Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak prug

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak prug

Postby Karlito » 10. 12. 2013. 2:09 GMT +0000

Izvinjavam se sto na ovom forumu kasnim sa ovom temom, iako ova tema dobija sve vecu i vecu popularnost medju narodom Posavine. Cak sto je iznenadjujuce, misljnja oko autoputa su podeljena, dok do sada nisam upoznao nikoga u tom kraju ko se protivi pruzi, ili je ravnodusan po tom pitanju. Jedan radnik TENT je pre dve godine SAM skupio 1700 potpisa za prugu, ali niko osim Zeleznica Srbije ga nije primio...
Како су многи нестрпљиво чекали да окачим слике, ево, ево, качим, да читаоци имају представу шта је и како је на терену. :)

Прво, железничка станица под окупацијом Ласте. Са леве стране се виде јако лепи примери архитектуре 90-тих, пљескавиџарнице итд. Ово је, иначе, поглед према Београду, у овом случају према истоку.

Image

следи поглед на железничку станицу из правца Улице кнеза Михајла. По неком мом личном запажању, ово би могла бити врло лепа пешачко-бициклистичка улица, која се завршава железничком станицом.

Image

Ово је мало ближе, и јасно се види липа, неодвојиви елемент сваке Ћирине станице. Под њом су страи људи палили луле, и представљала је место окупљања. На многим местима у Војводини, ту улогу су имали дивљи кестенови.

Image

Идемо даље, воз наставља према Београду. Са десне стране се налази скретничарска кућица, а са леве иза дрвореда је Спортска хала. Правцем пруге иде Улица краља Александра 1, транзитна улица, којом сада иду сви аутобуси и камиони.

Image

На следећој раскрсници пруга иде право, а тренутно сав транзит скреће десно (па на следећој раскрсници опет лево и правац према Београду). Међутим, управо ових дана Мирослав Чучковић, председник Општине Обреновац, отворио је радове на продужавању улице правцем Ћирине пруге са циљем да сав транзит ту преусмери. Сам тај правац назива "Обилазницом", иако је у питању путни правац кроз сред насеља. Све у свему, то неће решити потребу Обреновца за правом обилазницом, а ако кренемо да градимо пругу према центру града, ово је једини рационалан правац да се приђе центру. Ако то урадимо, то значи да рушимо оно што је Вила Равијојла саградила. :laugh:

Image

Идемо у насеље Тополице, миран запећак у који Чучко хоће да нагура транзит, то јест "Обилазницу". Између ове две позиције је било по нешто што би се морало рушити због пруге. Један човек је целу собу направио према улици на прижном земљишту, али не смем да качим слике, јер за тако нешто ме тај човек може и тужити. :kum:

Image

На крају, из насеља Тополице пуца поглед на Хотел Обреновац, где су смештена наша несврстана браћа (са десне стране), базене (у средини), и бањски објекат Обреновачке бање (десно). Једино ми није јасно где бања у Обреновцу, на 100 метара од Колубаре са четвртим степеном загађења, и на 4-5 километара од Термоелектране, а исто толико од Барича :lool: Шипраг који се види на хоризонту је траса куда је ишао Ћира. Иначе, чест је случај да се напуштено пружно земљиште управо познаје по џунгли. Такав је случај са многим пругама у Војводини... :roll:

Image
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak

Postby brojcile » 10. 12. 2013. 3:30 GMT +0000

Ja sam Obrenovcanin i veoma sam zainteresovan za taj projekat u vezi stare pruge pa eto ovim putem podrzavam sve vezano za ovaj projekat!
Kada bi se to sve ponovo obnovilo verujem da bi to bila veoma dobra turisticka atrakcija ako ne i nesto vise!
User avatar
brojcile
Mašinovođa
 
Posts: 706
Joined: 27. 06. 2010. 17:25 GMT +0000
Location: Obrenovac

Re: Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak

Postby Karlito » 10. 12. 2013. 5:03 GMT +0000

Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak

Postby brojcile » 10. 12. 2013. 13:17 GMT +0000

Ne znam koliko je to izvodljivo ali kad bi se taj projekat ostvario bilo bi fenomenalno!
User avatar
brojcile
Mašinovođa
 
Posts: 706
Joined: 27. 06. 2010. 17:25 GMT +0000
Location: Obrenovac

Re: Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak

Postby Karlito » 11. 12. 2013. 4:33 GMT +0000

Идемо даље у Барич. :)

Имао сам неколико слика, које сам јако касно направио са железничком станицом Барич, па су зато јако лошег квалитета. Зато ћу их овај пут избећи.

На слици је црква у Баричу, а на месту паркираних аутомобила и камиона је некада било стајалиште БАРИЧКА РАМПА. То је истовремено центар насеља, и најпрометнија станица аутобуског превоза.

Image

Барич је познат по некадашњем гиганту Првој Искри, који је у најбоље време запошљавала 7.000 радника. Бомбардовање те фабрике 1999-те је и данас у болном сећању многих људи, не само у Баричу, него и хиљада људи који су са разних страна долазили да раде у истој, укључујући и Београд. То није била само фабрика, то је за хиљаде људи био основни извор прихода за породицу, а са обзиром колико су времена проводили у истој и породица! :violina: Бомбе су разнеле много више од фабричких хала, од којих данас ради само једна са око 300 радника.

Наследећој слици је поглед према Баричкој рампи са брда. Замислите да стојите на истом месту, а на месту оних паркираних аутомобила ћиху-ћиху, призор и звук живота, срца које је изчупано из груди ових насеља, давне 1968. године!
Image

На овом месту се аутомобили паркирају, јер је гњаважа преседати на кружни аутобус, који задире одавде читавих 6 километара, колико се од ове тачке протеже насеље развијано уз пругу. Зато сам у варијантама и 2 и 4 предвиђао два стајалишта за ову данас забит, Мала Моштаница, и Баричка река, иста она која је Ћира некада имао.
Image

Идемо даље Железничком улицом. Иначе, дан данас, локалци када иду улицама на некадашњој Ћириној траси кажу "идем пругом". На сликама се види како су локалци померали ограде на државно земљиште, и наравно да би то морало да буде уклањано у трошку власника, без икакве надокнаде. На крају, зашто да се буни неко коме ће захваљујући прузи скочила вредност куће за 20%-60%.
Image

Још један пример. На државном земљишту је без проблема могуће направити једноколосечну пругу на средини, по једна једносмерна коловозна трака са сваке стране пруге, тротоар и комуналне инсталације. Са леве стране пута гледано на слику је само један ред кућа између пруге и главног пута према Малој Моштаници профила 1+1. Међутим, многи су своје колске улазе усмерили према прузи, многи и гараже направили.

Image

Идемо даље, на овом месту се спајају главни пут Барич - Мала Моштаница са Железничком улицом, око километар ипо од стајалишта Баричка рампа, и око пола километра од стајалишта Баричка река. Види се да је овде пружни појас јако широк.

Image

Још једна слика мало даље. Иначе, одавде, па све до тунела, у дужини око 4 километра је могуће имати два колосека и брзину 80км/с без проблема (насеље је само са једне стране пута, изузев пар места где се могу направити прелази са рампама).

Image

Једина мало незгодна, али не и нерешива је позиција самог стајалишта Баричка река. Постоји неколико кућа са пар локала, смештених уз сам пут на окуци реке. Ту би се друмски саобраћај могао преусмеравати према реци, јер у случају изградње, пруга би ту била најважнија саобраћајница.

Image

У наставку идемо у Малу Моштаницу, насеље које је убедљиво највише изгубило укидањем пруге.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak

Postby rbboza » 29. 07. 2015. 13:03 GMT +0000

Na ovoj staroj vojnoj karti iz 1951. godine vidi se obrenovacka pruga.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
rbboza
Putnik 1. razred
 
Posts: 54
Joined: 24. 11. 2013. 0:51 GMT +0000

Re: Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak

Postby brojcile » 03. 08. 2015. 22:28 GMT +0000

Sta se desava sa peticijom da li neko zna?
User avatar
brojcile
Mašinovođa
 
Posts: 706
Joined: 27. 06. 2010. 17:25 GMT +0000
Location: Obrenovac

Re: Beograd - Obrenovac, gradjanska inicijativa za povratak

Postby Karlito » 07. 10. 2015. 3:08 GMT +0000

Peticiju je svojevremeno bio organizovao jedan inženjer iz TENT-a, i skupio 1700 potpisa. Od svih institucija kojima se obraćao, jedino predstvanici Železnica Srbije su ga primili. Ali, same Železice Srbije su nemoćne za takve stvari, a materijal za projekte obezbeđuje vlada. Sa Inženjerskom komorom smo imali određenu saradnju, ali se pokazalo da su i oni prilično nemoćni. Ja sam sam se trudio da ukažem na ovu prugu gde god je bilo moguće, ali zbog potrebe da se borim za opstanak radeći trange-frange poslove, i ja sam napustio ovu priču. Da bi se ovo ponovo pokrenulo, potrebno je pre svega nekoliko Obrenovčana (Umljana, Baričana) entuzijasta.

Inače, mnogo detaljnije sam pisao na ovom forumu.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina


Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users