Makis - Zeleznik

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Re: Makis - Zeleznik

Postby Karlito » 03. 06. 2013. 9:24 GMT +0000

Jako lepe slike *app*

Inace, Udruzenje ljubitelha zeleznice sugerise krak prigradskih zeleznica do Ostruznice. Sugerisali smo takt od svakih pola sata, zbog vaznosti teretnog saobracaja, ali ono sto je sigurno je da se moraju dograditi odredjeni koloseci i kolosecne veze, kako bi ometanja teretnog saobracaja bila minimalna.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Makis - Zeleznik

Postby cvijic » 04. 06. 2013. 4:54 GMT +0000

Karlito wrote:Jako lepe slike *app*

Inace, Udruzenje ljubitelha zeleznice sugerise krak prigradskih zeleznica do Ostruznice. Sugerisali smo takt od svakih pola sata, zbog vaznosti teretnog saobracaja, ali ono sto je sigurno je da se moraju dograditi odredjeni koloseci i kolosecne veze, kako bi ometanja teretnog saobracaja bila minimalna.

A koga to da vozis svako pola sata do Ostruznice.Kakav prigradski zel.saobracaj u Beogradu to je 100 % promasaj.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby mvbg1 » 04. 06. 2013. 11:03 GMT +0000

cvijic wrote:.Kakav prigradski zel.saobracaj u Beogradu to je 100 % promasaj.

A zasto je promasaj?
To sto nasi strucnjaci u "gumenoj" zgradi naprave nakaradan red voznje i nameste da vozovi idu u nevreme to je sasvim druga prica. Ja ne razumem ljude koji nameste tako da Beovoz sa Bgd.Centra ide samo dvaput u toku dana za Ripanj. On u obrtu na Prokopu pravi pauze tolike da bi mogao da se napravi jos jedan krug do Ripnja i nazad.
Da li je to po tebi normalno Cvijicu?
A o nesposobnosti "gumenjaka" govore i mnogi drugi primeri koji su utkani u vazeci red voznje.
mvbg1
Ložač
 
Posts: 462
Joined: 04. 02. 2012. 16:41 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby rasha » 04. 06. 2013. 11:41 GMT +0000

cvijic wrote:Kakav prigradski zel.saobracaj u Beogradu to je 100 % promasaj.

Zbog ovakvog (ne)razmišljanja smo tu i gde jesmo! Svaki razvijeni evropski grad ima razvijenu gradsku i prigradsku železnicu.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Makis - Zeleznik

Postby cvijic » 05. 06. 2013. 3:18 GMT +0000

rasha wrote:
cvijic wrote:Kakav prigradski zel.saobracaj u Beogradu to je 100 % promasaj.

Zbog ovakvog (ne)razmišljanja smo tu i gde jesmo! Svaki razvijeni evropski grad ima razvijenu gradsku i prigradsku železnicu.

Niste Vi tu gde jeste zbog mog (ne)razmisljanja nego zbog tog sto je politika od 2000. zaustavila sve korisne projekte.Zasto usporedjujes razvijene EU gradove sa Beogradom,pa prosetaj Nemanjinom i Kneza Milosa pa pogledaj rusevine koje stoje vec 14 godina.Za Beograd je sasvim dovoljno onaj sistem Beovoza iz 1996. ali to mora da se pogazi zbog politike. Sanjate o Koridoru,brzini 160 km/h a istovremeno po pruzi Koridora organizujete gradsku i prigradsku zeleznicu.Beogradu ne treba resenje tipa BGvoz to je cist gubitak to na kraju ide preko ledja svih onih koji koriste taj vid prevoza to je nakaradluk.Dali je iko se setio obnoviti prugu za Padinsku Skelu,urediti u Makisu Loko Makis pa kad se raspusti voz u Makisu manevra postavlja vagone na utovarno-isatovarno mesto nego ovako se formiraju kruzni vozovi angazuju dizel lok. da vuce voz u Beograd Spoljnu,Donji Grd ili Beograd Dunav,znate li vi gospodo koliki je to trosak.Sta je grad uradio da pomogne zeleznici da se privuku komitenti robnog saobracaja od kog ima koristi i zeleznica i grad i svi oni koji zive u tom gradu i oni koji rade na zeleznici.Nrgo jedna politika koristi moc i ZS da bi pridobili glasace i odrzali se na vlasti u gradu.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby cvijic » 05. 06. 2013. 3:22 GMT +0000

Prigradski krak do Ostruznice....hahah,pa zna li ovaj gospodin sto je to napisao na kojoj lokaciji je ZS Ostruznica. Z.s.Ostruznica je projewktovana i napravljena u sklopu projekta ranzirne stanice i ima dovoljne kapacitete da p[ropusti vozova koliko nemozete ni da sanjate.Kakva dogradnja koloseka i kolosecnih veza.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby cvijic » 05. 06. 2013. 3:30 GMT +0000

mvbg1 wrote:
cvijic wrote:.Kakav prigradski zel.saobracaj u Beogradu to je 100 % promasaj.

A zasto je promasaj?
To sto nasi strucnjaci u "gumenoj" zgradi naprave nakaradan red voznje i nameste da vozovi idu u nevreme to je sasvim druga prica. Ja ne razumem ljude koji nameste tako da Beovoz sa Bgd.Centra ide samo dvaput u toku dana za Ripanj. On u obrtu na Prokopu pravi pauze tolike da bi mogao da se napravi jos jedan krug do Ripnja i nazad.
Da li je to po tebi normalno Cvijicu?
A o nesposobnosti "gumenjaka" govore i mnogi drugi primeri koji su utkani u vazeci red voznje.

Gumenu zgradu treba isprazniti i sve preseliti u Soliter u Makisu.U gumenoj zgradi je svaka kancelarija razlicita politicka partija isto kao i sindikati.Napraviti detaljnu proveru znanja iz zeleznickih propisa i analizu rada u proteklom periodu i blago receno podeliti otkaze ili ponuditi radno mesto pruznog radnika.Nije to ni uvreda ni sramota,sta mislis dali bi u SAD doktor nauka koji ostane bez posla prihvatio da bude pruzni radnik-oberucke.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby darko06 » 05. 06. 2013. 16:14 GMT +0000

cvijic wrote:
mvbg1 wrote:
cvijic wrote:.Kakav prigradski zel.saobracaj u Beogradu to je 100 % promasaj.

A zasto je promasaj?
To sto nasi strucnjaci u "gumenoj" zgradi naprave nakaradan red voznje i nameste da vozovi idu u nevreme to je sasvim druga prica. Ja ne razumem ljude koji nameste tako da Beovoz sa Bgd.Centra ide samo dvaput u toku dana za Ripanj. On u obrtu na Prokopu pravi pauze tolike da bi mogao da se napravi jos jedan krug do Ripnja i nazad.
Da li je to po tebi normalno Cvijicu?
A o nesposobnosti "gumenjaka" govore i mnogi drugi primeri koji su utkani u vazeci red voznje.

Gumenu zgradu treba isprazniti i sve preseliti u Soliter u Makisu.U gumenoj zgradi je svaka kancelarija razlicita politicka partija isto kao i sindikati.Napraviti detaljnu proveru znanja iz zeleznickih propisa i analizu rada u proteklom periodu i blago receno podeliti otkaze ili ponuditi radno mesto pruznog radnika.Nije to ni uvreda ni sramota,sta mislis dali bi u SAD doktor nauka koji ostane bez posla prihvatio da bude pruzni radnik-oberucke.

U pravu ste gospodine Cvijiću šta se tiče doktora nauka ali vam to ovde niko ne razume.
EMD je moja strast!
User avatar
darko06
Ložač
 
Posts: 254
Joined: 08. 08. 2008. 8:08 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby mornarsdz » 06. 06. 2013. 2:00 GMT +0000

Koji je to soliter u makisu ,inace zgradu isprazniti i potrpati zaposlene u kompoziciju i da se vozaju malo po srbiji ,a zgradu iznajmiti bilo bi korisnije
mornarsdz
Mašinovođa
 
Posts: 585
Joined: 08. 09. 2010. 14:43 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby cvijic » 06. 06. 2013. 6:40 GMT +0000

mornarsdz wrote:Koji je to soliter u makisu ,inace zgradu isprazniti i potrpati zaposlene u kompoziciju i da se vozaju malo po srbiji ,a zgradu iznajmiti bilo bi korisnije

Imas tu negde na slikama. Najvisa zgrada u Makisu.Tamo gde je restoran i konaciste u visini kolske radionice.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Makis - Zeleznik

Postby Karlito » 07. 06. 2013. 20:23 GMT +0000

cvijic wrote:
Karlito wrote:Jako lepe slike *app*

Inace, Udruzenje ljubitelha zeleznice sugerise krak prigradskih zeleznica do Ostruznice. Sugerisali smo takt od svakih pola sata, zbog vaznosti teretnog saobracaja, ali ono sto je sigurno je da se moraju dograditi odredjeni koloseci i kolosecne veze, kako bi ometanja teretnog saobracaja bila minimalna.

A koga to da vozis svako pola sata do Ostruznice.Kakav prigradski zel.saobracaj u Beogradu to je 100 % promasaj.
Priznajem da me jako zbunjuje Vaš stav. Čak i u SAD, koja je zbog automobilskog lobija sredinom XX veka skoro potpuno uništila nekada razvijene sisteme javnog saobraćaja, ponovo se uvode prigradske železnice. Doduše sporo i kilavo, sa malim brojem putnika srazmerno populaciji koju opslužuju prigradske železnice, ali su čak i tamo polako uviđaju prednosti prigradskih železnica.

Beograd ima preskup i neefikasan transportni sistem zasnovan na autobuskom prevozu. Sa druge strane ima čak 48 stanica i stajališta u kojima se vrši prijem i otprema putnika, već izgrađene pruge za brzine 70-120km/h, i gomilu odavno kupljenih Gorbačova. Najveći deo sredstava je ekonomski otpisan, a ostatak vrednosti je ogroman. Povraćaj investicije obnove pruga i vozova radi prigradskih železnica je ogroman, a ogleda se u:
- Skraćenom vremenu putovanja, koje se može pretvoriti u novac prilikom pravdanja investicija
- Smanjenoj potrošnji nafte, uvozničkoj i energetskoj zavisnosti
- Privrednom i urbanom razvoju područja udaljenih od centra grada.
- Smanjivanju troškova transportnog sistema. Manje subvencije za železnički nego za autobuski saobraćaj
- Poboljšanje mogućnosti školovanja i zaposlenja zahvaljujući jeftinijem prevozu za stanovništvo.

Ima tu još. Ako si mislio "to je promašaj zato što su donosioci odluka u Srbiji pajseri, i ne vide dalje od nosa, i kod njih ovo neće proći", onda bi se i mogli složiti sa konstatacijom. U odnosu na druge političke poene, BG:VOZ je makar zaslužen, jer je građanima dato nešto konkretno! I u tom sistemu postoje određeni propusti, kao što je što nisu ugrađeni grejači skretnica, i novčanog kažnjavanja za kašnjenja kraća od 3 minuta, ali je sve u svemu veliki korak napred.

Konkretno, vezano za Rakovica-Ostružnica, potrebno je;:
- Prugu osposobiti za brzine makar 60km/h, već sa tim brzinama, konkurentan si gradskom autobuskom saobraćaju.
- nabaviti mašine za toplotno uništavanje korova,
- Napraviti stajalište Bele vode
- U Železniku uz mesto gde će stajati vozovi napraviti autobuski terminus za lokalne kružne linije i okretnicu, te parkinge. U samom Makišu, ima nekoliko varijanti rešenja kuda provući prigradski saobraćaj, ali ja sam najviše za korišćenje koloseka za dolazak vozova iz pravca Banata, a da se peroni i autobuski terminus nalaze severno od nadvožnjaka starog kružnog puta. Na samom ulazu u Makiški tunel iz pravca Makiša, trebalo bi napraviti kolosečnu vezu, kako bi sa koloseka namenjenog za vozove iz Banata moglo da se u pravcu Rakovice voz prebaci na kolosek u tunelu namenjen vozovima za Banat i jug. Ovo nije jedina varijanta rešenja.
- U Ostružmici napraviti drugi kolosek iznad Savske magistrale kao slepi kolosek, koji će istovremeno biti i terminus za prigradske vozove. Napraviti stajalište iznad Savske magistrale. U samoj Ostružnici je sistem kolosečnih veza potpuno nebulozan. Naročito skretnička lira u pravcu Makiša i Jajinaca je nebulozna, i prvom prilikom bi je trebalo zameniti. Ostružnica je projektovana ne kao odvojna stanica, nego kao malo proširena rasputnica na dvokolosečnoj pruzi, na kojoj nikada ne dolazi do zatvora koloseka. U samoj Ostružnici, stanični plato omogućava dogradnju još jednog koloseka.
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Makis - Zeleznik

Postby Politikolog » 08. 06. 2013. 0:33 GMT +0000

Slazem se da bi ova ideja trebala zaziveti, ali uvek postoji neko ali... Da zanemarimo cinjenicu da je Makis izgradjen za robni saobracaj i da se o putnickom logicno nije razmisljalo, javlja se par problema - naravno oni bi mogli da se otklone, ali:

Karlito wrote:- Napraviti stajalište Bele vode


Bespotrebno stajaliste, jer bi ono jedino moglo da bude kod tunela ka Rakovici tj pre tunela. Problem sa njim bi bio ugurati ga tu, sto i nije najveci problem, ali i velika udaljenost od naseljenih mesta. Oni koji zive kod okretnice 51 sumnjam da bi se spustali dole ka zeleznici (otprilike razdaljina je oko 500m) kad bi busem brze stigli do grada, jedino bi stanovnici Rupcina(izmedju Belih voda i Zeleznika) mozda koristili ovo stajaliste, ali njima je Park B 2 stanice odatle u suprotnom smeru...
Zatim dolazimo do Zeleznika, s obzirom da je dobro povezan sa gradom prevozom i Makis nije u centru naselja, vec na obodu a i prilicno je velik tako da treba stici do njega - opet sumnjam da bi i ovde bilo puno zainteresovanih, jer recimo linijom 511 se stize do Glavne zel. stanice za pola sata a vozu iz Makisa treba 40 min, ali mozda bi bilo zainteresovanih za Novi Beograd - posto 88 malo duze putuje, ali opet od stanice NBG bi ljudi trebali da hvataju prevoz za dalje...
Sto se Ostruznice tice, stvarno ne znam kakvo je stanje gradskog prevoza i za koliko stize...
Kakva drzava, takva i zeleznica...
“Bolje ispasti budala, nego iz voza.”
User avatar
Politikolog
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1409
Joined: 22. 02. 2010. 12:51 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Makis - Zeleznik

Postby Karlito » 08. 06. 2013. 1:53 GMT +0000

^^^ Pa naravno da bez:
1) koloseka za minimalno 60km/h
2) jedinstvenog tarifnog sistema
3) usmeravanja fider linija
4) usmeravanja svih polazaka na Vukov Spomenik
5) tačnosti vozova
nema smisla govoriti o ovoj liniji. Što se brzine prevoza tiče, autobusu 51 treba oko pola sata od Belih voda do Vuka površinskim prevozom treba 45-50 minuta, a vozom bi trebalo oko 16 minuta. Od Železnika do Vuka površinskim prevozom 60-70 minuta, kolima 30-45 minuta vozom oko 22 minuta. Sve i sa pešačenjima i presedanjima može biti isplativo putovati vozom. Pa čak i kada je sa tim presedanjima isto vreme putovanja, vozom je udobnije nego autobusom. Na samim Belim vodama je ukrštanje gradskih železnica sa gradskim prevozom visoke učestalosti, što putnicima pruža dobre presedačke mogućnosti. Pozicija Ostružnice je pogodna za presedanje sa autobusa za Obrenovac, Umku i Moštanicu na voz, a autobusom se od Ostružnice do Glavne ne može stići za manje od 20 minuta ni kada je drumski saobraćaj najprohodniji. Sa presedanjima, od Ostružnice do Autokomande i Vuka se ne može računati manje od 40 minuta. Sam Železnik može biti školski primer "Park$Ride" sistema, jer za tako nešto ima prostora. Praksa je pokazala da mnogo ljudi u okolini Beograda iz zabačenijih i zavučenijih mesta stanovanja, radi štednje voze samo do najbližih dobrih linija javnog prevoza, tu se parkiraju i nastave kvalitetnim javnim prevozom.

Uostalom, ovakva nova linija bi morala prvo proći studiju opravdanosti, i relevantno ocenu potisnute tražnje za ovakvom linijom. Udruženje ljubitelja železnice sugeriše da iz Resnika i iz Železnika polaze vozovi na svakih pola sata, a da od Rakovice prema Vukovom spomeniku imaju združeni interval 15 minuta, a da u samoj Rakovici linija504, koje dovoze putnike do tramvaja 3 i železnice budu pojačana na takt svakih 15 minuta (ili čak češće).
Да потпишете петицију за трамвај, користите овај линк. Када се сви станари уселе, трамвај ће бити једино превозно средство које ће се кретати некако од Аутокоманде ка Славији, а будућа реконструкција Улице војводе Степе је шанса и за ово унапређење.
User avatar
Karlito
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1156
Joined: 20. 05. 2006. 19:17 GMT +0000
Location: Beograd i okolina

Re: Makis - Zeleznik

Postby 461andrea » 02. 09. 2013. 23:16 GMT +0000

User avatar
461andrea
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1347
Joined: 22. 09. 2011. 23:39 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Makis - Zeleznik

Postby Marko1980 » 14. 10. 2015. 11:56 GMT +0000

Image

Image
User avatar
Marko1980
Kondukter
 
Posts: 242
Joined: 03. 06. 2012. 18:19 GMT +0000

Previous

Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users