Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Elmer Davez » 19. 05. 2011. 20:05 GMT +0000

Juče je u velikoj sali Slupštine Grada Zrenjanina održana javna tematska konferencija s temom
"Železnička infrastruktura u Banatu i mogućnost njenog oporavka" sa osvrtom i elaboracijom stručnjaka o stanju voznih sredstava u putničkom saobraćaju.Konferenciju je inicirala Skupština Grada Zrenjanina i Nezavisni sindikat mašinovođa Vojvodine.Sa skupa je poslat zvaničan zahtev Grada Železnici Srbije da se ulože napori da se infrastruktura u Banatu dovede u upotrebljivo stanje jer prema pokazateljima Pokrajinske privredne komore NI JEDNA pruga u Vojvodini NIJE NERENTABILNA,kao i da se obezbede vozna sredstva koja mogu da obavljaju svoju namenu pouzdano i konforno.
Konferencija je propraćena prisustvom novinarskih i TV ekipa a današnja RTS hronika "Srbija danas"donela je reportažu sa ovog skupa.
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby damir661 » 19. 05. 2011. 20:22 GMT +0000

A zasto se pre svega lokalne samouprave u Banatu (Zrenjanin, Kikinda, Pancevo, Vrsac) pre svega same ne izorganiziju, tj da budem precizniji, ne izfinansiraju remont nekoliko sinobusa i sl. i sklope takav ugovor sa ZS-om da prometuju samo na linijama po Banatui to je to, znaci isti princip kao sto je Grad Beograd uradio po pitanju BG voza, izfinansirali su remont nekoliko garnitura 412/416 i skopili dogovor ili sta vec sa ZS-om da mogu prometovati samo na odredjenim relacijama.

Ovo je po meni jedini moguci nacin da se "nesto postigne", jer trazeci milostinju od zelenice je vise nego pucanj u prazno, posebno kada se uzme u ozbir cinjenica da su pruge nerentabilne.

Lokalne samouprave treba da shvate da upravo od njih lokalni,regionalni putnicki saobracaj zavisi iskljucivo samo od njih samih. dok je zeleznica tu samo kao izvrsni organ. Na kraju celokupan vid ovakvog saobracaja po zapadu i sl funkcionise upravo na ovaj nacin, a baska sto su u vecini slucajeva izvrsni organi privatnici, tj privatne kompanije.
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12395
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Elmer Davez » 19. 05. 2011. 20:31 GMT +0000

Dobri moj Damire,nije tu najveći problem šinobus-najveći problem je što pruga u Banatu gubi na smislu zbog neefikasnosti,kad se zna da su tehničke i komercijalne brzine prilično male,vozna vremena velika,pruga u raspadu...Grad Zrenjanin nije Beograd da ima abnormalan budžet,nego provincija gde je sistem seci uši krpi dupe.Mogu slobodno reći da je ovo prva gradska vlast koja je javno rekla da im treba Železnica i njene usluge.
Šinobus,hmm,mislim da si ovde nešto pobrkao,on je otpisao svoje i njega remontovati može se jedino u svrhu neke nove Romantike-za ozbiljan putnički prevoz,treba li nešto još reći.
Konkretan predlog je takođe dat,kad počnu radovi na KX,polovan materijal doterati na našu prugu(iako je pre 20 godina odvučen NOV spremljen za remont deonice Kumane-B.Miloševo),s kojim je moguće vratiti projetovanu brzinu 80km/h i povećato o/p na 20 tona.
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Mali Panta » 19. 05. 2011. 20:34 GMT +0000

Kao što je napisano, osnovni zahtev je da se infrastruktura dovede u upotrebljivo stanje a ona je u nadležnosti železnice. Imamo slučaj da je Beograd platio remont pruge ali po kom osnovu to ne znamo. Treba uzeti u obzir da su sve te opštine siromašnije od Beograda i da nemaju potrebna sredstva da ulože u remonte pa zato i traže pomoć.
Mislim da će to koliko - toliko doći na svoje kada se Vojvodini vrati imovina čime će se steći uslovi da upravlja lokalnim prugama.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3068
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby damir661 » 19. 05. 2011. 20:52 GMT +0000

Imamo slučaj da je Beograd platio remont pruge ali po kom osnovu to ne znamo.

Pa na osnovu svog interesa, da se pruge osposobe za vece brzine, popravi odredjeni broj garnitura za potrebe BG voza, da isti saobraca po tacno utvrdjenim intervalima i to je to, ulozili su pare, a trazili su prethodno napisano. Mislim da nema neke narocite veze sto su pruge u nadleznosti zeleznice, sve zavisi od toga koliko je ko spreman dao odresi kesu i koliko je zeleznica spremna da izadje u susret tj ispostuje trazeno.


Šinobus,hmm,mislim da si ovde nešto pobrkao,on je otpisao svoje i njega remontovati može se jedino u svrhu neke nove Romantike-za ozbiljan putnički prevoz,treba li nešto još reći.

Napisah mahinalno sinobus, jer on trenutno vozi, a eto ostaje samo da se nadamo da ce i neki "Medvedev" prokrstariti po banatskim prugama. ;)

Grad Zrenjanin nije Beograd da ima abnormalan budžet,nego provincija gde je sistem seci uši krpi dupe.Mogu slobodno reći da je ovo prva gradska vlast koja je javno rekla da im treba Železnica i njene usluge

Mislim da će to koliko - toliko doći na svoje kada se Vojvodini vrati imovina čime će se steći uslovi da upravlja lokalnim prugama
.

Podrzavam u potpunosti.
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12395
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby shuca » 20. 05. 2011. 0:24 GMT +0000

Ja bih voleo znati--Po kojim parametrima se tvrdi da su SVE PRUGE U VOJVODINI RENTABILNE?
Da li je to reč o onim ISTIM prugama za koje su pre 20-30 godina,kada je privreda radila,govorili da nisu ?
Ustvari zanima me KOLIKO tona robe po Km treba prevesti da bi bila isplativa?
Ljudi božiji,FABRIKE NE RADE-bruta nema ni za lek,nešto malo tranzita po magistralama,
vi to bolje znate od mene *hm*

Da pojasnim svoj stav: Kad god se politikanti umešaju u ekonomske parametre ja *lol*
Tako mi i ova vest izaziva blagi podsmeh...
Da li se može saznati KOJI su to stručnjaci bili prisutni i kojih struka... :?
Poznajući metodologiju političarčića,ne bi me iznenadio npr. stomatolog ili agronom :lol:
Njihovo je da prvo nađu rešenje da proizvodni pogoni ponovo rade,onda će biti posla za železnicu da zaradi prevozeći robu.
A ako železnica ZARAĐUJE,eto i novca za regeneraciju infrastrukture i voznih sredstava ;) i onda ne bi morali
raznorazni tipovi da beleže političke poene u vidu marketinških predstava za medije.

Kako je krenulo, na kraju će železnica biti glavni krivac za razorenu privredu :mrgreen:
Ovo isto bih napisao da je BILO KOJI grad u Srbiji u pitanju.
User avatar
shuca
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2264
Joined: 25. 11. 2006. 16:34 GMT +0000
Location: bgd

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby cvijic » 20. 05. 2011. 3:35 GMT +0000

"SHUCA' potpuno si u pravu.Koliko je vozova i vagona sa podrucja Vojvodine islo tovareno kukuruzom,psenicom,secernom repom na sve strane.Ja dobro znam koliko sam takvih vozova propustao iz pravca Vinkovaca preko Sunje,Bihaca za Solin Luku za izvoz morem.Gde je to sad,nema vise,a zbog cega nema.Zeleznica je osnovna infrastruktura privrede svake drzave.A ovim "novim privrednim,ekonomskim i politickim strucnjacima" je osnovna infrastruktura Kladionice,kockarnice,privatne televizije,telekom,skijalista,estradni umetnici i siromasan narod.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Karlito » 20. 05. 2011. 9:31 GMT +0000

Mali Panta wrote:Kao što je napisano, osnovni zahtev je da se infrastruktura dovede u upotrebljivo stanje a ona je u nadležnosti železnice. Imamo slučaj da je Beograd platio remont pruge ali po kom osnovu to ne znamo. Treba uzeti u obzir da su sve te opštine siromašnije od Beograda i da nemaju potrebna sredstva da ulože u remonte pa zato i traže pomoć.
Mislim da će to koliko - toliko doći na svoje kada se Vojvodini vrati imovina čime će se steći uslovi da upravlja lokalnim prugama.

Ovo može biti i zamena teza, jer nisu železnice u Banatu ništa više propale u poslednjih 20 i više godina od ostalih po Srbiji. Jedina magistralna pruga je u boljem stanju nego ostale u regiji, ali zato što je magistralna, i zato što nije u tako velikoj meri korištena kao ostale magistralne. Shuca je sve lepo opisao.

To prenošenje sa viših na hijerarhijski niže sisteme odlučivanja je nešto sa čime se slažem, ali samo ukoliko se izvrši na pravi način, a maltene sam siguran da obnavljanje ŽTO "Novi Sad" nije optimalno rešenje iz nekoliko razloga:
1) takav potez bi bio ispolitizovan, bez tehno-ekonomskih studija, a naročito bez konsultovanja stranih iskusnih stručnjaka
2) dok je za lokalni i regionalni putnički saobraćaj poželjno formirati još manje regionalne jedinice upravljanja od Vojvodine, za teretni saobraćaj bi takva decentralizacija bila krajnje štetna. Cilj teretnog saobraćaja i vuče u istom je prebroditi što veće rastojanje sa što manje pretovara, zamena lokomotiva i ostalih skupih često nepotrebnih zadržavanja.
3) magistralne pruge ne bi bilo dobro da pređu u potpunu nadležnost regiona, što može da bude dobro za lokalne i regionalne pruge. U tom slučaju bi ili opstale rentabilne pruge, ili nerentabilne koje se održavaju kao podsticaj nerazvijenom području uz državne subvencije.

Kada je u pitanju rentabilnost, može se govoriti o potencijalnoj rentabilnosti, u slučaju da se pruga dovede u projektovano stanje, obezbedi dovoljno voznih sredstava i postojanja tražnje za transportom, ali da je sve to rentabilno na način na koji sa danas radi i upravlja, sada bi tu bilo ne-znam-ni-ja-sam-koliko vozova i brzine ne manje od 70km/h na celoj mreži pruga u Banatu.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Elmer Davez » 20. 05. 2011. 10:43 GMT +0000

Moram da vam naglasim da stav o rentabilnosti Vojvođanskih pruga je stav Pokrajinske privredne komore.
O tome da bruta nema ni za lek na našoj pruzi-naravno da ga nema kao pre 20 godina,ali samo da znate a to se vrlo lako može proverti,da kod nas teretnih vozova ima i to svakodnevno a naši komintenti su MSK-Kikinda,FSK-Elemir,Rafinerija gasa-Elemir,Dijamant-Zrenjanin,Sunoko-Kovačica,itd.
Nemojte tako horski odmah da postavljate gard i branite neke teze koje ne možete odbraniti.Naša pruga poslužila je u najgore vreme po državu i narod,devastirana i sad ostavljena na milost i nemilost.Materijal za remont ove pruge bio je spreman ali je naprasnim objedinjavanjem ŽTO Novi Sad u ŽTP Beograd materijal direktivom odvučen negde a mi sad treba da ćutimo i gledamo kako nas niko ne ferma tri posto.
Što se tiče putničkog prevoza,ovom sistemu trenutno i odgovara da sistem javnog prevoza nije nimalo upotrebljiv,benzin se prodaje,akcize se naplaćuju,eto para bez motike.
Političari gradske skupštine ovde su bili samo prateći element,ništa oni nisu elaborirali mešajući se u struku.Najlakše je raspaliti s kojekakvim ocenama koje odmah izazivaju podozrenje kod nekog ko nije upućen u problematiku.

G.Cvijiću,vozi se repa i danas za šećeranu u Kovačicu,vozilo bi se i mnogo što šta da nije stanje ovakvo kakvo je.A to spominjanje priča od pre 20-30 kodina u ovom kontekstu nema puno smisla.Pričate pripovetke od kojih nam ne može biti bolje,od stare slave se ne živi.Lako je bilo raditi u to "vaše" vreme,plata kao pilot u JAT-u,viškovi,premije,drnde-mrnde,jer su političari tog doba bili dobri učenici J.B.T.pa znali prositi po Zapadu pare od kojih su finansirali lepe plate i utisak socijalnog blagostanja,umesto da su bili realni pa od tih para gradili infrastrukturu i industriju,ako smo dužni mi,naslednici,bar da znamo zašto.Ovako dužni smo i Bogu i narodu a nema ker da nas ujede za šta.

Današnji Blic ima članak o ovoj temi.
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby cira - 1 » 20. 05. 2011. 10:52 GMT +0000

Ljudi, počele su pred izborne aktivnosti i ovo mi liči na to.
Sada obečavamo sve a posle ............
User avatar
cira - 1
Ložač
 
Posts: 332
Joined: 28. 09. 2008. 11:19 GMT +0000

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby NS arhitekt » 20. 05. 2011. 11:10 GMT +0000

STORM wrote:Moram da vam naglasim da stav o rentabilnosti Vojvođanskih pruga je stav Pokrajinske privredne komore.
O tome da bruta nema ni za lek na našoj pruzi-naravno da ga nema kao pre 20 godina,ali samo da znate a to se vrlo lako može proverti,da kod nas teretnih vozova ima i to svakodnevno a naši komintenti su MSK-Kikinda,FSK-Elemir,Rafinerija gasa-Elemir,Dijamant-Zrenjanin,Sunoko-Kovačica,itd.
Nemojte tako horski odmah da postavljate gard i branite neke teze koje ne možete odbraniti.Naša pruga poslužila je u najgore vreme po državu i narod,devastirana i sad ostavljena na milost i nemilost.Materijal za remont ove pruge bio je spreman ali je naprasnim objedinjavanjem ŽTO Novi Sad u ŽTP Beograd materijal direktivom odvučen negde a mi sad treba da ćutimo i gledamo kako nas niko ne ferma tri posto.
Što se tiče putničkog prevoza,ovom sistemu trenutno i odgovara da sistem javnog prevoza nije nimalo upotrebljiv,benzin se prodaje,akcize se naplaćuju,eto para bez motike.
Političari gradske skupštine ovde su bili samo prateći element,ništa oni nisu elaborirali mešajući se u struku.Najlakše je raspaliti s kojekakvim ocenama koje odmah izazivaju podozrenje kod nekog ko nije upućen u problematiku.

G.Cvijiću,vozi se repa i danas za šećeranu u Kovačicu,vozilo bi se i mnogo što šta da nije stanje ovakvo kakvo je.A to spominjanje priča od pre 20-30 kodina u ovom kontekstu nema puno smisla.Pričate pripovetke od kojih nam ne može biti bolje,od stare slave se ne živi.Lako je bilo raditi u to "vaše" vreme,plata kao pilot u JAT-u,viškovi,premije,drnde-mrnde,jer su političari tog doba bili dobri učenici J.B.T.pa znali prositi po Zapadu pare od kojih su finansirali lepe plate i utisak socijalnog blagostanja,umesto da su bili realni pa od tih para gradili infrastrukturu i industriju,ako smo dužni mi,naslednici,bar da znamo zašto.Ovako dužni smo i Bogu i narodu a nema ker da nas ujede za šta.

Današnji Blic ima članak o ovoj temi.

:I
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Karlito » 20. 05. 2011. 19:09 GMT +0000

Konkretno, u Banatu postoji veliki broj jakih privrednih subjekata koji se oslanjaju na železnicu, da ih ne nabrajam... Ali privrednicima je potrebna nekakva, makar niska norma kvaliteta transportne usluge koja će biti ispoštovana. Kada Sirćetni kompleks ili Luka Pančevo, koji imaju svoje lokomotive mole železnice da dopuste da sopstvenom lokomotivom dovuku bruto, kako ne bi zastajala proizvodnja i kasnili rokovi isporuke, ŽELEZNICE KAŽU NE MOŽE :II .

Ni jedan ozbiljan privrednik ne dopušta sprdačinu, i tu železnica ne gubi samo na transportu niskotarifnih surogata, već i potencijalan gubitak od prevoza robe nešto viših tarifa, ali za koju se moraju poštovati rokovi isporuke. Privredni subjekti bi verovatno čak i neposredno učestvovali u nekim ulaganjima u infrastrukturu, da znaju u šta ulažu. Teorijski bi se mogao napraviti model investiranja u kojem bi učestvovali privrednici, lokalna uprava i vlada, delimično neposrednim izdvajanjem sredstava iz budžeta, a delimično kreditima. Ali ove i ovakve železnice ne pružaju poverenje, te bi se uspešno investiranje moglo ostvariti jedino uz rigoroznu kontrolu neke institucije koja je iznad železnica.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby streber » 21. 05. 2011. 1:46 GMT +0000

Sa sajta RTS

петак, 20. мај 2011, 19:55 -> 21:45
Заборављене пруге Србије

Из Зрењанина возови већ пет година не полазе ка Новом Саду или Вршцу, а ако не буде нових улагања неизвесна је и судбина пруге ка Панчеву.

Приоритет развоја српске железнице припада трасама на Коридору 10, тако да се мање пажње поклања пругама у Средњем Банату којима је потребна хитна реконструкција.
1-Radmilo_Stanissic_Trazzi_SSine.JPG
Радмило Станишић тражи пругу у високој трави

Радмило Станишић из села Лазарева код Зрењанина једва успева да у високој трави пронађе колосек железничке пруге Зрењанин-Сечањ којом, због нерентабилности, већ пет година не пролазе возови.
2-ZgradaZeleznicckeStaniceu Lazarevu.JPG
Зграда железничке станице у Лазареву

Ако би Железница донела одлуку о поновном покретању саобраћаја требало би прво да обезбеди средства за реновирање станичне зграде и осталих објеката на прузи.

"Мислим да су мештани Лазарева заинтересовани да се поново оживи саобраћај на овој прузи", каже Радмило Станишић. "Превоз до Зрењанина би био јефтинији, а релативно би се брзо стизало, јер смо од града удаљени само 12 километара."
4-SSinobus_Sa_Putnicima_Na_ZZel_Stanici_Zrenjanin.JPG
Шинобус на зрењанинској железничкој станици

У Средњем Банату тренутно је у функцији пруга од Зрењанина ка Кикинди и Панчеву. Ка Сечњу, Вршцу и Новом Саду нема саобраћаја.

"Наши путници су углавном ђаци и сиромашне категорије становништва", истиче Милана Бошан, руководилац инфраструктуре ЖТП Зрењанин. "Тренутно се у развоју путничког саобраћаја можемо појавити само у решавању социјалних проблема, јер наша месечна карта кошта 1.500 динара."

У овом делу Баната највећи корисник железничког саобраћаја су предузећа која превозе опасне материје. Фабрика синтетичког каучука из Елемира, на пример, зависи искључиво од железничког превоза.

У локалној самоуправи указују на то да треба улагати у тај вид саобраћаја како банатска пруга не би остала без возова. Тим поводом је у Градској кући у Зрењанину одржан и састанак на коме су изнети проблеми у функционисању железничког саобраћаја у Средњем Банату.

"Ми сматрамо да би побољшање и повећање путничког и теретног саобраћаја у Банату условила и развој других области живота и рада у Зрењанину", нагласио је председник Скупштине града Зрењанина Александар Мартон.

Из Зрењанина дневно два воза иду ка Панчеву или Кикинди, пруга издржава осовинско оптерећење од 18 до 20 тона. Проблем су застарела возила, али и лош квалитет пруге по којој се возови, на неким деоницама, крећу брзином од 40 км/ч, док је максимална брзина на том подручју само 80 километара на час.
streber
Putnik 1. razred
 
Posts: 73
Joined: 10. 02. 2009. 1:23 GMT +0000

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Elmer Davez » 21. 05. 2011. 11:44 GMT +0000

Opet slagaše novinari:
Nije najmanja dozvoljena brzina 40km/h,nego 30km/h i to na dužini više od 60 km.Ukupna dužina pruge Pa G.S.-ZR-KI je 143,7 pa gledajte.
Pruga za Sečanj takođe v.max 30km/h na celoj dužini.Dok je bilo 80km/h,mi smo bili neprikosnoveni,jer smo stizali u Sečanj pre autobusa koji nema ravnu i pravu trasu kao mi.Naravno da je suludo i besmisleno sad i pomisliti da će neko doći da se vozi sat i po na relaciji dugoj 35km.
.
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Boris712 » 21. 05. 2011. 12:38 GMT +0000

Podrzavam svaku inicijativu, ali mislim da nije dovoljno da Zrenjanin govori sam za sebe i da se remontuju pruge samo u Srednjem Banatskom okrugu vec da se gleda komplet pruga. Dakle trebali bi da se udruze sve opstine i lokalne samouprave Zrenjanin, Kikinda, Pancevo, Vrsac, Senta, itd. i da se uradi projekat za ceo Banat sa svim vezama do koridora. Hocu da kazem da sve treba da se gleda kao jedna celina. Treba da se definise strategija za dalji razvoj a ne samo za krpljenje.
Ovako nekako:
-Beograd-Pancevo-Vrsac-drz. granica (do 120 km/h)
-Beograd-Pancevo-Zrenjanin-Kikinda-Banatsko Arandjelovo-drz.granica-Segedin (do 120 km/h)(s tim sto bi kod Segedina trebao da se izgradi mosto koji je nekada postojao, ovaj pravac bi bio pun pogodak jer Madjarima je u interesu da vise forsiraju Segedinsku prugu a osim toga to bi ujedno bio i alternativni pravac za koridor u vanrednim slucajevima ili za rasterecenje koridora, pored toga opet nastaje veza Segedin-Kikinda-Temisvar)
-Subotica-Senta-Banatsko Milosevo (100 km/h)
-Kikinda-drz.granica-Temisvar (do 120 km/h)
-Zrenjanin-Secanj-Vrsac (80 km/h)
-Vrsac-Bela Crkva (80 km/h)
-Vladimirovac-Kovin-Kovin pristaniste (!) (80 km/h)
-Orlovat-Titel-Novi Sad (80 km/h)
-Eventualno pruge Coka-Novi Knezevac (80 km/h) i Secanj-Jasa Tomic (80 km/h)
Jedna moja ideja je da se uradi sledeca veza, zahteva 26,0 km nove trase i most na Tisi ali neuporedivo poboljsava vezu izmedju Zrenjanina i Novog Sada
-Zrenjanin-Aradac-Zabalj-Temerin-Novi Sad (do 120 km/h)
Nova trasa je izmedju Zrenjanina i Zablja, skracuje put Novi Sad-Zrenjanin za 41,0 km (60,2 umesto 101,2 km sada) a vozno vreme bi iznosilo 52 minuta, brzina 120 km/h stajanje na svim stanicama. Ovo bi bio pun pogodak za putnicki saobracaj jer je brze od autobusa a mozda i od automobila.

Banat je ravan ko tepsija pa ja ne vidim razlog zasto se donji stroj ne bi odjednom remontovao za vmax 120 km/h za glavne pruge kao sto je radjeno sa prugama
Subotica-Sombor-Bogojevo, Novi Sad-Odzaci-Bogojevo i Senta-Banatsko Milosevo-Kikinda-drz.granica. Za to bi trebalo vise sredstava za samu infrastrukturu ali manje za
vucna vozila jer ce biti potrebno manje garnitura da odrade jednak broj vozova zato sto ce biti bolje iskoristene. Neka se mane onog sistema 3 para vozova na dan i neka uvedu taktni red voznje sa polascima na svaka 2 sata sa eventualnim dopunskim vozovima (eventualno klasicna vuca) u jutarnjem i popodnevnom periodu radnim danima.
Napravicu neki primer Reda voznje na excell-u pa cu ga postaviti kasnije ovde.

Eto, tavu zeleznicu bi ja voleo da vidim u Banatu, a i u ostalim regionima. A pre nego sto mi pocnete pricati da su to pusti snovi razmislite malo kako se to radi u nekim malo normalnijim zemljama od nas evo ne morate ni daleko da gledate, primer su Madjarska, Ceska, Slovenija pa i Hrvatska... Ne treba nama TGV samo nam treba neki normalan regionalni saobracaj da sluzi narodu i da bude kicma industriji.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Elmer Davez » 21. 05. 2011. 12:49 GMT +0000

Boris712 wrote:Podrzavam svaku inicijativu, ali mislim da nije dovoljno da Zrenjanin govori sam za sebe i da se remontuju pruge samo u Srednjem Banatskom okrugu vec da se gleda komplet pruga. Dakle trebali bi da se udruze sve opstine i lokalne samouprave Zrenjanin, Kikinda, Pancevo, Vrsac, Senta, itd. i da se uradi projekat za ceo Banat sa svim vezama do koridora. Hocu da kazem da sve treba da se gleda kao jedna celina. Treba da se definise strategija za dalji razvoj a ne samo za krpljenje.
Ovako nekako:
-Beograd-Pancevo-Vrsac-drz. granica (do 120 km/h)
-Beograd-Pancevo-Zrenjanin-Kikinda-Banatsko Arandjelovo-drz.granica-Segedin (do 120 km/h)(s tim sto bi kod Segedina trebao da se izgradi mosto koji je nekada postojao, ovaj pravac bi bio pun pogodak jer Madjarima je u interesu da vise forsiraju Segedinsku prugu a osim toga to bi ujedno bio i alternativni pravac za koridor u vanrednim slucajevima ili za rasterecenje koridora, pored toga opet nastaje veza Segedin-Kikinda-Temisvar)
-Subotica-Senta-Banatsko Milosevo (100 km/h)
-Kikinda-drz.granica-Temisvar (do 120 km/h)
-Zrenjanin-Secanj-Vrsac (80 km/h)
-Vrsac-Bela Crkva (80 km/h)
-Vladimirovac-Kovin-Kovin pristaniste (!) (80 km/h)
-Orlovat-Titel-Novi Sad (80 km/h)
-Eventualno pruge Coka-Novi Knezevac (80 km/h) i Secanj-Jasa Tomic (80 km/h)
Jedna moja ideja je da se uradi sledeca veza, zahteva 26,0 km nove trase i most na Tisi ali neuporedivo poboljsava vezu izmedju Zrenjanina i Novog Sada
-Zrenjanin-Aradac-Zabalj-Temerin-Novi Sad (do 120 km/h)
Nova trasa je izmedju Zrenjanina i Zablja, skracuje put Novi Sad-Zrenjanin za 41,0 km (60,2 umesto 101,2 km sada) a vozno vreme bi iznosilo 52 minuta, brzina 120 km/h stajanje na svim stanicama. Ovo bi bio pun pogodak za putnicki saobracaj jer je brze od autobusa a mozda i od automobila.

Banat je ravan ko tepsija pa ja ne vidim razlog zasto se donji stroj ne bi odjednom remontovao za vmax 120 km/h za glavne pruge kao sto je radjeno sa prugama
Subotica-Sombor-Bogojevo, Novi Sad-Odzaci-Bogojevo i Senta-Banatsko Milosevo-Kikinda-drz.granica. Za to bi trebalo vise sredstava za samu infrastrukturu ali manje za
vucna vozila jer ce biti potrebno manje garnitura da odrade jednak broj vozova zato sto ce biti bolje iskoristene. Neka se mane onog sistema 3 para vozova na dan i neka uvedu taktni red voznje sa polascima na svaka 2 sata sa eventualnim dopunskim vozovima (eventualno klasicna vuca) u jutarnjem i popodnevnom periodu radnim danima.
Napravicu neki primer Reda voznje na excell-u pa cu ga postaviti kasnije ovde.

Eto, tavu zeleznicu bi ja voleo da vidim u Banatu, a i u ostalim regionima. A pre nego sto mi pocnete pricati da su to pusti snovi razmislite malo kako se to radi u nekim malo normalnijim zemljama od nas evo ne morate ni daleko da gledate, primer su Madjarska, Ceska, Slovenija pa i Hrvatska... Ne treba nama TGV samo nam treba neki normalan regionalni saobracaj da sluzi narodu i da bude kicma industriji.

Lepo si ti to Boro napisao :I ,ali moram opet da naglasim da ta inicijativa podrazumeva obnovu pruge na celoj njenoj dužini,jer kakvog bi imalo smisla revitalizovati prugu iz sredine a da krajevi ostanu slaba tačka.
Trenutno,mislim da je zbog konfiguracije nivelete i radijusa krivina vmax projektovana 80km/h al ne drži me za reč.Jedino je B.Miloševo -Kikinda projektom urađena za 120km/h,kao i B.Miloševo-Čoka.
Daklem,ima oko 100km pruge koju treba obnoviti,znači bez velikih građevinskih zahvata tipa most,vijadukt,akvadukt,usek,prosek,itd.
Takođe je tada naglašena potreba za dobrom vezom Zrenjanina i Novog Sada preko Žablja i zamisao je da most na Tisi bude postavljen kad se demontira privremeni most na Dunavu kod NS.Ta ideja datira još od 1994 i vremena pravljenja prostornog plana.
Mislim da su u prenesenoj izjavi šefice za Infrastrukturu malo pobrkane teze,pa nije voz da vozi samo siromake,nego voz treba da bude jedno pouzdano sredstvo javnog prevoza koje nema ograničenja tipa led,magla,sneg,itd.koje služi na opštu korist.
Razmislite samo koliko je bilo muke 1800 i neke kad je pruga trebala da se pravi,natezanje oko otkupa zemljišta,itd,naši čukun dedovi i askurđeli su imali mnogo jeda oko toga,kao i projektanti da bi se to tek tako otpisalo.To je naše nasleđe,dedovina se ne krčmi tek tako!Ne smemo biti neodgovorna deca,kao što ne smemo biti neodgovorni ni prema svojoj deci.Nftna kriza je već počela,za tri'es godina leteće avion ali na pogon od tuluzine,kukuruzovine,itd,automobil jedino sistem Paja-Jare sa Japancem i drvima,stoga-nema igre sa budućnošću!
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby cvijic » 21. 05. 2011. 15:50 GMT +0000

STORM,nesto mi nije jasno u ovom tvom komentaru.Most na Tisi-planiran da se postavi kad se demontira privremeni most preko Dunava kod NS i da ideja postoji jos iz 1994. Koji je to privremeni most na Dunavu kod NS postojao 1994.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby Elmer Davez » 21. 05. 2011. 16:32 GMT +0000

Da,u pravu si,nisam se dobro izrazio.
U prostornom planu od 1994.postoji železnička veza Zr-NS preko Žablja,sa mostom preko Tise, pored drumskog mosta.Sada se predlaže da se od montažno demontažnog mosta,naravno kad se napravi novi na mestu starog Žeželjevog,uzme par segmenata i premosti Tisa.

U vreme pravljenja prostornog plana još nije bilo montažno demontažnog mosta na Dunavu(umesto Žeželjevog),ne znam koja je onda bila opcija zamišljena,ali sad je ovo najjeftinija.
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby NS arhitekt » 21. 05. 2011. 20:24 GMT +0000

STORM wrote:Da,u pravu si,nisam se dobro izrazio.
U prostornom planu od 1994.postoji železnička veza Zr-NS preko Žablja,sa mostom preko Tise, pored drumskog mosta.Sada se predlaže da se od montažno demontažnog mosta,naravno kad se napravi novi na mestu starog Žeželjevog,uzme par segmenata i premosti Tisa.

U vreme pravljenja prostornog plana još nije bilo montažno demontažnog mosta na Dunavu(umesto Žeželjevog),ne znam koja je onda bila opcija zamišljena,ali sad je ovo najjeftinija.



MD most koji se nalazi u Novom Sadu je postojao i pre bombardovanja ali kao ratna rezerva. Bio je rasklopljen i namenjen bas za ovakve slučajeve kada treba hitno premostiti reku. Mislim da je samo srednji deo rađen kada je građen most, dok su manji rasponi postojali i pre bombardovanja.
Za tri meseca se ne može uraditi projekat novog mosta i podići novi most a da nemate pripremljene delove! *matori*
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: Pruga Pančevo GS-Zrenjanin-Kikinda

Postby cvijic » 22. 05. 2011. 0:16 GMT +0000

NS arhitekt wrote:
STORM wrote:Da,u pravu si,nisam se dobro izrazio.
U prostornom planu od 1994.postoji železnička veza Zr-NS preko Žablja,sa mostom preko Tise, pored drumskog mosta.Sada se predlaže da se od montažno demontažnog mosta,naravno kad se napravi novi na mestu starog Žeželjevog,uzme par segmenata i premosti Tisa.

U vreme pravljenja prostornog plana još nije bilo montažno demontažnog mosta na Dunavu(umesto Žeželjevog),ne znam koja je onda bila opcija zamišljena,ali sad je ovo najjeftinija.



MD most koji se nalazi u Novom Sadu je postojao i pre bombardovanja ali kao ratna rezerva. Bio je rasklopljen i namenjen bas za ovakve slučajeve kada treba hitno premostiti reku. Mislim da je samo srednji deo rađen kada je građen most, dok su manji rasponi postojali i pre bombardovanja.
Za tri meseca se ne može uraditi projekat novog mosta i podići novi most a da nemate pripremljene delove! *matori*

Ja sam radio u Makisu i pre i za vreme i nakon bomardovanja i secam se da je konstrukcija mosta dolazila iz MIN Nis na Rs vagonima s ove ove strane od Petrovaradina.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Next

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users