KORIDOR X

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Re: KORIDOR X

Postby medjutim » 16. 12. 2014. 13:31 GMT +0000

Beograd - Budimpešta oko 400 km, uz maksimalnu (ne prosečnu) brzinu od 200 km/h da se stigne za sat ipo.

Znam da u novinare često odu ljudi koji ne stoje sjajno s matematikom, ali ovo je za niže razrede osnovne škole..
medjutim
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 24. 03. 2013. 1:31 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby rasha » 16. 12. 2014. 14:57 GMT +0000

medjutim wrote:Beograd - Budimpešta oko 400 km, uz maksimalnu (ne prosečnu) brzinu od 200 km/h da se stigne za sat ipo.

Znam da u novinare često odu ljudi koji ne stoje sjajno s matematikom, ali ovo je za niže razrede osnovne škole..


Mislim da je to gospođa ministarka rekla...
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: KORIDOR X

Postby medjutim » 16. 12. 2014. 15:07 GMT +0000

To što političari lupaju gluposti je stvar za sebe, ali ovo je ona jedna lupila, a njih 30 prenelo bez razmišljanja i kritičkog stava.

U svakom slučaju, sat ipo od Beograda do Subotice je nešto što bi bio poprilično ozbiljan i ne tako lako i jeftino ostvariv cilj, kakva Budimpešta..
medjutim
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 24. 03. 2013. 1:31 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby ZRS_Bijeljina » 16. 12. 2014. 15:45 GMT +0000

U euforiji su i političari i novinari pomešali i razdaljine i pravce i brzine
pa se svašta da čuti. Jutros na rts-u se moglo čuti da su Kinezi sad
zainteresovani za izgradnju brze pruge Istambul-Beč koju bi valjda
provukli kroz Sićevačku klisuru.
Ma ima ludilo da bude! :?
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Re: KORIDOR X

Postby Pendolino » 16. 12. 2014. 22:15 GMT +0000

Da su rekli "pruga do 160km/h do Subotice", još bi im i poverovao. Ovako, pošto od svega toga nema ama baš ništa, mogu da obećavaju šta god im zazvuči zanimljivo.

:S

Nisam čitao skoro literaturu oko kost-benefita, pa bi voleo da neko ko zna kaže koji je neki minimum putničkog saobraćaja za brzu prugu, da bi bila isplativa. Ako se sećam, to je negde 20.000 ljudi na dan.
"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 442
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby medjutim » 17. 12. 2014. 12:53 GMT +0000

Valjda zavisi i od cene karte?

S ovim cenama karata bbrza pruga može da bude isplativa na sveti nikad..
medjutim
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 24. 03. 2013. 1:31 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby Mali Panta » 17. 12. 2014. 14:41 GMT +0000

Ne treba se zamlaćivati sa tim pričama o pruzi od 200 km/h za putnički saobraćaj. Ono što je najrealnije da se izgradi to je pruga za mešoviti saobraćaj i za brzine do 160 km/h. Kineze to najviše interesuje zbog luke Pirej, koju su kupili, i potrebe za masovnim jeftinim prevozom robe.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3068
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: KORIDOR X

Postby vlasta » 17. 12. 2014. 16:22 GMT +0000

Jel moguće da se tih 380km izgradi za 2 godine?
vlasta
Putnik 1. razred
 
Posts: 73
Joined: 24. 06. 2009. 15:35 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby medjutim » 17. 12. 2014. 17:12 GMT +0000

Uz dovoljno para i radnika, sve je moguće. Pogotovo što se sigurno neće graditi 380 km.

Na trasama kao što su Beograd - Inđija ili pruga kroz Novi Sad i bilo koji veći grad na trasi nema teorije da se išta izmesti. Nije isto graditi celu prugu i graditi jedan kolosek na većem delu pruge i remontovati postojeći.

I kad dođe vreme da se ovo radi, a doći će kad tad, najsporije će ići eksproprijacija zemlje tamo gde već nije urađena, jer će inženjeri i majstori svoj posao uvek da rade brže od države..
medjutim
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 24. 03. 2013. 1:31 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby medjutim » 17. 12. 2014. 18:43 GMT +0000

http://www.b92.net/info/download.phtml?937482,1,1

zvanična karta projekta pruge Budimpešta - Atina.

ono što je zanimljivo za deo kroz Srbiju, ide se preko Male Krsne, nema očiglednih izmena trase kao što bi bio tunel kod Ralje da spoji mladenovačku i požarevačku prugu, i izlaz je kod Kelebije kao i dosad.

Ovako već deluje bitno realnije i jeftinije u odnosu na sve fantazije kakve su se viđale ovih dana, a Vučić je na konferenciji dao procenu vremena putovanja do Budimpešte od 2 sata i 40 minuta, što je i dalje preoptimistički dok postoji granica, ali je mnogo bliže realnosti od dosadašnjih gađanja ciframa..
medjutim
Kondukter
 
Posts: 176
Joined: 24. 03. 2013. 1:31 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby ZRS_Bijeljina » 17. 12. 2014. 19:03 GMT +0000

Ovu mapu je moglo da nacrta i malo dete.
Ne znam kako je u Grčka dospela u ovu infrastrkturnu priču.
Tamo se pruga Atina-Solun gradi i dograđuje već godinama (za brzine 160-200 km/h) i trebalo
bi da bude kompletirana sledeće godine. To sve većim delom finansira EU kroz svoje programe.
Urađena je i jedna nova deonica od Idomenija do Soluna.
Možda Kinezi žele na naprave jednu novu prugu, pored ove što se sad radi. :roll:

Ovo što je danas potpisano u Beogradu je verovatno samo memorandum o razumevanju
a na tehičke a posebno finansijske detalje ugovora moraće da se sačeka.
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Re: KORIDOR X

Postby wulfy » 17. 12. 2014. 20:21 GMT +0000

Što se Grčke i EU tiče evo ovdje sam našao ova dva projekta:
Ova mala dionica na pruzi Solun - Atina u vrjednosti 2.000.000 € (50% učestvuje EU) http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t ... 3020-s.htm
Izgradnja nove pruge u vrjednosti 43.000.000 € (50% učestvuje EU) http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t ... 9010-s.htm

Koga interesuju evo ih ovdje svi projekti vezani za željeznicu, a djelom će biti finansirani iz EU http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t ... _ertms.htm
User avatar
wulfy
Putnik 2. razred
 
Posts: 28
Joined: 12. 04. 2014. 13:32 GMT +0000
Location: Budva - Crna Gora

Re: KORIDOR X

Postby ZRS_Bijeljina » 17. 12. 2014. 20:33 GMT +0000

Ovo su deonice na koridoru, sa sajta grčke železničke infrastrukture:

http://www.ergose.gr/index.php?option=c ... 78&lang=en

http://www.ergose.gr/index.php?option=c ... 09&lang=en
Today Tomorrow TAURUS
User avatar
ZRS_Bijeljina
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 752
Joined: 21. 05. 2006. 13:24 GMT +0000
Location: Beograd

Re: KORIDOR X

Postby Pendolino » 17. 12. 2014. 23:57 GMT +0000

ZRS_Bijeljina wrote:Ovu mapu je moglo da nacrta i malo dete.

Tako isnstitut za puteve zamišlja prugu.

Za dalja obaveštenja pročitati moj potpis

*dsm*
"Dok Metro dođe u Beograd, mnogi će ga sačekati pod zemljom"
Napisao Duško Radović 1980.
Pendolino
Ložač
 
Posts: 442
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby darko06 » 18. 12. 2014. 0:31 GMT +0000

wulfy wrote:Što se Grčke i EU tiče evo ovdje sam našao ova dva projekta:
Ova mala dionica na pruzi Solun - Atina u vrjednosti 2.000.000 € (50% učestvuje EU) http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t ... 3020-s.htm
Izgradnja nove pruge u vrjednosti 43.000.000 € (50% učestvuje EU) http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t ... 9010-s.htm

Koga interesuju evo ih ovdje svi projekti vezani za željeznicu, a djelom će biti finansirani iz EU http://inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t ... _ertms.htm


Nije ovde navedeno, ali iz sredstava EU 2007-2013 biće finansirana i obnova i izgradnja drugog koloseka od Dugog Sela do Križevaca (HR) na Mediteranskom koridoru. :D
EMD je moja strast!
User avatar
darko06
Ložač
 
Posts: 254
Joined: 08. 08. 2008. 8:08 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby Pendolino » 18. 12. 2014. 1:39 GMT +0000

Evo detalja:

Ali i očekivani ishod sastanka u Beogradu je recikliran: jer kineski premijer je i novembra prošle godine u Bukureštu pominjao kreditnu liniju od deset milijardi. Tada je najavio da ce ove godine početi gradnja brze pruge Beograd-Budimpešta. Sada se govori da će najranije sredinom sledeće godine biti gotova studija izvodljivosti…“,

sa B92
Pendolino
Ložač
 
Posts: 442
Joined: 15. 10. 2012. 11:47 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby petar 1116 » 18. 12. 2014. 2:04 GMT +0000

i dalje ne razumem zasto zaludjuju narod s tim.. niko ne spominje bg cvor, prugu ka nisu,presevu,dimitrovgradu i sidu.. vec neprofitabilni koridor 11 i nemoguce ostvarivu prugu za suboticu od 300kmh na kojoj ni jedno vozilo ne moze da saobraca tom brzinom..ni madjarsko ni nase. to ce biti neki remont za 160kmh i drugi kolosek do n sada..
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 756
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: KORIDOR X

Postby buca ho » 18. 12. 2014. 9:33 GMT +0000

Kartu pruge je crtao Institut za puteve. Kao što sam svojevremeno bio protiv toga da se CIP meša u puteve, tako mislim da putari ne treba da se mešaju u železnicu. Neka se moje kolege iz IP-a, ne ljute, ne znam ko tamo ima značajno iskustvo sa prugama. Jeste da smo svi ispolagali iste ispite, ali već se nekako na diplomskom opredelimo za šta smo i tako uglavnom tokom cele karijere. Zaista je čudno da se Ignjatović iz CIP-a nije oglasio povodom ovoga. Tamo baš ne "cvetaju ruže"!?
buca ho
Mašinovođa
 
Posts: 508
Joined: 21. 09. 2006. 9:01 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby Elcid036 » 18. 12. 2014. 11:18 GMT +0000

Koliko se secam deonica Stara Pazova - Novi Sad treba da se modernizuje iz ruskog kredita. Da li sada dolazi do nekakvog sukoba interesa..kako je moguce da i rusi i kinezi budu zastupljeni na istom poslu ?

Da li moderizacija pruge Beograd - Budimpesta iz kineskog kredita iskljucuje ruse na trasi Stara Pazova - Novi Sad ili je u pitanju neko zesce pranje para ? Kako moze da se neka deonica finansira iz dva kredita ?
Elcid036
Ložač
 
Posts: 291
Joined: 27. 07. 2013. 15:15 GMT +0000

Re: KORIDOR X

Postby Politikolog » 18. 12. 2014. 13:03 GMT +0000

Ma jok radice zajedno - Rusi 1 kolosek, Kinezi drugi! Bice trka ko pre zavrsi, a pobednik dobija udarnicku znacku, a gubtnik priznaje poraz i za kaznu gradi brzu prugu Nis - Dimitrovgrad :mrgreen: Pa cemo imati situaciju kao na sidskoj pruzi da jednim kolosekom treba malo duze nego drugim, jer ce Rusi raditi za 160km/h(pa ce kao na pancevackoj pruzi to padati na 140, pa na 120 km/h, pa onda i na 100 dok se ne slegne pruga), a Kinezi za 300 km/h(pa na 250, 200 i na kraju 160 km/h, ali zbog KM na 120 km/h)...
Sve do sad sto sam cuo oko brze pruge mi lici na ovo :S
Kakva drzava, takva i zeleznica...
“Bolje ispasti budala, nego iz voza.”
User avatar
Politikolog
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1409
Joined: 22. 02. 2010. 12:51 GMT +0000
Location: Beograd

PreviousNext

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users