STANICA NOVI SAD

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Re: STANICA NOVI SAD

Postby marinac » 02. 02. 2014. 18:44 GMT +0000

Zahvaljujem, popiću ga u slast. :)
Da znaš da sam se setio tebe kada sam ga video, verovao ti meni ili ne. Znam da je odprilike tvoja omiljena epoha.
User avatar
marinac
Mašinovođa
 
Posts: 681
Joined: 24. 11. 2010. 2:45 GMT +0000
Location: Stara Pazova

Re: STANICA NOVI SAD

Postby Davor » 14. 02. 2014. 18:27 GMT +0000

Bože mili čuda velikoga...konačno počelo kakvo takvo uređivanje perona na novosadskoj stanici. Bageri i hiltovke u punom zamahu.
Takođe, vrlo pohvalno, na peron se više ne može bez karte. *app*

I jel ovo skoro "patentirano"?
vagon grtalica 1a.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2462
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: STANICA NOVI SAD

Postby ozzy80 » 14. 02. 2014. 18:33 GMT +0000

Ja kad sam bio za novu mogao si kako si hteo na peron. To je malo glupo da se na peron nemoze bez karte, sta ako cekas nekog narocito starijeg pa treba da pomognes da skine torbe ili da sidje. Znam da je uvedeno da se spreci sverc al neznam koliko je to dobro.
ozzy80
Mašinovođa
 
Posts: 609
Joined: 14. 06. 2010. 10:58 GMT +0000

Re: STANICA NOVI SAD

Postby rasha » 14. 02. 2014. 19:39 GMT +0000

Davor wrote:Takođe, vrlo pohvalno, na peron se više ne može bez karte. *app*


Šta je tu pohvalno?
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: STANICA NOVI SAD

Postby Davor » 14. 02. 2014. 20:13 GMT +0000

Nastojanje da se poveća naplativost karata a ne šverc od NS do BG za 100 din.
Mada, slažem se da je nezgodno za one koji prate/dočekuju nekog ili nas vozoljubitelje koji bi samo malo da uživamo.
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2462
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: STANICA NOVI SAD

Postby rasha » 14. 02. 2014. 22:03 GMT +0000

Davor wrote:Nastojanje da se poveća naplativost karata a ne šverc od NS do BG za 100 din.


Ja bi to pre svega nazvao nesposobnost da se poveća naplativost karata. Isto kao što je onemogućavanje nekih veza "da se ne bi vozili šverceri" nesposobnost da se na drugi način spreči švercovanje.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: STANICA NOVI SAD

Postby NS arhitekt » 17. 03. 2014. 20:30 GMT +0000

Izgleda da je počela neka sanacija drugog perona. Jel zna neko o čemu se radi? Jel se radi kompletna sanacija ili samo krpljenje?
Jutros sam to video ali nisam stigao da uslima.
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: STANICA NOVI SAD

Postby Mali Panta » 17. 03. 2014. 21:22 GMT +0000

Mislim da rade sanaciju ivica kao i na prvom peronu što su uradili.
Takođe je raspisana javna nabavka za zamenu stakala u vestibilu.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3068
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: STANICA NOVI SAD

Postby NS arhitekt » 17. 03. 2014. 21:57 GMT +0000

Stanica bi mogla ponovo da bude ukras grada sa se malo sredi i ušminka.
I popravite ulazna vrata već jednom! Deset godina vam zjape tako!
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: STANICA NOVI SAD

Postby NS arhitekt » 31. 03. 2014. 12:01 GMT +0000

Vesti • 07:24 > 07:34 • 31. 03. 2014. | Radio 021

Sat na Železničkoj stanici u kvaru već 10 godina


Svaku železničku stanicu po pravilu krase veliki zidni satovi, ali novosadski ne radi već skoro deset godina, što svakako kvari prvi utisak koji putnici imaju kada doputuju u Novi Sad.

Image

Unikatni zidni sat na ulazu u Železničku stanicu predstavlja jedan od simbola grada.
Jedinstvena konstrukcija sata izrađena je namenski od strane Industrije satova INSA, a postavljen je krajem sedamdesetih godina kao poklon firme Novkabel gradu Novom Sadu. Sat je funkcionisao do pre nekih desetak godina, kada je rezervne delove za održavanje sata postalo sve teže naći.
Od tada sat radi s vremena na vreme, kaže za 021 bivši generalni direktor Novkabela, Mile Đapić: "Do pre četiri godine imali smo sa Železničkom stanicom Ugovor o reklamiranju Novkabela, reklama je išla preko sata. Kada je ugovor istekao mi više nismo plaćali tu reklamu i više nismo bili zaduženi za njegovo održavanje. Od tog momenta održavanje sata preuzima uprava Železničke stanice, koja se evidentno u tome nije najbolje snašla".
Pre dve godine pokrenuta je inicijativa da se taj sat dovede u trajno funkcionalno stanje, kažu za 021 u Upravi stanice. U nekoliko navrata Stanica je samoinicijativno iz svog budžeta radila intervencije koje su koštale i do 80.000 dinara, ali su popravke bile kratkog daha jer i dalje nije bilo originalnih rezervnih delova.
Pre nekoliko meseci, za pomoć su se obratili INSI, koja je sat i napravila. Odatle je stigla potvrda da rezervnih delova za ovaj antikvitet više nema, ali da savremenije verzije matičnog sata i pogonskog mehanizma, zbog kojih sat i ne radi, koštaju preko 400.000 dinara. Pošto je ovaj sat jedan od simbola stanice a i grada, i bez njega bi se naružila fasada stanice, Uprava sada traži način da nabavi potrebna sredstva i spase sat.
"Taj sat se praktično saživeo sa tom zgradom i ako imamo ikakav mehanizam mi bi da zadržimo taj sat, s tim što bi eventualno taj mehanizam bio promenjen. Ukoliko ne budemo imali sredstva, a to je velika investicija od preko 450.000 dinara, pokušaćemo da napravimo neki nov tipski sat koji bi, ako ništa drugo, ličio bar na ovaj", za 021 kaže šef novosadskog železničkog čvora Ranko Vukobrat.
On dalje objašnjava da u ovom trenutku Železnička stanica, kao javno preduzeće, nije još usvojila plan nabavki za 2014. godinu. Ova firma, kao budžetski korisnik, zavisi pre svega od mogućnosti države da im obezbedi potrebna sredstva. (Gordana Ćosić - gocacosic@021.rs)


http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Sat-na ... odina.html
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: STANICA NOVI SAD

Postby gljeb1947 » 31. 03. 2014. 14:23 GMT +0000

Dakle prosto je neverovatno na kojoj planeti zivi gospodin Vukobrat. Napravice neki koji lici !!!???
Pri tome nije ni pokusao da stavi prst na celo i da shvati da bi demontaza starog sata, nabavka i montaza "slicnog" verovatno kostala mnogo vise od popravke postojeceg. Konacno Novkabel nije odbio saradnju, a i sama INSA cije ime stoji mogla bi malo da se potrudi sa cenom.
Naravno postoji i onaj nas tradicionalni "dobrovoljnopriloski" prosjacki metod, npr DAJTE DINAR I SPASIMO SAT... i o tome treba razmisliti, ali nemojte da to vise radi Vukobrat koga istini za volju i ne poznajem.
gljeb1947
Putnik 1. razred
 
Posts: 78
Joined: 18. 03. 2009. 11:04 GMT +0000

Re: STANICA NOVI SAD

Postby Davor » 31. 03. 2014. 19:01 GMT +0000

Nekada su se velike novosadske fabrike utrkivale da se što bolje prikažu na železničkoj stanici pa otuda i ne čudi što se mogu videti Novkabel, Petar Drapšin, Jugoalat, veliki proizvođači hrane...
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2462
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: STANICA NOVI SAD

Postby NS arhitekt » 26. 05. 2014. 17:42 GMT +0000

Vesti • 14:28 > 15:39 • 26. 05. 2014. | 021.rs
Vratimo Železničkoj stanici srce!


Povodom pola veka postojanja putničke Železničke stanice u Novom Sadu, 31. maja, okupiće se železničari i svi oni koji žele da podrže inicijatvu Vojvođanskog društva za železnicu, koje stanicu želi da obnovi, a pre svega da čuvenom železničkom satu vrati novo srce i sjaj.

Image

"Pozivamo Novosađane da se 31. maja u 5 minuta do 12h okupimo ispod zidnog sata i stavimo do znanja i železnici i Upravi grada da ako stanicu ne obnove svojim sredstvima, mi ćemo sakupiti novac i osposobiti sat", najavljuje Vojvođansko društvo za železnicu i njhov sekretar Miodrag Đukić, koji želi da ukaže na činjenicu da se već 50 godina vrši "tihi zločin nad našim prethodnicima, koji su nam ostavili da se koristimo njihovim dragocenim postignućima, prema kojima se ne ophodimo domaćinski".

"Mi smo tihim zločinom to nazvali zato što nemar nikoga ne nervira, nikom ne smeta, a konstantno se događa. Zub vremena uništava ono što smo mi od prethodnih generacija dobili da čuvamo, a to što mi radimo se najteže može nazvati čuvanjem", rekao je za 021 Đukić.

Image

Nakon što je Novom Sadu pomogla da postane drugi grad po značaju u Srbiji, železnička stanica, simbol grada, je nezasluženo zapostavljena i prepuštena propadanju u tišini, navode u ovom društvu.

"Polako narednim popravkama želimo da vratimo dostojanstvo ovom divnom staničnom objektu i sebi samima", ističu iz Vojvođanskog društva za železnicu i smatraju da se od nečega mora početi, i to pod hitno, a za početni projekat izabrali su opravku starog "Novkabelovog" sata, koji je u kvaru već 10 godina.

Image

"Po poslednjoj ponudi za novi satni mehanizam je potrebno 390.000 dinara. Ako samo jedan od sto Novosađana izdvoji po 100 dinara, to će biti dovoljno da sat ponovo meri vreme. Novosadska Železnička stanica je svojevrsna "kapija grada". Jedino udruženi joj možemo vratiti dostojanstvo", kažu u društvu za železnicu.

"Pod jedan je zidni sat jer ga je najlakše popraviti i najvidljiviji je, ali toliko ima sakrivenih oštećenja, na primer mermer otpada sa plafona, sa plafona otpada i aluminijumska ploča, beton puca u pothodniku kada padaju kiša ili sneg, pa kaplje po putnicima. Mnogo je stvari koje treba što pre otkloniti, jer onda je trošak manji, ali ako budemo čekali duže trošak će biti veći", objašnjava Miodrag Đukić.

Oni apeluju na Novosađane da se u što većem broju okupe 31. maja u 5 minuta do 12h ispred sata na Železničkoj stanici, kada će se i obeležiti prvih pola veka "nove" železničke putničke stanice i Bulevara oslobođenja i tako se zahvaliti njihovim graditeljima. (Gordana Ćosić - gocacosic@021.rs)


http://www.021.rs/novi-sad/vesti/101952 ... -crce.html

Ako mene pitate ovo je odlična akcija! Lično ću donirati pare za popravku tog sata pošto me svaki put nervira kada prolazim pored stanice i vidim ga da pokazuje 5:40!
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: STANICA NOVI SAD

Postby tankosic » 21. 07. 2014. 17:59 GMT +0000

Juce kad sam stigao u NS primetio sam na desetine novih klupa ispred ulaza i na svim okolnim autobuskim stajalistima koje su nikle preko vikenda, izgleda zaista lepo, nisam slikao bila vrucina pa sam bezao da stignem sto pre u stan. Inace da li su juce bile smanjene brzine zbog vrucine od Bogojeva do NS je nakupio oko pola sata, a video sam i ostali su imali velika kasnjenja.
tankosic
Kondukter
 
Posts: 135
Joined: 19. 10. 2009. 0:07 GMT +0000

Re: STANICA NOVI SAD

Postby Boris712 » 23. 07. 2014. 12:54 GMT +0000

tankosic wrote:Juce kad sam stigao u NS primetio sam na desetine novih klupa ispred ulaza i na svim okolnim autobuskim stajalistima koje su nikle preko vikenda, izgleda zaista lepo, nisam slikao bila vrucina pa sam bezao da stignem sto pre u stan. Inace da li su juce bile smanjene brzine zbog vrucine od Bogojeva do NS je nakupio oko pola sata, a video sam i ostali su imali velika kasnjenja.

Nisu bile smanjene brzine vec ne ganjaju masinu preko 80 da se ne pregreje (bar sto se tice 712).
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: STANICA NOVI SAD

Postby tankosic » 23. 07. 2014. 17:51 GMT +0000

U pitanju je bio novi voz, rus ili crveni kako ga popularno zovu, nije valjda se i on pregreva, i tamo gde je dozvoljeno 100 od Odzaka do Futoga neuobicajeno je isao sporo.
tankosic
Kondukter
 
Posts: 135
Joined: 19. 10. 2009. 0:07 GMT +0000

Re: STANICA NOVI SAD

Postby ZVONE 441 » 24. 07. 2014. 0:21 GMT +0000

tankosic wrote:U pitanju je bio novi voz, rus ili crveni kako ga popularno zovu, nije valjda se i on pregreva, i tamo gde je dozvoljeno 100 od Odzaka do Futoga neuobicajeno je isao sporo.


sve propada,lepe uspomene ostaju,nece tu 100km/h dugo moc bit.treba ulagat.davno je 1989 prosla kad je gotov remont.
VETERNIK........ 441 ZAKON ZA SVA VREMENA!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
ZVONE 441
Ložač
 
Posts: 398
Joined: 27. 03. 2008. 18:40 GMT +0000

Re: STANICA NOVI SAD

Postby Boris712 » 24. 07. 2014. 12:11 GMT +0000

I Rus se pregreva, ide on 100 km/h ali tu je vec na granici (temperatura rashladne tecnosti dostize 98-105 stepeni, a preko 105 se svodi na prazan hod).
Vozi se 100 kad se moze, pre par dana sam isao jutarnjim 5431 za Novi Sad sa 712-206 i isla je 100. Pocetkom meseca sam isao Rusom i on je isao 100, ali jedva.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

Re: STANICA NOVI SAD

Postby medjutim » 24. 07. 2014. 17:47 GMT +0000

Pregreva li se tako i kad je napolju hladnije?
medjutim
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 24. 03. 2013. 1:31 GMT +0000

Re: STANICA NOVI SAD

Postby Boris712 » 24. 07. 2014. 21:28 GMT +0000

medjutim wrote:Pregreva li se tako i kad je napolju hladnije?

Za Rusa nisam siguran (ali verujem jeste) ali za Makosu bi trebalo da vazi da se manje greje.
Makosa se greje zbog toga sto:
- se u radijatoru nakupi polen od topole koja cveta, time hladnjaci moraju redovno da se ciste, u suprotnom ce sve losije da hlade
- su neravnomerno optereceni motori, uglavnom na prvom stepenu prenosa (na 206 motor 1 radi na oko 300 obrtaja vise na skoro svakom zubu i time je vise opterecen pa se greje).
- postoji problem sa sistemom za hladjenje: za stari tip Behr-pumpe (preko koje se pokrecu ventilatori) nema vise delova a novi tip nema dovoljan kapacitet
206 drzi temperaturu ali da se ne vozi preko 80-85, 207 se jako greje dok je 209 jos bila OK (207 i 209 trenutno nisu u saobracaju).

Na 711 sistem za hladjenje mora da hladi i hidraulicno ulje koje se dodatno greje kada se koci retarderom. MV su poceli da koriste pneumatsku kocnicu (ona je inace predvidjena za izuzetne slucajeve a ne za redovnu upotrebu) kako bi izbegli koristenje retardera... Trebalo bi ustanoviti sta je problem i da li su hladnjaci dovoljnog kapaciteta da hlade motore i pri visokim vanjdkim temperaturama.
ŽTP Sombor
Maketa železnicke stanice Sombor - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GS343I31
Moji JŽ modeli - http://www.malezeljeznice.net/galerije/GR982S98
User avatar
Boris712
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3836
Joined: 01. 11. 2007. 23:22 GMT +0000
Location: Sombor Vojvodina

PreviousNext

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users