Privatni operateri na prugama Srbije

Sve o lokomotivama...

Moderator: damir661

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby Kendza » 24. 04. 2017. 6:38 GMT +0000

Da li to znači da je za UP 52 izvršena dopuna 2014. godine? Ako jeste, onda je i to bolje od ničega, ali po meni i dalje nelogično.

Lokomotive serije 667 su 1987/88. uvedene u UP 52. Bez obzira što se te lokomotive nalaze u Makedoniji i što su sada van potrebe, neko će ih možda kupiti i remontovati. Ako taj neko namerava da posluje u Srbiji, koje bi im u tom slučaju oznake bile dodeljene?

Isto važi recimo i za lok. serije 663. Te lokomotive se nalaze u Hrvatskoj, pa bi ovom sadašnjom logikom one u Srbiji bile označene kako?


Ne ide to tako. Neko se opasno igra sa propisima i tumači ih kako mu odgovara. Čehinje 770 su morale dobiti oznaku serije 668 i nikako drugačije.
Kendza
Kondukter
 
Posts: 231
Joined: 10. 10. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby Elmer Davez » 24. 04. 2017. 9:48 GMT +0000

Au,da nam je Up.52 jedini problem,gde bi nam kraj bio.Jugoslavija je definitivno pluskvanperfekt,njena ZJŽ takođe.To sa serijama vozila koja hipotetički mogu ići po teritoriji druge države exYu da se lako rešiti,MŽ 667,KP667,ŽFBiH661,SK661...Samo 711 DMV od exYu uprava imaju Slovenci,mi i Makedonci.Šta je u tom slučaju trebalo raditi?Dodeljivati po sledu prvi slobodan broj u Up52 za naš voz a to je 717?Mi ili druge uprave nemamo što se toga tiče ama baš nikakvih dodirnih tačaka i ne treba to dramatizovati.Naša su sva Uputstva i Pravilnici zreli odavno za reviziju i tu se slažem da to nema ko da uradi.
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby Kendza » 24. 04. 2017. 19:19 GMT +0000

Napisah ranije, bez obzira što Jugoslavije i ZJŽ više nema, UP-52 koje je štampano tada, kod nas još uvek važi. Ako su 2014. godine unete potrebne ispravke ili dopune, onda je dobro. Ako ne, onda se čeka (ne)srećni dobitnik.

Kada na železnici dođe do nekog belaja, šefovi se odmah hvataju za pravilnike i ostale pisane tragove. Tako isto i kasnije na sudu, što bi rekao Šojić: "dokaz su papirići Pantiću".
Kendza
Kondukter
 
Posts: 231
Joined: 10. 10. 2006. 22:12 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby fenjerdzija » 24. 04. 2017. 19:53 GMT +0000

Vučna vozila različitih železničkih uprava se ne mogu pomešati jer svako vučno vozilo dobija 12-to cifreni broj u kojem 3. i 4. cifra označavaju pripadnost železničkoj upravi- za Srbiju br. 72...

A da U 52 treba da se obnovi (ažurira)- treba, da je trebalo da se dodeli prvi prazan broj serije 663- trebalo je....
User avatar
fenjerdzija
Putnik 2. razred
 
Posts: 32
Joined: 07. 12. 2009. 10:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby sdz361 » 26. 04. 2017. 22:49 GMT +0000

Samo malo da pojasnimo oko označavanja vozila i Uputstva 52. Ovo uputstvo nije nikad regulisalo pitanje označavanja vučnih vozila. Njegovo zvanično ime je "Uputstvo o tehničkim normativima i podacima za izradu i izvršenje reda vožnje", tako da se i po tome vidi da nema veze sa definisanjem oznaka lokomotiva. Dok je postojala ZJŽ označavanje vučnih vozila je bilo propisano standardom VO - x, broja sad ne mogu da se setim, koji za dizel i elektro vozila originalno potiče još sa kraja pedesetih godina prošlog veka. Na osnovu ovog standarda serijske i redne brojeve vučnih vozila je dodeljivala ZJŽ.

Sa donošenjem novog zakona o železnici 2005. godine i usvajanjem međunarodne konvencije o železničkim prevozima (COTIF), koja propisuje jedinstvene principe označavanja vozila, ovo područje je potpuno "resetovano". Za dodeljivanje oznaka vozilima je od tada nadležna Direkcija ze železnice Republike Srbije, a način označavanja je propisan "državnim" pravilnikom o označavanju vozila. Formalno ovaj sistem je potpuno nov, međutim zbog jednostavnosti za vučna vozila su zadržane "skraćene" serijske oznake iz vremena ZJŽ. Međutim to se odnosi samo na serije koje su u tom trenutku postojale u Srbiji. Dakle serije kao pomenuta 667 ili 646 su postale "slobodne" i počele su da se dodeljuju kako su pristizali zahtevi za sertifikaciju novih tipova lokomotiva jer formalno pravno novi sistem nema obavezujući kontinuitet sa starim.
Ne znam zašto je u ovom slučaju preskočen broj 663, ali pitaću koleege u Direkciji. Moguće da je neki drugi tip šestoosovinske DE lokomotive pre ove započeo postupak sertifikacije, pa je taj broj rezervisan za nju, ali da procedura još nije završena (to ume da se otegne).

Zabune oko istih brojeva nema jer je sada, pošto postoji puno operatera, pored "punog" davanaestocifrenog broja koji se, kako je fenjerdzija naveo u svakom slučaju razlikuje, uobičajeno navođenje i slovne oznake operatera. Dakle za "staru " ZJŽ 667 bi sada pisali MK-MŽ 667 a ova "nova" bi bila SRB-KP 667.

I još nešto važnije oko Uputstva 52. Ovo uputstvo odavno nije relevantno jer je zadnji put (bar zvanično) dopunjeno 1992. godine i u njemu se ne nalaze ispravni podaci za veliki broj vučnih vozila. Ali to više nije problem jer je ovo uputstvo ukinuto još 2013. donošenjem novog Zakona o bezbednosti i interoperabilnosti (član 152.). U takvoj formi neko novo uputstvo se neće više ni donositi na državnom nivou (dakle nije tačno da je za njegove izmene i dopune zadužena Direkcija za železnice).

Odredbe iz ovog uputstva o prugama i stabilnim postorojenjima se po novom zakonodavnom okviru objavljuju u okviru Izjave o mreži koju objavljuje upravljač infrastrukture tj. IŽS. To možete i provereti jer je ova izjava javno dostupna preko sajta, i podaci o kategoriji pruga, nagibima, službenim mestima itd. su na primer navedeni u Prilogu 6 te izjave.

Što se tiče odredaba o vozilima iz bivšeg Uputstva 52, po novom treba da ih definiše svaki prevoznik za sebe u okviru svog Sistema upravljanja bezbednošću. Pošto su Srbija Kargo i Srbija Voz tek skoro usvojili ovaj sistem, oni su pre godinu i nešto privremeno usvojili bivše Uputsvo 52 kao svoj interni dokument (zakon je to dozvolio), pa ovaj akt još uvek privremeno važi, ali samo za ova dva preduzeća i to dok ne donesu nove odgovarajuće dokumumente.

Upotreba lokomotiva Kombinovanog prevoza koji ima svoj, od strane države odobreni, Sistem upravljanja bezbednošću nema nikave formalne veze sa bivšim Uputstvom 52, niti taj dokument ima za njegova vozila ikakvu važnost.

Dakle u Srbiji pravno (a i stvarno) postoji samo ova serija 667. Nikakvih problema ne bi bilo ni kad bi neko u Srbiji kupio i remontovao makedonske 667. Te lokomotive bi po zakonu morale da dobiju novu dozvolu za saobraćaj u Republici Srbiji, pa bi im tom prilikom Direkcija dodelila neku drugu serijsku oznaku.

Lokomotive se inače ne razlikuju nesporno po serijskim oznakama i rednom broju. Mi smo navikli dok je železnica bila jedinstveno preduzeće da ih tako razlikujemo. Međutim u suštini to je kao registarska oznaka kod automobila. I kao što je jedina nesporna identifikaciona oznaka kod automobila proizvođač i broj šasije, tako je to kod lokomotiva fabrika i fabrički broj lokomotive. Ti podaci treba da budu navedeni u dozvoli za saobraćaj i železničkih vozila (mada se na žalost kod nas u periodu nakon ukidanja parne vuče to često ne radi) i onda nikakvih problema ne može da bude.
User avatar
sdz361
Mašinovođa
 
Posts: 612
Joined: 21. 03. 2007. 13:07 GMT +0000
Location: Beograd

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby mvbg1 » 27. 04. 2017. 9:41 GMT +0000

sdz361 :I :I :I
mvbg1
Ložač
 
Posts: 462
Joined: 04. 02. 2012. 16:41 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby Mali Panta » 28. 04. 2017. 19:21 GMT +0000

sdz361 *app*
Puno hvala na objašnjenju :I
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3067
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby mvbg1 » 01. 05. 2017. 15:03 GMT +0000

fenjerdzija wrote:TENT nakon homologizacije svojih novih lokomotiva će moći da ih koristi samo na svojoj industrijskoj železnici jer nemaju licencu za prevoz na mreži pruga R. Srbije. TENT već ima lokomotive serije 441 i 661 koje su homologizovane i sa upotrebnim dozvolama pa ih ne koristi na infrastrukturi železnica Srbije iz predhodno pomenutog razloga.


Kakav je problem dobiti licencu za prevoz na prugama pod upravom Zeleznicke infrastrukture Srbije ako neki operater zadovoljava sve uslove koji su propisani i koji se traze?
TENT nije neka neozbiljna firma da ne bi mogla vec sutra dobiti tu licencu.Mozda su vec u postupku dobijanja ili su mozda i dobili tu licencu,ja to ne mogu tvrditi jer ne znam. Ali sam gotovo siguran da ako im bude trebala licenca u nekoj skorijoj buducnosti onda ce je bez problema i dobiti.
mvbg1
Ložač
 
Posts: 462
Joined: 04. 02. 2012. 16:41 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby Mali Panta » 05. 05. 2017. 19:30 GMT +0000

Na sledećem link možete videti spisak preduzeća koja su dobila licencu za prevoz u železničkom saobraćaju:

http://www.raildir.gov.rs/prevoz.html

Između ostalog tu su i Termoelektrane Nikola Tesla iz Obrenovca koje imaju trajnu dozvolu za prevoz.
User avatar
Mali Panta
Über-Mašinovođa
 
Posts: 3067
Joined: 24. 09. 2006. 20:26 GMT +0000
Location: Sremski Karlovci

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby ZVONE 441 » 07. 05. 2017. 0:20 GMT +0000

Mali Panta wrote:Na sledećem link možete videti spisak preduzeća koja su dobila licencu za prevoz u železničkom saobraćaju:

http://www.raildir.gov.rs/prevoz.html

Između ostalog tu su i Termoelektrane Nikola Tesla iz Obrenovca koje imaju trajnu dozvolu za prevoz.



super..bice ih jos vise kad srbija jednog dana bude clanica EU.
VETERNIK........ 441 ZAKON ZA SVA VREMENA!!!!!!!!!!!!!!!!!
User avatar
ZVONE 441
Ložač
 
Posts: 398
Joined: 27. 03. 2008. 18:40 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby Toma » 07. 09. 2017. 16:06 GMT +0000

pozdrav svima!
zanima me operater Despotija d.o.o. - da li ima dozvolu, sto sve ima u lokomotivskoj floti (461 105, 742 076 i koju 441?)? odakle je kupljena 742?

hvala i pozdrav
toma
User avatar
Toma
Ložač
 
Posts: 382
Joined: 20. 06. 2006. 14:29 GMT +0000
Location: Zagreb

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby petar 1116 » 07. 09. 2017. 17:27 GMT +0000

tomo ja znam samo za 461-105 koja je u bgd ranzirnoj na carini trenutno..imaju jednu ili vise 742 a za 441 ne znam. za sada su despotija i kombinovani prevoz jedini potencijalni privatni operateri. rumunka je ZS-ova, a prodata je i 461-014 pre dve nedelje nekom operateru.
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 754
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby dragchee » 07. 09. 2017. 21:32 GMT +0000

441-414
dragchee
Ložač
 
Posts: 320
Joined: 16. 08. 2008. 21:11 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby petar 1116 » 08. 09. 2017. 11:13 GMT +0000

jutros u depou cujem da je u pitanju 441-418
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 754
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby dragchee » 08. 09. 2017. 12:47 GMT +0000

Moguce. I ona je prodata... Ne znam tacno koja je, koliko sam je cuo 441-414 je uzela Despotija, a 418 je otisla sa 461-131 Rumunima...
dragchee
Ložač
 
Posts: 320
Joined: 16. 08. 2008. 21:11 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby petar 1116 » 11. 09. 2017. 9:54 GMT +0000

tacno i one su prodate, pogresio sam za despotiju, ipak je 414 u pitanju i navodno lapovcima ide ona
Petar
User avatar
petar 1116
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 754
Joined: 17. 03. 2008. 15:50 GMT +0000
Location: Sid

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby andyevic » 11. 09. 2017. 20:24 GMT +0000

Evo nekih slika sa fejsa...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
andyevic
Putnik 2. razred
 
Posts: 15
Joined: 25. 02. 2013. 3:19 GMT +0000

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby dejanpavkov » 16. 09. 2017. 13:40 GMT +0000

Ova 742 je rentirana od strane Ceske ??
Dejan Pavkov- Österreichische Bundesbahnen,A ÖBB
User avatar
dejanpavkov
Mašinovođa
 
Posts: 715
Joined: 23. 01. 2010. 21:59 GMT +0000
Location: Sabac

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby Elmer Davez » 17. 09. 2017. 21:29 GMT +0000

Kombinovani prevoz ove lokomotive(742)registrovao je u Up.52 kao 647 seriju jer je dizel-električna.
...Aj tink,diz iz bigining of bjutiful frendšip
User avatar
Elmer Davez
Majstor Mašinovođa
 
Posts: 989
Joined: 03. 07. 2008. 15:39 GMT +0000
Location: Zrenjanin,Banatska magistrala

Re: Privatni operateri na prugama Srbije

Postby severac » 22. 09. 2017. 13:46 GMT +0000

Da li neko moze da mi kaze koliko i kako se naplacuje koriscenje privatnim prevoznicima koriscenje Infrastrukture? Da li po kilometru pruge koju koriste, satima i slicno? Da li je jedna cena ako koristis lokomotivu koja koristi struju ili ako koristi dizel? Voleo bih neko nesto da mi vise o tome kaze.
severac
Putnik 2. razred
 
Posts: 46
Joined: 09. 07. 2015. 10:56 GMT +0000

PreviousNext

Return to Lokomotive

Who is online

Users browsing this forum: No registered users

cron