Voz Toplicke pruge...

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby milanj » 05. 09. 2009. 18:07 GMT +0000

Koliko vidim vratili su 7830/7831 na relaciji Niš-Kuršumlija-Kos. Rača-Niš!!!
To je zaista dobro i lepo!!! :D
Samo eto pitanje: Što samo do Rače, šta vozi i kad ce ponovo 7832/7833 Niš-Kuršumlija-Niš?

Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
User avatar
milanj
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2897
Joined: 02. 10. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 06. 09. 2009. 14:23 GMT +0000

Do kosanicke race ide 644-010 (malopre sam ga video) a ostale kompozicije vuce verovatno 621-106. Kada voz ode za kosanicku racu u 08:42 (iz prokuplja) onda iz prokuplja krece voz za nis u 09:15. Ovo je prvi put u poslednje vreme da se u isto vreme na pruzi nadju dve kompozicije koje idu u suprotnom smeru. I kada je isao sinobus on je isao od Nisa pa do merdara pa nazad pa onda opet za prokuplje, kursumliju pa nazad za nis... znaci nikada nije bilo nekog ukrstanja i dve kompozicije u isto vreme od doljevca do merdara.

Inace na stanici u prokuplju se remontuje teretni kolosek koji ide do "teretne" stanice... tj mesta gde se roba utovara u vagone. To je desno od glavnog koloseka gledano ka Kursumliji onde pored one zgradice gde je sluizba za prevoz robe. Ne znam sta stavljaju ali one sine koje su stavili su uzasno krive to se iz aviona vidi. No bitno je da su onaj korov i zemlju raskrcili. Zemlja je gotovo skroz prekrila pragove pa kako je krenulo malo je falilo i sine ali to je sada sve raskrceno.
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 07. 02. 2010. 1:11 GMT +0000

Evo koju sam razglednicu nasao medju nekim starim dokumentima. Razglednica Prokuplja iz 1940. godine. Most preko reke Toplice prema Kursumliji.
Bas me je ovo zaintrigiralo pa sam malo istrazivao po literaturi o istoriji toplicke pruge i razgovarao sam sa starijim ljudima koji se secaju tih vremena. Napisao sam jedan tekst o tome kako se pruga gradila i kako je sve hronoloski islo, pa ako nekog zanima mogu i da okacim ovde.


Image
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby GANZ » 07. 02. 2010. 3:29 GMT +0000

forest,

mene to jako zanima! Bio bih ti veoma zahvalan kada bi pisao o izgradnji te pruge!

Pozdrav

GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 07. 02. 2010. 16:33 GMT +0000

Ok, evo sledi tekst o toplčkoj pruzi. Ne zamerite ako ima nekih grešaka, ipak se ja bavim drugom profesijom tako da sam ovo istraživao i napisao možda i amaterski.


HRONOLOGIJA
Ideja o izgradnji pruge kroz Toplicu nastala je krajem XIX veka a pruga je trebalo da bude jedna od pruga koje povezuju Jadransko i Jonsko sa Crnim morem(što se nikada nije desilo). Međutim topličani će prugu dobiti tek 1925. godine skoro 40 godina nakon donošenja plana o izgradnji. Prvi deo pruge Doljevac-Prokuplje svečano je pušten u saobraćaj 27.12.1925. Bila je to velika svečanost. Čitav grad se sjatio oko železničke stanice a većina prisutnih je tada prvi put u životu videla voz. Dve najveće svečanosti u Prokuplju od oslobađanja od Turaka 1878. pa do početka II svetskog rata bile su doček prvog voza 1925. i otvaranje spomenika topličkim junacima 9. oktobra 1934. kada je Kralj Aleksandar došao u Prokuplje, tačno mesec dana pre nego što će biti ubijen u Marselju ( tek iz trećeg pokušaja je uspeo da skine platno sa spomenika i ljudi su to smatrali nekim lošim predznakom). Već naredne godine (1926) probijanjem tunela ispod brda Hisar kreće dalja izgradnja pruge prema Kuršumliji tako da je 4.12.1929 pruga otvorena do Pločnika, a već 6.7.1930 na velikoj svečanosti prvi voz je stigao u Kuršumliju.
Time je završen deo pruge kroz Toplicu od Doljevca do Kuršumlije u dužini 56km i 200m. Pruga je delimično građena šinama koje su stigle iz Nemčke kao ratna odšteta i na kojima stoji 1908. i 1911. godina. Verovali ili ne te šine su uglavnom i dan danas na pruzi, evo čitav vek kako su napravljene. Od Kuršumlije do Prištine bilo je potrebno izgraditi još 65 km pruge a gradnja je nastavljena 1937. godine pa prekinuta zbog izbijanja II svetskog rata. Inače ovaj deo pruge do granice u mestu Merdare prolazi kroz kraj koji se zove Kosanica.
Nakon II svetskog rata nastavljena je izgradnja pruge kako sam pročitao u jednom tekstu uz pomoć radnih akcija i „kuluka“. Naime kosanički srez je bio poznat kao četnički kraj pa su zbog toga nove vlasti na silu terale narod na gradnju pruge. Takođe bila je razrezivana velika renta pa su ljudi na pijaci morali da kupuju žito da bi uspeli da predaju vlastima tako da i pored izgrađene pruge i puta Niš-Priština dobar deo stanovništva je doneo odluku da se odseli u Vojvodinu. Veliki broj porodica je otišao u mesto Putnikovo kod Kovačice gde i danas žive... a Kosanica ostade pusta.
Pruga do Prištine je svečano otvorena 7. jula 1948. na državni praznik. Prosto se ne zna koji deo pruge je lepši, da li onaj kroz Toplicu koji je pitomiji ili onaj kroz Kosanicu koji je više planinski. Na tom delu od stanice Rudare ka Kosovu pruga ima jako zanimljivu trasu sa 6 tunela od kojih su najveći „Kružni“ tunel koji zaokreće trasu pruge za 180°, kao i tunel „Merdare“ koji je i najduži tunel, negde oko 1,5 km. Ulaz u tunel je na našoj strani granice a kada izađete iz tunela znate da ste stigli na Kosovo. U tom periodu negde pred rezoluciju IB dok smo još bili u prijateljskim odnosima sa Albanijom sa jednog dela pruge između Prokuplja i Pločnika skinute su šine i poklonjene tada bratskoj Albaniji za izgradnju pruge Tirana- Drač, a u kontekstu one priče o međunarodnoj pruzi koja iz Albanije preko Kosova, Niša i Prahova izbija na Dunav. Bilo je predviđeno da se pruga kod Pločnika preusmeri i skrene ka Blacu i dalje prema Kruševcu ali se od tog plana odustalo zbog rezolucije IB. Inače kada god je Tito dolazio u Toplicu dolazio je ovom prugom po povratku sa Kosova.
Jako je zanimljiva i trasa kroz Prokuplje, odnosno hisarski tesnac gde pruga prelazi preko 4 mosta i tunel koji se nalazi ispod same crkve Sv. Prokopija po kome je Prokuplje i dobilo ime. Prokuplje je prolazna stanica a Kuršumlija čeona. U Kuršumliji postoji triangla tako da voz može da ide ka Kosovu (i obrnuto sa Kosova ka Nišu) a da ne ulazi u Kuršumliju.

PUTNIČKI I TERETNI SAOBRAĆAJ
Nakon II svetskog rata sledi period povećanja obima transporta kako putnika tako i robe. Iako je ova pruga najbliža veza između Kosova i Koridora 10 uvek je značajnija bila pruga od Kraljeva preko Raške do Mitrovice, tako da se glavni transport roba odvijao tom prugom. Kada je otvorena pruga do Prokuplja, bila su dva polaska za Niš a onda kada je uveden trći, kaže moj deda, ceo grad je pričao o tome. Najviše prevezenih putnika bilo je krajem šezdesetih a onda je asfaltiranjem puta Niš- Priština polako autobus počeo da uzima putnike. Ipak sve do početka devedesetih vozom se i te kako putovalo. Moj otac je studirao u Prištini krajem sedmadesetih i kaže da nikada nije otišao do Prištine autobusom, samo vozom :) . Koliki je najveći broj polazaka između Niša i Kosova Polja ne znam, ali pred bombardovanje 1999. bilo ih je četri dnevno. Zanimljiva je i 1993. godina kada su zahvaljujući ovoj pruzi topličani uspeli da prežive hiperinflaciju tako što su stare stvari, razno pokućstvo nosili u Podujevo na pijacu i prodavali albancima bud zašto, a onda kupovali namirnice, zato što su na Kosovu prodavnice bile pune robe. Nema osobe u Prokuplju koja nije makar jednom otišla u Podujevo te 1993. godine. Voz je ličio na pravi švercerski voz. Vagoni su bili oni sa terasicom ispred vrata, ne znam kako se beše zovu. U to vreme kašnjenja su bila ogromna, često su otkazivani polasci. Od Prokuplja do Prištine putovalo se skoro 4h (91km). Posle 2000. kada je krenuo da saobraća samo šinobus moram priznati da je bio tačan u minut, a nekada je stizao i pre vremena. Ljudima je to bilo prosto neverovatno. Međutim mali broj polazaka, često prekidanje saobraćaja zbog kvarova i pored niske cene karte nisu uspeli da masovno vrate ljude železnici ali može se primetiti da je jedno vreme broj putnika bio solidan. Naravno taman se ljudi naviknu na voz a onda se sve garniture pokvare i na stanici piše „Za Niš- NEMA VOZ“. Jedno vreme je šinobus išao do Merdara a sada ponovo samo do Kosaničke Rače i to jednom dnevno. Inače na kosovskoj strani postoji teretni saobraćaj od Kosova Polja do Podujeva.

Što se tiče teretnog saobraćaja nekada, kada je u topličkom okrugu postojala privreda bilo je i prevoza robe. Prevozilo se i žito o čemu svedoče brojni magacini u stanicama Mala Plana, Beloljin, Žitorađa. U Prokuplju su postojali industriski koloseci do Fabrike obojenih metala (poslovala u sastavu RTB Bor pa je roba išla na toj relaciji ili za Sevojno), onda industrijski kolosek do fabrike „Topličanka“, kolosek do silosa za žito i kolosek do fabrike koja se bavila proizvodnjom feldspata, liskuna i kvarca. Oni su prestali da prevoze robu železnicom još sredinom osamdesetih o čemu je izveštavala i Televizija Beograd. Taj kolosek je danas jednostavno zatrpan zemljom...Btw, nivo industrijske proizvodnje u Topličkom okrugu je svega 9% od proseka iz 1989. godine... tako da nemamo o čemu da pričamo :(
Danas se prevozi drvo koje šumsko gazdinstvo prodaje Simpu iz Vranja (jako retko), a jedna benzinska puma je napravljena odmah pored industrijskog koloseka nekadašnje fabrike Topličanka tako da oni gorivo dobijaju železnicom.

INFRASTRUKTURA
Pruga nije remontovana nikada od svoje izgradnje. Tu i tamo su menjani truli pragovi na desetak godina. Bila je neka velika akcija menjanja pragova krajem sedamdesetih, početkom osamdesetih da bi se povećao osovinski pritisak, a poslednji put pragovi su menjani 1989. godine. Pruga je do Prokuplja u boljem stanju i dozvoljeni pritisak je 18t a dalje ka Prištini 16t. Ovde na forumu mi je neko rekao da je kolosecna resetka položena u šljunak, a ne u tucanik što znači da rekonstrukcija ne može da prođe samo sa zamenom šina i pragova već i sa izradom novog donjeg stroja... imajući u vidu da je u ovoj zemlji decenijski poduhvat remontovati 10km na koridoru 10 verovatno će ova pruga otići u istoriju.... možda i neće ali ako bude situacija kao do sada onda hoće.

E, da prošle godine je remontovano 100 m sporednog koloseka u Prokuplju, tj. koloseka kod zgrade gde se vrši utovar robe. Stavljene su stare šine i stari pragovi, remont je trajao 3 meseca, ako sam 10 puta prošao tu, 9 puta sam zatekao radnike kako spavaju... tragično.

U NATO bombardovanju srusen je most kod sela Podina izmedju Prokuplja i Žitorađe, koji je odmah nakon bombardovanja obnovljen, doduše u nešto izmenjenom obliku. Najveći problem je što je ulaz u tunel kod Merdara zatrpan i evo do dan danas pruga ne funkcioniše. Imam sliku zatrpanog tunela i okačiću je ali prvo da pitam čoveka koji je slikao za dozvolu. Uglavnom izgleda kao da tu nikada nije išla pruga. Već je oformljena mala šuma, nekoliko desetina metara šina je skinuto a zbog zapušenih odvodnih kanala nakupila se ogromna količina vode. Možda je i neki izvor u blizini (a na samom ulazu u tunel je takođe bio izvor). Postoje neke inicijative da se pruga osposobi ali za sada ništa od toga. Lukoil je sagradio veliko skladište kod Doljevca i imaju nameru da Kosovo snabdevaju preko ove pruge ali po svemu sudeći pre će otići u Makedoniju nego ovom prugom.

NA KRAJU...
Sve u svemu sudbina pruge je neizvesna kao i celog Topličkog okruga koji zbog velikog siromaštva polako ostaje pust... svi odose u Beograd :( .Zatvaranjem granice put kroz Toplicu se završava u Kuršumliji i tu je kraj, slepo crevo. Naravno to ne sprečava albance da već polako kupuju imanja sa naše strane granice. Samo u Podujevu živi oko 140.000 ljudi a u graničnoj opštini Kuršumlija svega 20.000 i to su mnoga naša pogranična sela bez stanovnika... no to nije predmet ovog foruma.
Postoji neka inicijativa i da „Romantika“ krene ovuda, pa da se obiđu crkva Sv. Prokopija i Latinska crkva u Prokuplju, rimske terme, tvrđava na Hisaru i epigenija reke Toplice (jedna od dve u svetu- fenomen gde reka okreće za 180° i teče "unazad" da bi obišla brdo Hisar sa tri strane, a zatim teče dalje ka Južnoj Moravi). Zatim bi se putovanje nastavilo ka arheološkom nalazištu u Pločniku. Pa onda Kuršumlija sa svoje dve crkve Sv. Nikola i Sv. Bogorodica koje je sagradio Stefan Nemanja. I na kraju naravno Đavolja varoš.

Eto, to sam uspeo da saznam na osnovu dostupne literature i iz razgovora sa ljudima. Bilo bi lepo kada bi neko dopunio ovaj tekst jednim delom o voznim sredstvima koja su saobraćala na ovoj pruzi, tu sam ja slab... znam samo ovo što sam viđao zadnjih godina dizelke 644, 621, 641 i šinobus 812...Takođe nedostaje deo o staničnim zgradama. Mislim da su stanice ove pruge pravi biseri arhitekture, naročito one od Kuršumlije ka Merdaru. Kada bi se sredile mogle bi da budu turističa atrakcija na putu do Đavolje varoši.

Pozdrav!
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby 412-104 » 07. 02. 2010. 19:45 GMT +0000

forest, hvala na tekstu!
Za novi sjaj, stare veličine!
User avatar
412-104
Mašinovođa
 
Posts: 687
Joined: 11. 05. 2007. 10:41 GMT +0000
Location: beograd

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby milanj » 09. 02. 2010. 22:35 GMT +0000

Hvala ti forest na ovim informacijama! :D
Pročitao sam samo ono što me je najviše interesiralo PUTNIČKI SAOBRAĆAJ!!!
Od novog SRAMNOG Reda Vožnje za Kuršumliju saorbaća samo 7831/7830 koji ide do Merdara!
7833/7832 koji je ranije saobraćao do Kuršumlije sada saobraća samo do Prokuplja!
Vreme putovanja je dodatno povečano!
Da vas podsetim između Kuršumlije i Prokuplja za Red Vožnje 2005/2006 putovalo se 50 min, brzina 60 km/h.
2008/2009 60 min. 50 km/h, sada sat vremena i 15 min. brzina xxkm/h, neznam koji su razlozi zbog toga!
Tokom 2008 godine kad je takođe vec bilo 50 km/h šinobus je u Kuršumliju dolazio po 15-20 pre vremena i to skoro svakodnevno, kao sa 60 km/h!
Zaista neznam ni šta da mislim ni da kažem! :cry:
Nažalost tako je u skoro celoj Srbiji! :cry:

Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
User avatar
milanj
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2897
Joined: 02. 10. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 09. 02. 2010. 23:12 GMT +0000

412-104 i milanj hvala vam što ste pročitali ovo moje pisanije :)

Da smanjili su brzine, verovatno kao posledica lošeg stanja pruge. Prepešačio sam dobar deo pruge, na nekim deonicama to je katastrofa, pragovi komplet truli ( a neke kao da polako jede zemlja, jednostavno se raspadaju), šrafovi poispadali, šinama hvale čitavi komadi metala, kao miš kada nešto izgrize, e tako neke izgledaju, verujte mi pitao sam se kako uopšte tu i ide nešto i da li je bezbedno?!
Tako da mislim da će ovde biti problem sa infrastrukturom a ne sa putničkim saobraćajem, možemo mi da nabavimo 100 garnitura ali neće imati po čemu da voze. Ne znam još koliko će ova pruga moći da izdrži ali ukoliko se u narednih desetak godina ne uradi neki remont verovatno će biti zatvorena...a remont, pa to je sada naucna fantastika. Mnogo bitnije pruge kao npr. Kruševac-Kraljevo su u istom ili još gorem stanju... pa čak i neki delovi Niš- Dimitrovgrad (čuveni Koridor 10 za koji nam obećavaju vozove brzine svetlosti).

Voleo bi da neko prokomentariše i eventualno napiše nešto o lokomotivama... npr. mene interesuje da li je dizelka 661 "kennedy" isla ovom prugom ili ne?....s obzirom da osovinski pritisak na ovoj pruzi uvek bio mali a ljudi kažu da su je viđali


Pozdrav!
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby GANZ » 10. 02. 2010. 2:05 GMT +0000

Zdravo forest!

Kao prvo jedno veliko hvala za ovako iscrpan i izuzetno interesantan tekst o istoriji topličke i kosaničke pruge! *app* *app* *app* Ja nisam dobar poznavalac voznih sredstava, pa ne mogu da iscrpno pišem o tome. Ja se bavim istraživanjem arhitekture železničkih stanica, a toplička i kosanička pruga su za mene od posebnog interesa jer su sve stanice, kako i sam kažeš, prava remek-dela! Stanice su delo grandioznog arhitekte i umetnika Petra Gačića, po čijim projektima je izgradjeno preko 60% stanica u Srbiji i u Makedoniji. Sve stanice su tipske; svaku od stanica na topličkoj i kosaničkoj pruzi naći ćeš na nekom drugom mestu.

Na primer, stanica KURŠUMLIJA je najveca i najlepša; ona je u potpunosti istovetna kao stanica KOCANI u Makedoniji. Stanice: PROKUPLJE, PRIŠTINA, KNJAŽEVAC, PRILEP i nekada KOSOVSKA MITROVICA (a pretpostavljam i prvobitno izgradjena stanica RAŠKA) su istovetne; stanice: DOLJEVAC, TOPLIČKA MALA PLANA i KOSANIČKA RAČA takodje su sve istog tipa - iste kao i VRCIN, BELI POTOK, MALI POŽAREVAC, MALA IVANČA, KOLARI, KNIĆ, DRAGOBRAĆA, GUBEREVAC, VITKOVAC, VITANOVAC, BOGUTOVAČKA BANJA (srušena u NATO-bombardovanju 1999. god.), JOŠANIČKA BANJA, BRVENIK i nekada SVRLJIG i PRAHOVO. Stanica u Doljevcu je nekada bila ista kao danas KOSANIČKA RAČA ili BOGOMILA u Makedoniji, ali je srušena u II svetskom ratu, pa je dogradjen jedan dvospratni deo sa leve strane gledano prema koloseku. U II svetskom ratu je takodje srušena stanica ŽITORADJA, bili su ostali samo spoljni zidovi, ali je posle rata ponovo sagradjena u istim spoljnim dimenzijama, samo, da bi manje koštalo i bilo jednostavnije, uklonjeni su tipični Gačićevi ukrasi: lukovi iznad prozora i vrata. Isto je učinjeno sa stanicama PROKUPLJE, PRIŠTINA i KNJAŽEVAC, što je za mene neoprostivo. One jesu lepe ovako renovirane, ali nisu ni približno tako raskošne i lepe kao što su bile kada su izgradjene. Stanice KASTRAT i LJUŠA su tipske zgrade za stražare (iste takve bile su stanice: DOBRE STRANE u klisuri Ibra, LJUTICA STOJAN u Makedoniji, KRIVI DOL kod Štipa, stajalište ZLETOVICA kod Kočana itd.)

Do Merdara sam sve stanice nacrtao pa planiram da polako pravim makete jedne po jedne. Jedino mi nedostaju podaci o stanicama dalje prema Prištini. Nemam nameru da ikada više u životu putujem na Kosovo, pa jedini izvor podataka bi mi bile slike iz prošlosti. Zato, bio bih ti veoma zahvalan - ili tebi ili nekom drugom - za slike stanica PODUJEVO, MALO KOSOVO, JUG BOGDAN i DEVET JUGOVIĆA. Da li sam neku možda propustio? Ako vidim sliku odmah ću prepoznati koji je to tip stanice, pa ću da uspem da je nacrtam i uradim maketu. Pretpostavljam da je stanica PODUJEVO ista kao KOSANIČKA RAČA, a stanice JUG BOGDAN i DEVET JUGOVIĆA iste kao BARLOVO, BELOLJIN, RUDARE, KOSANČIĆ IVAN i MERDARE.

Ako si zainteresovan za crteže stanica, možes da mi se javiš na privatnu poštu. Već sam u jednoj reportaži dao slike stanica od Niša do Merdara, ali ako ima zainteresovanih mogao bih da ovde postavim i crteže svih stanica kako su izgledale neposredno po izgradnji - onako kako ih je slavni Petar Gačić projektovao.

A uzgred - pruga Kruševac - Trstenik - Vrnjačka Banja - Kraljevo kao i Makdanpek - Brodica - Kučevo - Zvižd su u daleko gorem stanju nego toplička i kosanička pruga! Potez Niš - Kuršumlija - Priština - Kosovo Polje je pravac od strateškog značaja, pa ne verujem da bi tek tako bio ukinut. Ako ćemo tako da razmišljamo, onda će u Srbiji biti ukinute sve pruge osim Koridora X!

Pozdrav
GANZ
User avatar
GANZ
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2309
Joined: 21. 04. 2007. 0:52 GMT +0000
Location: Zürich

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby NS arhitekt » 10. 02. 2010. 10:33 GMT +0000

Ako ćemo tako da razmišljamo, onda će u Srbiji biti ukinute sve pruge osim Koridora X!

Bojim se da će jednog dana tako i biti *sad* *sad*
User avatar
NS arhitekt
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1433
Joined: 25. 03. 2008. 9:14 GMT +0000
Location: Novi Sad

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 10. 02. 2010. 13:15 GMT +0000

GANZ hvala na tekstu o stanicama!
Stanica PROKUPLJE je 1995. proglašena za najuređeniju stanicu u Srbiji. Okrečena, sređena, žardinjere sa cvećem su visile sa svodova, jednom rečju prelepo. Ali već godinama nije tako, cveća nema a grafiti su na sve strane. Jedno vreme je lokalnim navijačima bila fora da se kada krenu na utakmice u Beograd obavezno potpišu na stanici :(
Sve stanice ove pruge mogu da se obnove relativno malim novcem ali mi nije jasno da niko u vrhu nema sluha za to. Samo jedan promil od onoga što se nepotrebno potroši ili ukrade bi pomoglo da se stanice prekreče ako ništa drugo. Ne znam kako da poguramo celu priču, da im pišemo pismo to ne vredi, ili ako neko odavde sa foruma zna nekog "sa vrha" pa eventualno da se urgira... mada sa tim državnim preduzećima je zeznuto. Sve je to politika, briga njih za bilo šta.

Što se tiče stanica na Kosovu, znam da između stanica MALO KOSOVO I JUG BOGDAN je stanica DONJE LJUPČE. Koliko se sećam zgrada te stnice je uništena od strane teroirista još krajem osamdesetih. Mislim nije bas uništena (srušena) ali je demolirana i izbušena metcima i gelerima. Ja nemam slike stanica na kosovskom delu pruge... niti znam ko bi mogao da ima. Kada bi ovuda ponovo krenuli vozovi čas posla bi neko slikao.

Pruga jeste strateška i verovatno neće biti ukinuta. Međutim gledajući iz današnjeg trenutka ja sam pesimista...naša država nije u stanju da remontuje pruge za koje ima odobrene kredite (konkretno Ćele Kula-Staničenje), a puna im usta koridora 10, šta onda da pričamo za ostale pruge. Neki profa sa Saobraćajnog fakulteta je upozorio da Srbiji ne sme da se desi da se ulaže samo u koridor 10, već i u ostale pruge. Nema privrede i industrije bez pruga. Na žalost danas u dobrom delu srbije ne postoji privreda a u topličkom okrugu još malo neće biti ni ljudi. Mada mislim da kada se granica sa kosovom otvori, a otvoriće se jednog dana, verovatno će pruga dobiti na značaju.

Pozdrav!
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 17. 02. 2010. 10:02 GMT +0000

Od jutros nema saobraćaja na pruzi. Šinobus se pokvario. :(
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby milanj » 10. 08. 2010. 19:48 GMT +0000

Nesreća na pružnom prelazu kod Kruševca
Otac i sin povređeni u sudaru voza i kamiona
Lj. Mitić | 10. 08. 2010. - 00:02h |

Prokuplje - Vozač i suvozač kamiona povređeni su juče oko devet časova u nesreći na neobeleženom pružnom prelazu kod sela Ćukovac kada je njihov "tam" udario šinobus. Maloletni M. M. (13) iz sela Vukanja zadobio je teže povrede, dok je njegov otac Velibor M. lakše povređen.

Dečak je prebačen u prokupačku bolnicu i zbrinut na odeljenju urgentne medicine, a posle ukazane pomoći prebačen je na dečje odeljenje Ortopedske klinike u Nišu. Do nesreće je došlo kada je voz, koji je saobraćao na redovnoj liniji Niš-Kuršumlija, naleteo na kamion koji je u tom momentu bio na pružnom prelazu, iz za sada nepoznatih razloga. Od siline udarca kamion je odleteo desetak metara od mesta nezgode, a jedan od dva vagona je tom prilikom izleteo sa koloseka. Na sreću, niko od dvadesetak putnika koliko ih je bilo u vagonu, nije teže povređen.


Mirjana Prelić iz Prokuplja, koja se nalazila sa sestrom i decom u vagonu, kaže da se sve desilo munjevitom brzinom.



- Na stotinak metara od pružnog prelaza, mašinovođa je primetio kamion koji je izgleda stajao, verovatno zbog kvara. Najpre je pokušao da ga upozori sviranjem, ali kako smo se sve više približavali a kamion nije mrdao, počeo je da naglo koči. Sve je trajalo nekoliko sekundi. Znam da smo izašli iz vagona koji je sleteo živi i zdravi - kaže vidno uzbuđena Mirjana, koju smo zatekli na mestu nesreće jer joj je ostala torba sa lekovima u vagonu.


Ona dodaje da je sa sestrom i decom pošla da obiđe staru kuću u selu Beloljin.
- Mesecima nismo išli tamo, i baš kad smo rešili, evo šta nam se desilo. Ipak, sreća je da niko nije nastradao - kaže ona.

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/202102 ... -i-kamiona
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
User avatar
milanj
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2897
Joined: 02. 10. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 13. 06. 2011. 23:09 GMT +0000

Bogami u Toplici se spremaju protesti :D Hoće ljudi voz! Izgleda ponovo samo mi kao i 1917 kada je podignut Toplički ustanak! Na žalost došli smo do toga da više ne može da se trpi, samo što su nas sada zajahali naši, a ne stranci :D

http://juznevesti.com/Drushtvo/Inicijat ... re.sr.html
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby rasha » 13. 06. 2011. 23:22 GMT +0000

forest wrote:Bogami u Toplici se spremaju protesti :D Hoće ljudi voz! Izgleda ponovo samo mi kao i 1917 kada je podignut Toplički ustanak! Na žalost došli smo do toga da više ne može da se trpi, samo što su nas sada zajahali naši, a ne stranci :D

http://juznevesti.com/Drushtvo/Inicijat ... re.sr.html


Nadam se da će istrajati, kao i da će se iz drugih krajeva zemlje dići kao i Topličani. Ne zaboraviomo da je prošle godine bila uspešna inicijativa u BiH gde je uveden brzi voz Sarajevo - Bihać.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 13. 06. 2011. 23:39 GMT +0000

rasha wrote:Nadam se da će istrajati, kao i da će se iz drugih krajeva zemlje dići kao i Topličani. Ne zaboraviomo da je prošle godine bila uspešna inicijativa u BiH gde je uveden brzi voz Sarajevo - Bihać.

Tako je, da svi krenu da se bune valjda bi malo ovaj narod shvatio dokle je dovedena železnica. I ništa ne može da se promeni preko noći, potrebne su godine i godine ulaganja u ovu rupu ali nije bitno, barem neka se čuje. Danas prosečan građanin (pardon, mi nemamo građane, mi imamo narod) nema pojma kakvo je katastrofalno stanje na železnici. Znaju da vozovi kasne i idu sporo ali većina ljudi uopšte nema predstvu razmere katastrofe sa železnicom kod nas.
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby milanj » 14. 06. 2011. 0:17 GMT +0000

Nadam se samo, da ukoliko ponovo uvedu saobraćaj, vrate popodnevni ili večernji polazak do Kuršumlije, inače nema smisla sve to za Kuršumličane!

Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
User avatar
milanj
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2897
Joined: 02. 10. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 21. 06. 2011. 16:56 GMT +0000

Prokuplje, danas...od železnice na jugu ovo je ostalo :(

Image
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby milanj » 21. 06. 2011. 17:01 GMT +0000

Hahaha dali se zna Red Vožnje ovog modernog čuda?! :D :x :(

Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
User avatar
milanj
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2897
Joined: 02. 10. 2007. 16:43 GMT +0000
Location: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija

Re: Voz Toplicke pruge...

Postby forest » 21. 06. 2011. 17:46 GMT +0000

milanj wrote:Hahaha dali se zna Red Vožnje ovog modernog čuda?! :D :x :(

Pozdrav, Milan!


Hehe, danas izuzetno saobraća! :D
forest
Ložač
 
Posts: 301
Joined: 11. 03. 2008. 12:29 GMT +0000

PreviousNext

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users