Modernizacija Beograd Centar - Stara Pazova

Sve o prugama, signalima, vozilima za održavanje i ostaloj infrastrukturi...

Moderators: voz, marko

Modernizacija Beograd Centar - Stara Pazova

Postby rasha » 02. 12. 2016. 2:25 GMT +0000

Ugovorena prva deonica brze pruge Beograd - Budimpešta

01-12-2016

Strateško partnerstvo između Kine i Srbije dalo je do sada izuzetan podsticaj razvoju infrastrukture, pre svega kroz preferencijalne finansijske aranžmane. Osim projekata u privredi, energetici i putnoj infrastrukturi, Kina se od naredne godine aktivno uključuje i u rekonstrukciju železničke infrastrukture, a prvi ugovor o finansiranju potpisan je prošlog meseca u Rigi. Multilateralni dogovor između Kine, Srbije i Mađarske podrazumeva izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta, a radovi na ovom ogromnom projektu biće otvoreni sredinom naredne godine na deonici Beograd Centar-Stara Pazova. Rekonstrukcija kraka koridora 10 ka Budimpešti podrazumeva formiranje savremene dvokolosečne pruge "visokih performansi" za mešoviti (putnički i teretni) saobraćaj i brzinu do 200 km/h. Saobraćajni institut CIP završio je idejni projekat za deonicu Beograd-Stara Pazova, a mi vam predstavljamo neke od njegovih karakteristika.

Najveći deo deonice Prokop-Stara Pazova pripada beogradskom železničkom čvoru (do Batajnice) i predstavlja zajednički pravac za oba severna kraka koridora 10, ka Šidu i ka mađarskoj granici. Izdvajanje teretnog saobraćaja vrši se preko obilazne teretne pruge kod Batajnice, dok se kod Stare Pazove nalazi račvanje dve dvokolosečne pruge visokog ranga Beograd-Zagreb i Beograd-Budimpešta. Rekonstrukcija pruge za velike brzine podrazumeva brojne intervencije na trasi pruge, stanicama, ukrštanjima pruge sa drumskim saobraćajnicama, objektima na pruzi (mostovi, podvožnjaci, nadvožnjaci), kao i modernizaciju opreme i uređaja na pruzi. Radi se o skupom i obimnom tehnološkom skoku prvi put primenjenom u ovom delu Evrope.

Srce novog sistema brze pruge, i svakako jedna od najskupljih stavki kod ovakvih projekata jeste njegov sistem signalizacije i prateće telekomunikacione opreme. Zadatak ovih savremenih informacionih sistema jeste da povežu signalizaciju i omoguće pravovrenemo reagovanje i prenos svih linijskih signala pravo u kabinu vozača, pošto je pri velikim brzinama praktično nemoguće vizuelno pratiti klasične znakove i signale. Na pruzi Beograd-Budimpešta biće instaliran savremeni ETCS (L2) sistem, koji će osim najviših standarda signalizacije omogućiti i interoperabilnost sa evropskim mrežama brzih pruga. Pored ETCS-a nivoa 2 (European Train Control System) pruga će biti opremljena i spoljnim uređajima vizuelne signalizacije razmeštenim za maksimalnu brzinu od 160 km/h, čime će se omogućiti nesmetan saobraćaj vozova koji nisu opremljeni modernim sistemima za vođenje vozova, ali i kao sigurnosni sistem za slučaj ispada ETCS-a.

Projektom je na trasi obuhvaćeno oko 111km koloseka u stanicama i na otvorenoj pruzi, od čega će biti oko 84km rekonstruisanih i 27km potpuno novih koloseka. Predviđena je zamena i ugradnja 150 novih skretnica, od kojih one na glavnim kolosecima podržavaju brzine od 220km/h na pravcu i 100km/h pri skretanju. Celokupan gornji stroj biće prilagođen projektovanim brzinama, ugradnjom 185.000 novih betonskih pragova sa elastičnim pričvrsnim priborom na zastoru od tucanika. Nova kontaktna mreža za brzine od 200km/h biće građena samo na delu od Batajnice do Stare Pazove, pošto na ostatku ove deonice postojeća već zadovoljava kriterijume brzine, uz podizanje novih elekrovučnih transformatora i podstanica. Planirana je i izgradnja potpuno novih staničnih zgrada u Zemunu i Batajnici, dok su stanice u Zemunskom polju, Staroj i Novoj Pazovi planirane za rekonstrukciju i adaptaciju. Dodatno, zbog bezbednosti stajalište u Tošinom bunaru biće izmešteno sa krivine ispred portala Bežanijskog tunela na nasip sa druge strane ulice.

Brzina pruge neće biti na svim delovima deonice ista, već će varirati u zavisnosti od potreba i mogućnosti. Na deonici Prokop-Stara Pazova predviđena je prosečna brzina vozova od 130 km/h, gde je od Prokopa do stanice Novi Beograd planirana brzina od 100 km/h, a od stanice Novi Beograd do stanice Batajnica 120 km/h. Izlaskom iz Beograda povećava se razmak među stanicama, pa je od stanice Batajnica do stanice Nova Pazova projektna brzina 200 km/h na putničkim kolosecima i 120 km/h na kolosecima namenjenim za saobraćaj teretnih vozova, dok je na deonici Stara Pazova – Nova Pazova projektna brzina 200 km/h na centralnim (unutrašnja dva koloseka) i 160 km/h na spoljnim kolosecima. Na potezu pruge Beograd Centar-Stara Pazova nema izmena radijusa pruge, ali ove brzine ne trpe ni ukrštanja saobaraćaja, tako da se predviđa ukidanje svih putnih i pešačkih prelaza u nivou. Ukrštanja će biti rešena izgradnjom pet objekata denivelacije, a čitava dužina trase pruge biće obezbeđena ogradom kao na autoputu.

Radovi na izgradnji brze pruge Beograd-Budimpešta počeće sredinom naredne godine, a do sada su ugovorene deonice Beograd Centar-Stara Pazova i Stara Pazova-Novi Sad, dok se za deonicu Novi Sad-Kelebija (državna granica) trenutno radi projektno rešenje. Očekuje se da će i deonica od Novog Sada do granice biti ugovorena naredne godine. Vrednost prve deonice od stanice Beograd Centar do Stare Pazove iznosi 319 miliona dolara, a posao je ugovoren sa kineskim konzorcijumom koji čine “China Railway International“ i „China Communications Construction Company”. Projekat se realizuje preferencijalnim kreditom na 30 godina, sa počekom od 5 godina i godišnjom kamatom od 2%, a rok za izvođenje radova je 36 meseci od uvođenja izvođača u posao.


http://beobuild.rs/ugovorena-prva-deonica-brze-pruge-beograd--budimpe%C5%A1ta-p2660.html
http://beobuild.rs/shared/BGC-SPazova.png
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Modernizacija Beograd Centar - Stara Pazova

Postby Davor » 02. 12. 2016. 16:16 GMT +0000

Postalo je vrlo konfuzno ko će šta graditi. Smenjuju se Kinezi i Rusi. Sećamo se kako je premijer sa kineskom delegacijom otvorio metar pruge u NS ranžirnoj a direktor RŽD International-a je kao buduće projekte najavio radove na brzoj pruzi od Stare Pazove do Subotice čak i pomenuo velike infrastrukturne zahvate poput tunela i vijadukta Čortanovci. Kasnije se moglo pročitati da celu prugu treba da grade Kinezi ali da oni odustaju od dvokolosečne pruge.

Kakva je ovo petlja kod Batajnice?
bps.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2462
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: Modernizacija Beograd Centar - Stara Pazova

Postby rasha » 02. 12. 2016. 23:31 GMT +0000

Vrlo je jasno od početka da će Rusi raditi Stara Pazova - Novi Sad, a Kinezi sve ostalo. Političari i novinari su uglavnom mentoli pa razne gluposti izlaze u etar...

Davor wrote:Kakva je ovo petlja kod Batajnice?


Od Batajnice do Stare Pazove se planira 4-kolosečna pruga, gde će spoljni koloseci biti za teretni saobraćaj, a unutrašnji za putnički. Kako je predviđeno da sav teret od Batajnice ide na zaobilaznicu, tj. ka Surčinu i dalje, planirana je ova petlja kako se teretni saobraćaj ne bi ukrštao sa putničkim u stanici Batajnica.
User avatar
rasha
Über-Mašinovođa
 
Posts: 4941
Joined: 18. 08. 2009. 21:31 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Modernizacija Beograd Centar - Stara Pazova

Postby Davor » 03. 12. 2016. 15:23 GMT +0000

To razdvajanje putničkog i teretnog saobraćaja ima logike samo ako Bg:voz ili neki drugi vid gradske železnice bude imao polaznu tačku iz Nove ili Stare Pazove.
Da se ne lažemo, čak i sa drastičnim porastom teretnog saobraćaja to je bahaćenje. Tih 15 - 20 km dvokolosečne pruge za teretni saobraćaj je logičnije pretvoriti u 30-40 km vrhunske jednokolosečne pruge od Batajnice ka Makišu.
malezeljeznice.net
User avatar
Davor
Über-Mašinovođa
 
Posts: 2462
Joined: 27. 03. 2010. 4:10 GMT +0000
Location: Srem

Re: Modernizacija Beograd Centar - Stara Pazova

Postby cvijic » 03. 12. 2016. 18:33 GMT +0000

Sve je to bez veze.Problem propusne moci se resava kapitalnim remontom Beograd Ranzirne i pruge Batajnica-Rasp.K -Resnik-Jajinci,pa da vidis propusne moci postojece dvokolosecna pruge,nek puste nas koji smo pod crvenom kapom iz onog vremena JZ pa da im pokazemo kako se to radi.Dakle bez kapitalnog remonta kompletnog Beogradskog cvora nema posla,mogu da urade 6 dvokolosecnih pruga.
cvijic
Über-Mašinovođa
 
Posts: 1573
Joined: 27. 02. 2010. 23:17 GMT +0000

Re: Modernizacija Beograd Centar - Stara Pazova

Postby Optimus Prime » 03. 12. 2016. 18:58 GMT +0000

cvijic wrote:nek puste nas koji smo pod crvenom kapom iz onog vremena JZ pa da im pokazemo kako se to radi.Dakle bez kapitalnog remonta kompletnog Beogradskog cvora nema posla,mogu da urade 6 dvokolosecnih pruga.

Kakav egoisticki i maliciozan komentar Boze dragi. :roll:
Optimus Prime
Kondukter
 
Posts: 108
Joined: 12. 03. 2013. 18:15 GMT +0000


Return to Infrastruktura

Who is online

Users browsing this forum: No registered users