ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby nebojsica » 09. 11. 2009. 22:05 GMT +0000

Ima li ko kakvih informacija kada je u pitanju zavrsetak elektrifikacije pruge izmedju Cacka i Kraljeva? Bilo je najavljeno da ce se zavrsiti do kraja prosle godine, medjutim sve je zaustavljeno. Kazu da je ostalo da se uradi jos par kilometara do same stanice Kraljevo, kao i rekonstrukcija prva tri koloseka u samoj stanici Kraljevo. Koliko se ja secam elektrifikacija je zapoceta jos 1990 godine i stvarno je sramota da drzava ne moze 70 km pruge da elektrificira 20 godina. Da smo kojim slucajem mi gradili Transsibirsku zeleznicu jos uvek ne bi bila zavrsena. Vec tri godine je i u prekidu saobracaj na relaciji Kraljevo - Stalac. Zato nasi ministri najavljuju gradjenje nove pruge Valjevo - Loznica, a mi ne mozemo ni postojece da odrzavamo. Sramota sta se radi.
nebojsica
Putnik 2. razred
 
Posts: 34
Joined: 03. 09. 2009. 13:46 GMT +0000

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby 644 » 10. 11. 2009. 0:50 GMT +0000

Dodatna sramota je sto elektrifikacija nije uradjena na mestu gde je prvobitno i namenjena ! *psovka* *psovka* *psovka*
644
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 929
Joined: 09. 05. 2007. 16:05 GMT +0000

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby NS arhitekt » 10. 11. 2009. 1:55 GMT +0000

Misliš li na deonicu Bogojevo - Sombor - Subotica?
Kako sam ja čuo ta oprema je bila namenjena za elektrifikaciju te deonice, a onda je došla "jogurt revolucija" i sva oprema je nestala preko noći.
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby kokany » 10. 11. 2009. 9:08 GMT +0000

Koliko ja znam namenjena je bila za elektrifikaciju Nis-Dimitrovgrad, mislim da se slazete da je u Srbiji ovo prioritet broj 1 za elektrifikaciju!
User avatar
kokany
Ložač
 
Posts: 497
Joined: 21. 09. 2008. 22:29 GMT +0000
Location: Beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby NS arhitekt » 10. 11. 2009. 9:50 GMT +0000

http://vojvodina.com/prilozi/zeleznica.htm
Na ovo sam mislio kada sam to spomenuo.
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby kokany » 10. 11. 2009. 10:17 GMT +0000

hadzibane wrote:
NS arhitekt wrote:Misliš li na deonicu Bogojevo - Sombor - Subotica?
Kako sam ja čuo ta oprema je bila namenjena za elektrifikaciju te deonice, a onda je došla "jogurt revolucija" i sva oprema je nestala preko noći.


Dobro si čuo...Ali to je bilo davno.Ali u ovom slučaju KM oprema je bila namenjena za prugu Niš - Dimitrovgrad.
Ja sam video delove opreme KM u Somboru,ali to je druga priča i neka druga tema

Elektrifikacija Čačak - Kraljevo je završena! *app* Struja se pušta za novi Red vožnje!

A hoce li biti rekonstruisana stanica u Kraljevu sa elektrifikacijom (ili je to mozda vec odradjeno)?
User avatar
kokany
Ložač
 
Posts: 497
Joined: 21. 09. 2008. 22:29 GMT +0000
Location: Beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby milanj » 10. 11. 2009. 10:27 GMT +0000

Ma upšta glupost ta eketrifikacija, a pogotovo pruga Valjevo-Loznica!
Prioritet treba da ima pruga Niš-Dimitrovgrad, kao i ceo Koridor 10, zatim Barska pruga, pruga Beograd-Vršac, a pitanje je gde su ostale: Beograd-Zaječar, Lapovo-Zvečan, Stalać-Kraljevo, Niš-Merdare, Vrbas-Sombor, Pančevo gl.-Kikinda, Subotica-Kikinda, Novi Sad-Zrenjanin, itkd. da ne nabrajam više!
A gospoda iz Beograda priča o Beograd Centru, Valjevo-Loznica, Metro za BG, neke mostove po Beodgradu itkd.!
Pitam se dali je samo Beograd Srbija ili su ipak Novi Sad, Priština, Niš, Kragujevac, Subotica, Zaječar, Kraljevo, Sombor, Kikinda, Zrenjanin, Vršac, Ruma, Šabac, Lajkovac, Prijepolje, Kuršumlija, Dimitrovgrad, Preševo itkd. Srbija?!

Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
User avatar
milanj
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2897
Joined: 02. 10. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby 412-104 » 10. 11. 2009. 15:34 GMT +0000

U Kraljevu se stalo i sa rekonstrukcijom koloseka, i rekonstrukcijom stanične zgrade, kao i sa završetkom elektrifikacije, gotov je jedino WC i kućica za tehničko-kolske službu! Koliko sam video pre mesec dana nedostaju prva dva ili tri stanična koloseka, a konzole kontane mreže još nisu postavljene. Mislim da nedostaje samo elektrifikacija same stanice Kraljevo, nadajmo se da će to uspeti da završe do novog reda vožnje, mada čisto sumnjam!
Za novi sjaj, stare veličine!
User avatar
412-104
Mašinovođa
 
Posts: 687
Joined: 11. 05. 2007. 10:41 GMT +0000
Location: beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby sdz361 » 10. 11. 2009. 23:04 GMT +0000

hadzibane je napisao:
NS arhitekt je napisao:
http://vojvodina.com/prilozi/zeleznica.htm
Na ovo sam mislio kada sam to spomenuo.


Ovaj potpuno istinit tekst SVAKI pošten čovek MORA da pročita!!!


Poštovani kolega potpuno razumem da vas je ovaj tekst dotakao. Ali moram da kažem da je daleko od potpuno istinitog.
Geri Burbah, koji jeste bio jedan od najboljih direktora železnice na ovim prostorima, se u njemu „malo zaneo“. Bez namere da osporavam glavnu poentu teksta moram samo da ukažem na neke grube natačnosti izrečene u njemu.

1. U prvom pasusu se za period kada su vojvođanske pruge bile pod upravom u Beogradu kaže između ostalog da je to period demontaže. Međutim činjenice govore sasvim suprotno. Do 1976. godine u Vojvodini je ukinuto samo oko 65 km pruga normalnog koloseka (uglavnom razni kratki parčići prema granicama kao npr. Subotica Fabrika – Čikerija, samo je pruga Ruma – Vrdnik bila malo duža). U vreme ŽTO Novi Sad je ukinuto oko 600 km vojvođanskih pruga dakle skoro deset puta više. Nakon 1990. godine neke od tih pruga su ponovo vraćene u saobraćaj (npr. Horgoš – Kanjiža, Karavukovo – Bač itd.). Naravno kasnije je bilo šta je bilo pa je sve zajedno (i na jugu i na severu) otišlo dođavola ali to je već druga tema.

2. U drugom pasusu se pominje više stotina pruga osposobljenih za brzine od 160 km/h. To bi bilo lepo da je bilo istinito ali nije. Magistrala Šid – Batajnica je osposobljavana za Vmax 120 km/h ali je i tu urađen samo jedan kolosek i to samo do Stare Pazove a drugi je kao što svi znamo ostao neremontovan (do današnjih dana) jer su radovi jako kasnili još u to vreme. Sve ostale glavne pruge je ŽTO Novi Sad remontovao za Vmax 100 km/h.

3. U četvrtom pasusu se pominju neke četri garniture poslovnih vozova prilagođene brzinama od 200 km/h. I ovo je tipa što je babi milo to joj se i snilo. Najmoderniji vagoni ŽTO-a Novi Sad su bili za Vmax 160 km/h. Prve vagone za 200 km/h je 1989. godine naručio ŽTO Beograd ali su zbog poznatih događaja isporučeni tek sredinom devedesetih. To su oni nesrećni „Gošini“ vagoni za Avalu.

4. Od brojnih netačnosti na „poslovne“ teme pomenuću samo jednu koja bi trebalo da je poznata i široj javnosti. U petom pasusu se pominje da su poslovi osiguranja preneti sa DDOR-a Novi Sad na beogradski Dunav. To nije tačno DDOR je ostao svo vreme (i dan danas) jedna od dve kuće koje osiguravaju železnicu a obim posla mu nije smanjen već povećan od vremena ŽTO-a Novi Sad. Da je ovo gruba neistina ne treba da imate veliki uvid u poslovanje železnice jer se po novinama tu i tamo provlače vesti o raznim nepravilnostima oko poslova osiguranja između DDOR-a i nekih funkcionera (od skora bivših) sa železnice.

Mogle bi još neke stvari da se navedu ali mislim da je ovo dovoljno. Ove teme su, pogotovu u vreme transformacija na železnici i državi, veoma važne ali baš zato sam ovo i napisao. Suviše su ozbiljne da bi smo o njima pisali na ovako površan i senzacionalistički način. Pogotovu što iz ovog perioda (koji nije bio tako davno) postoji sva relevantna dokumentacija i glupo je i nepotrebno izmišljati stvari i pričati neke bajke.

I da ne budem daleko od teme nije tačno ni ono za kabl za elektrifikaciju.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby NS arhitekt » 10. 11. 2009. 23:51 GMT +0000

sdz361 uz svo dužno poštovanje za ukidanje 600km pruga treba gledati sa malo veće distance. To se dogodilo krajem 70-tih kada je drumski saobraćaj već uveliko preuzeo primat od železničkog.
Mislim da ćemo se svi mi složiti da je 70-tih i 80-tih godina železnica na ovim prostorima mnogo bolje funkcionisala nego danas u XXI veku.
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby sdz361 » 11. 11. 2009. 0:41 GMT +0000

Da je železnica bila mnogo bolja 70-tih i 80-tih (mada mogu da dodam na je na ovim prostorima najbolja bila kasnih tridesetih) ne samo da se slažem nego mogu i brojnim primerima da potvrdim. I potpuno slažem da je ŽTO Novi Sad bio preduzeće vrlo visokog nivoa. Takođe potpuno si u pravu kad kažeš da je ukidanje pruga tema koja zaslužuje ozbiljniju analizu. Jedino što smatram da nije u redu je da se iskrivljuju nepobitne činjenice. Autor teksta je rekao za jedan period da je bio period demontiranja a to prosto nije tačno jer su pruge demontirane u drugom periodu. Što se glavne poente teksta tiča jasno sam rekao da mi nije namera da je osporavam. Železnica je tada u Vojvodini bila mnogo bolja, to je takođe nepobitna činjenica. Samo kad smo se već dotakli toga ta tema zahteva malo ozbiljniju analizu nego što je ovaj tekst nudi. Burbah suviše uprošćava stvari (i malo na granici dobrog ukusa hvali samog sebe i svoj rad) jer svodi sve samo na pitanje mesta upravljanja a cela stvar je ipak daleko kompleksnija. Takođe je suviše subjektivan a to nije u redu kod ovakvih tema. Npr. potpuno je u redu kada nabraja šta je sve uzeto sa tog područja nakon "integracije" (naravno ako se isključe stvari koje je netačno naveo a ima ih nekoliko) ali ako ste objektivni onda treba da pomenete i ono što je tamo stiglo kao npr. motorni vozovi serije 712 Macose. I da ne otvaram polemiku odmah da dodam da sam siguran da je onih prvih stvari (koje su Vojvodini uzete) bilo više. Ali samo hoću da kažem da ako se dohvatite takve teme onda: a) ne treba da izmišljate ili navodite netačne podatke; b) treba da budete objektivni a to znači iznosite podatke i pro i contra vaše "teze". U suprotnom to što ste napisali nije ozbiljna stvar već pamflet.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby Karlito » 11. 11. 2009. 12:41 GMT +0000

Gore pomenuti tekst je pre svega politički pamflet za autonomaše, a ne železnicka literatura. Kada je u pitanju decentralizacija, proučavajuci malo organizacionu nauku i primere drugih zeleznica, mislim da je potrebno podeliti železničku, pre svega infrastrukturu na divizione. Podrazumeva se da država treba da određuje pravila i zakone, koliko minimalno trasa za putničke vozove, šta se tačno subvencioniše, slobodno tržište trasa za teretne vozove itd. Na taj način se razvija slobodno tržište za radnu snagu (makar na nivou oligopsona umesto monopsona), kao i efikasnija organizacija manjih podsistema, naročito uz efikasniju kontrolu. Takođe, loše poslovanje jednog diviziona ne mora da povlači loše poslovanje ostalih.

Pogledajte:
http://www.tcdd.gov.tr/tcdding/index.htm
Preuzmite iz General Informations dokument Statistics. Primetićete da su Turske Železnice podeljene na 7 železničkih regiona sa po oko 1300km pruga. Svaki od njih ima svoje pokazatelje poslovanja, prihode, rashode itd. (da ne pominjemo da su statistički podaci sa ŽS jako teško dostupni). Po tome, mislim da Srbiju treba podeliti na tri regije sa po oko 1300 kilometara pruge, i to sever, istok i zapad. Jedino nisam siguran šta raditi sa BŽC gde bi se sučeljavale sve 3 regije. Sve sve, samo sam protiv državnog monopola koji vodi u sigurnu propast, pa zato i ne postoji prava ekonomska opravdanost na našim železnicama čak ni na koridoru X, koji bi da je Srbija pustinja bio profitabilan. Za elektrifikaciju i ostale dugoročne investicije treba da postoje jasni planovi, prognoze transporta, studije opravdanosti, procene rizika investiranja, plan investiranja... Ja sam pratio američke sajtove o ulaganjima u gradske železnice, i uz šturost tehničkih podataka postoji obilje ekonomskih podataka, uz definisane rokove koji se poštuju. Planiranja su određena za periode i do 2030. čak.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby Gruber » 11. 11. 2009. 14:03 GMT +0000

Pozdrav!!

'a političkoj i ekonomskoj autonomiji Vojvodine svakako težim kao i svo razboriti Vojvođani koji su do jogurt-revolucije uz Sloveniju imali najveći standard u ex.SFRJ,a ja toj generaciji pripadam'

ako je tema elektrifikacija pruge Ča-Kv, čemu onda ovaj lični stav??

pozdrav i izvinjenje za :OT

Petar
...i onda je on mene pogledao a ja ne volim kad me neko pogleda....
...na njega je koplje dočekao, polomio ga na tri polovine...
User avatar
Gruber
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1474
Joined: 18. 12. 2006. 14:22 GMT +0000
Location: Zemun

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby sdz361 » 11. 11. 2009. 18:41 GMT +0000

Pošto sam kriv što je tema skrenula sa pravog koloseka (šta mogu kada me uvek isprovocira kada se o ozbiljnim temama piše senzacionalistički. I opet moram da naglasim da moji komentari nisu imali za cilj političke ocene položaja Vojvodine, nemam inače ništa protiv njene autonomije, već samo ispravljane nekorektnih navoda u članku) evo da probam da je vratim na parvi put vožnje.

Glavni problem što elktrifikacija pruge do Kraljeva nije završena je izgradnja EVP-a. Da nije toga to bi bilo davno završeno. Do Čačka, pa čak i do Zablaća mreža može da se napaja sa EVP-a sa barske pruge (mislim da je u Požegi). Međutim da bi stvar radila kako treba neophodna je izgradnja i podstanice u Karljevu. Radovi u stanici Kraljevu (koji bi svakako trebalo da se završe jer je glupo da pola stanice ostane kao gradilište) su bili više propagandnog karaktera jer nema pravog puštanja elektrovuče bez toga.

I da još nešto ispravim oko datuma. Elektrifikacija ove pruge uopšte nije počela početkom devedesetih. Iako se o tome dugo pričalo pa zato sad nekom možda izgleda da je to tako dugo trajala stvarni radovi na elektrifikaciju su počeli 1998. a završeni su tj. mreža je puštena u pogon 24. septembra 1999. na deonici od Požege do Čačka (33 km). Tu se stalo zbog problema koji sam izneo (elektrifikacija nije skupa ako profil pruge odgovara ali EVP je već ozbiljniji zahvat). Onda je pre par godina za vreme Velje Ilića ponovo pokrenuta ta priča i završeni su radovi od Čačka do Zablaća.

I ostao sam dužan oko kabla iz Sombora. Prema meni raspoloživim podacima tu bi pre trebalo da se radi o STK kablu a ne o onom za kontaktni vod. U svakom slučaju nema veze sa elektrifikacijom pruge Požega - Kraljevo.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby rasha » 11. 11. 2009. 18:48 GMT +0000

Mislim da ova elektrifikacija gotovo da nema smisla ukoliko se ne produži do Lapova i (ili) Stalaća. Bolje da se uradila elektrifikacija Niš - Dimitrovgrad! Ako je desna noga polomljena nećeš gips na levu da stavljaš...
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby damir661 » 11. 11. 2009. 19:09 GMT +0000

U planu je i produzetak elektrifikacije do Lapova.
Bilo bi lepo kada bi se tako remontovo i krak do Stalaca uz elektrifikaciju, cime bi se povezao Nis, sa ovom prugom i dalje barskom.
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12395
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby rasha » 11. 11. 2009. 22:13 GMT +0000

Nadam se da neće biti u planu toliko dugo koliko je Niš-Dimgrad u planu... :|
Pa bilo bi lepo prvo elektrificirati prugu Kraljevo - Lapovo (pošto trenutno tuda idu vozovi iz Niša u pravcu Požege), a potom Kraljevo - Stalać uz remont, pošto je taj deo koliko znam katastrofalan, pa kad se to sredi onda vozove iz Niša preusmeriti tom, bližom prugom...
Nego kolike su trenutne brzine na potezu Čačak - Kraljevo - Lapovo? Požega - Čačak je koliko znam 100km/h :I , ako ne grešim?

Pozdrav
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby damir661 » 11. 11. 2009. 23:22 GMT +0000

Nego kolike su trenutne brzine na potezu Čačak - Kraljevo - Lapovo? Požega - Čačak je koliko znam 100km/h , ako ne grešim?


Na delu od Kraljeva do Lapova, brzinu su jako sarolike, mislim da je ipak V max do negd 60km/h, jer pred Kraljevom su brojna klizista, dok na delu od Kraljeva do Pozege, se pici jedno 95km.h, uz nekoliko laganih voznji i ogranicenih brzina na uglavnom mostovima
661 - Z A U V E K
User avatar
damir661
Moderator
 
Posts: 12395
Joined: 21. 05. 2006. 12:32 GMT +0000
Location: Beograd-(Zeleznik)

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby forest » 12. 11. 2009. 9:53 GMT +0000

Pa bilo bi lepo prvo elektrificirati prugu Kraljevo - Lapovo (pošto trenutno tuda idu vozovi iz Niša u pravcu Požege), a potom Kraljevo - Stalać uz remont, pošto je taj deo koliko znam katastrofalan, pa kad se to sredi onda vozove iz Niša preusmeriti tom, bližom prugom...



Pruga od Stalaca do Krusevca je remontovana 2007, otvorena uz pompu i krkanluk. Ostavljena je brzina 20km/h dok kolosek ne nelegne ?!?! a koliko sam čuo ta brzina je ostala i dalje!!!! Koristi se samo za potrebe prevoza tereta za krusevacka preduzeca. Pisao je neko na forumu da je pruga Kraljevo- Stalac u tako losem stanju da ce prakticno morati da se gradi nova i da od tog posla nema nista barem u narednih 10 godina. A Kraljevo- Lapovo bi trebalo remontovati zato sto je vazna pruga, veza barske sa Bg- Nis.
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: ELEKTRIFIKACIJA CACAK-KRALJEVO?

Postby Pas koji je voleo vozove » 12. 11. 2009. 12:45 GMT +0000

Pozdrav evo i ja da uskocim posto sam sa tog kraja.Ne bih nikog da potcenjujem i da krivim da laze ali ja sam svojim ocima video kad se u kraljevu razvlacila KM.Ona je razvucena duz cele stanice.Ja to mogu da potvrdim i slikama koje cu da napravim za par dana.Sto se tice stanice Kraljevo i njene zgrade,ona je poceta da se renovira pre dve godine ali jos nije zavrsena unutar.Spoljasnjost je odradjena ali unutrasnjost nije dovrsena.Na mestu gde su bili peroni i prva 3 koloseka, u planu je da se odradi 2 koloseka i novi siri peroni.
Sto se tice pruge Pozega-Cacak-Kraljevo koliko se ja secam po knjizici reda voznje je 100km/h i toliko se i vozi.Najmanja lagana voznja je negde oko Cacka sa 30km/h.Ostale lagane su mahom preko skretnica u stanicama i to najcesce 50km/h ali ima i manjih od 40km/h.
Sto se tice pruge Kraljevo-Kragujevac-Lapovo Brzina je po knjizici reda voznje 50km/h ali se na pojedinim mestima vozi i sa 40km/h.Ta pruga ima dosta laganih voznji sto je posledica klizista i podzemnih voda pa zato kad se krene iz Kraljeva prema Kragujevcu do Gruze ima nekih 5 ili 6 laganih voznji sa 10km/h ili 20km/h.
Pozdrav sa Kosova
User avatar
Pas koji je voleo vozove
Ložač
 
Posts: 430
Joined: 12. 01. 2007. 15:49 GMT +0000
Location: Lesak,Kosovo

Next

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users