom koloseku
Niš (Crveni Krst) - ima okretnicu i lučnu halu
Kraljevo - ima okretnicu i lučnu halu
Lapovo - nikada nije imalo okretnicu, ima trijanglu i ložionicu sa tri koloseka
Resavica - ima okretnicu i ložionicu sa jednim kolosekom
Zaječar - ima okretnicu, nikada nije imao lučnu halu. Ložionica ima 2 koloseka i bila je zajednička i za normalni i uzani kolosek
Majdanpek - imala okretnicu koju je ustupila stanici Zaječar jer je stanica Zaječar svoju okretnicu ustupila .....? Nema ložionicu
Požarevac - ima okretnicu. Nikada nije imao lučnu halu. Ložionica je sa jednim kolosekom
Smederevo - imalo ložionicu, nikada nije imalo okretnicu

Što se tiče nekadašnjih uzanih pruga stanje je bilo otprilike ovako:
Lajkovac - imalo okretnicu i lučnu halu (ima je i danas prerađenu na normalni kolosek)
Užice - imalo okretnicu i lučnu halu
Čačak - imalo okretnicu do otprilike kraja I svetskog rata i ložionicu
Kruševac - imalo ložionicu. Nije bilo okretnice

Ovo sigurno nije sve. Stariji forumaši znaju mnogo više pa ih molim da dodaju ono što fali.

Pozdrav
JZ05
Putnik 1. razred
 
Posts: 65
Joined: 21. 05. 2015. 14:08 GMT +0000
Location: Senjski Rudnik

Re: Okretnice i depo-i

Postby colicdusan325 » 09. 01. 2016. 1:19 GMT +0000

Odlicno.Ajde da dodamo malo.Ruma imala trijanglu[povezivala kolosek smera Vrdnik i desni koloseksmer Sid].Kovin-lozionica jedan kolosek.Zrenjanin-velika lozionica,pored starog Sinvoza.Trijangla postojala u Zrenjanin teretna izlaz ka stanici Elemir.Lozionica Zrenjanin koloseka 0,76,sa dva koloseka i okretnica.Na pruzi Zrenjanin -Radojevo koloseka 0,76,okretnice Srpska Crnja ,Radojevo i mislim Cesterek okretnica i lokomotivska supa.Sid-lozionica sa dva koloseka.Ztp-Beograd pripadala i lozionica Bijeljina sa cetiri koloseka.Sabac -lozionica jedan kolosek.Vrdnik-lozionica,nisam siguran dva koloseka.ENDE.
colicdusan325
Ložač
 
Posts: 466
Joined: 01. 11. 2009. 16:51 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby Gruber » 09. 01. 2016. 13:08 GMT +0000

Pozdrav!!

@dusan: ovo `ENDE` strašno me podseća na ono čuveno: gospodine Mišiću, treba mi makar jedan živ, sa leševima ne umem da radim! ENDE!!‚ :mrgreen: :mrgreen:

pozdrav,

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1474
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Re: Okretnice i depo-i

Postby rbboza » 09. 01. 2016. 20:58 GMT +0000

Beocin je imao lozionicu, kasnije je koriscena kao radionica i lokomotivska supa. Objekat postoji i danas i napusten je. Prema nekim podacima, postojala je i okretnica ali za to nisam siguran.
rbboza
Putnik 1. razred
 
Posts: 54
Joined: 24. 11. 2013. 0:51 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby JZ05 » 10. 01. 2016. 18:18 GMT +0000

Da dodamo još nešto. Što se tiče pruga normalnog koloseka okretnice su imale stanice Peć i Prizren, takođe i ložionice sa jednim ili sa dva koloseka. Čvor Kosovo Polje nije imao okretnicu, imao je trijanglu i naravno veliku ložionicu (depo). Stanica Ristovac je imala trijanlu i ložionicu sa tri koloseka, ostatci toga se vide i danas.

Na uzanom koloseku okretnicu je imala stanica Senjski Rudnik i ložionicu sa jednim kolosekom. Na istoj pruzi okretnicu je imala i krajnja stanica Ravna Reka. Sem toga, okretnicu je imala stanica Aranđelovac koja je preneta u muzej uzanog koloseka u Požegi. Naravno, okretnicu i lučnu halu sa četiri koloseka imala je stanica Beograd - Sava i o njoj je već pisano ovde pa da ne ponavljamo. Okretnicu i ložionicu je imala stanica Metovnica na pruzi Paraćin - Zaječar jer se u toj stanici izdvajala pruga za Bor. Najverovatnije je da su okretnice (moguće i ložionice) imale još neke stanice na toj pruzi zbog domicila lokomotiva potiskivalica koje su na ovoj pruzi zbog uspona bile neophodne. Mislim na stanice Izvor, Krivi Vir, Obradove stolice......... ali nisam siguran. :)
JZ05
Putnik 1. razred
 
Posts: 65
Joined: 21. 05. 2015. 14:08 GMT +0000
Location: Senjski Rudnik

Re: Okretnice i depo-i

Postby bleki » 10. 01. 2016. 21:28 GMT +0000

JZ05 wrote:Pozdrav svima. Evo i malog doprinosa ovoj temi od mene. Pregled stanica koje imaju ili su imale okretnice i lozionice:
Subotica - dve okretnice, nema lučnu halu
Sombor - okretnica i lučna hala
Kikinda - okretnica i lučna hala sa 5 koloseka u hali
Vršac - nema okretnicu, ima trijanglu prema Beloj Crkvi i ložionicu na izlazu prema Zrenjaninu
Senta - ložionica sa jednim kolosekom
Bečej - ima okretnicu i ložionicu sa jednim kolosekom
Odžaci - okretnica i lučna hala sa dva koloseka
Jasenovo - okretnica, za ložionicu ne znam
Bačka Palanka - nema okretnicu, ima ložionicu sa jednim kolosekom
Novi Sad - okretnica i lučna hala
Inđija - okretnica i lučna hala sa 6 koloseka
Ruma - nema okretnicu ima ložionicu
Zemun (stara stanica) - imala okretnicu i ložionicu (nije bila lučna)
Beograd - ima okretnicu i lučnu halu
Mladenovac - imao okretnicu na normalnom koloseku i ložionicu sa jednim kolosekom. Na uzanom koloseku imao ložionicu sa dva koloseka bez okretnice
Ćuprija - ima okretnicu i lučnu halu sa 12 koloseka na normalnom i pravougaonu ložionicu sa dva koloseka na uzanom koloseku
Niš (Crveni Krst) - ima okretnicu i lučnu halu
Kraljevo - ima okretnicu i lučnu halu
Lapovo - nikada nije imalo okretnicu, ima trijanglu i ložionicu sa tri koloseka
Resavica - ima okretnicu i ložionicu sa jednim kolosekom
Zaječar - ima okretnicu, nikada nije imao lučnu halu. Ložionica ima 2 koloseka i bila je zajednička i za normalni i uzani kolosek
Majdanpek - imala okretnicu koju je ustupila stanici Zaječar jer je stanica Zaječar svoju okretnicu ustupila .....? Nema ložionicu
Požarevac - ima okretnicu. Nikada nije imao lučnu halu. Ložionica je sa jednim kolosekom
Smederevo - imalo ložionicu, nikada nije imalo okretnicu

Što se tiče nekadašnjih uzanih pruga stanje je bilo otprilike ovako:
Lajkovac - imalo okretnicu i lučnu halu (ima je i danas prerađenu na normalni kolosek)
Užice - imalo okretnicu i lučnu halu
Čačak - imalo okretnicu do otprilike kraja I svetskog rata i ložionicu
Kruševac - imalo ložionicu. Nije bilo okretnice

Ovo sigurno nije sve. Stariji forumaši znaju mnogo više pa ih molim da dodaju ono što fali.

Pozdrav




St. Kovačica je imala okretnicu i lozionicu sa dva koloseka;
St. Bogojevo je imala ložionicu (za okretnicu nisam siguran);
User avatar
bleki
Ložač
 
Posts: 473
Joined: 06. 12. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby colicdusan325 » 11. 01. 2016. 0:42 GMT +0000

Stara stanica Pancevo pored reke Tamis,lozionica -jedan kolosek.sadasnja stanica Pancevo Glavna[Pancevo Aerodrom]lozionica-jedan kolosek i trijangla.Kikinda pored okretnice i lucne hale ,nekad imala trijanglu na ulazu iz pravca Banatsko Milosevo,veza sa kolosekom Kikinda -Zombolj.Sabac i danas ima trijanglu koja je u funkciji.Indjija pored nekadasnje lucne hale i okretnice koristila i trijanglu koja je i danas u funkciji.Beograd pored lucne hale i okretnice,ponekad je koristio i trijanglu Koju? ;)
colicdusan325
Ložač
 
Posts: 466
Joined: 01. 11. 2009. 16:51 GMT +0000

Re: Okretnice i depo-i

Postby JZ05 » 12. 01. 2016. 23:43 GMT +0000

E sad već imamo skoro potpuni pregled ložionica, okretnica i trijangli po Srbiji *app* . Možda ovo što ću da pitam nije baš iz ove teme ali tiče se ložionica:

Koje lokomotive je ložionica Odžaci imala u svom posedu? Nekada se iz te stanice pruga račvala u 5 pravaca pa verujem da je imala neke parnjače. Ako neko ima neku sliku iz vremena kada je ložionica bila aktivna još bolje :)

Hvala
JZ05
Putnik 1. razred
 
Posts: 65
Joined: 21. 05. 2015. 14:08 GMT +0000
Location: Senjski Rudnik

Re: Okretnice i depo-i

Postby colicdusan325 » 13. 01. 2016. 23:03 GMT +0000

Postovanje.Obzirom da je lozionica Novi Sad bila glavna lozionica na tom potezu,velika verovatnoca da je dominantna lokomotiva bila serije 51,a bila je i serija 16,17 i 22.33.Sombor serija 20,Subotica 51,dolazila preko Crvenke i Kruscica[drugar iz Zis Subotica bio iz Kruscica,i vikendom u 15h odlazio kuci.]period 70-te. ;)
colicdusan325
Ložač
 
Posts: 466
Joined: 01. 11. 2009. 16:51 GMT +0000

PreviousNext

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users